De eerste ontmoeting

58 3 0
                                    

Zoals gewoonlijk zit ik in m'n eentje op de bank. Het is stil en donker in huis. Ik zap een beetje maar kan niet echt wat vinden. Dan krijg ik een appje. Dat is zeldzaam want ik krijg nooit appjes.

Milo🤟🏻: jooo matthy zin om te stappen vanavond?

U: joooo Milo. Ik weet t niet zo goed. Je weet dat ik niet zo van uitgaan hou.

Milo🤟🏻: ach 1x kan geen kwaad toch?

U: je hebt gelijk ik ga wel mee. Hoe laat moet ik bij je staan?

Milo🤟🏻: wat dacht je van 21:00?

U: klinkt goed zie je dan!

Nou Milo heeft me weer overgehaald om met hem naar de club te gaan. Of ik er zin in heb? Nee. Moet ik gaan? Ja. En anders zit ik zoals altijd in m'n eentje op de bank. Het is 17:25 en ik besluit maar wat eten te bestellen. Ik bestel een pizza. Na enkele minuten staat de bezorger voor de deur. Ik pak de doos aan en geef hem het geld. Ik eet m gewoon op de bank op want ja boeie ik ben toch alleen. Als ik de pizza op heb loop ik naar boven. Ik trek mooie kleding aan, doe mijn haar goed en doe mijn luchtje op. Ik pak mijn telefoon en m'n autosleutels en loop naar de auto. Ik rijd naar Milo. Ik ben precies op tijd als ik aankom. Ik stap uit de auto en druk op de bel. Milo doet na een paar seconde al open. " joooo mathyyy! Zin in vanavond?" " Heyyy Mielll! Tja beetje" " ach joh word gezellig! Beetje drinken en lekkere wijven zoeken". Ik moet lachen om Milo zijn zin. Maar eigenlijk zoek ik geen vrouwen. Niemand weet dit alleen ik. Waarom? Omdat mensen me dan sowieso gaan haten. Ik weet het nog niet zeker maar ja.

Samen lopen Milo en ik naar de club. Ik mocht wel bij hem slapen. Als we binnenstappen staat de muziek luid en kun je de geur van zweet en alcohol al goed ruiken. We lopen samen naar de bar en Milo bestelt twee biertjes. Milo at hem in 1 keer achterover. Ik daar in tegen doe gewoon rustig aan. Milo heeft nu zijn tweede biertje al weer in zijn hand. Aan de bar zit een meisje. Ze is prachtig en ook wel een beetje van onze leeftijd. Milo tikt me aan. " is dat niet wat voor jou?" Hij wijst naar het meisje. " ik weet niet hoor". Een paar minuten later staat Milo te tongen met een chick. Hij is al aardig dronken. Ik ben ook niet helemaal nuchter meer. Dan komt er een jongen binnenlopen met twee andere jongens. De voorste is wat kleiner en heeft bruin haar. De jongen achter hem is iets langer en heeft rood haar en een baard. De jongen die als laatste binnenkomt is de langste en heeft ook bruin haar en een baard. Ik scan ze alle drie. Maar de eerste die binnenkwam heeft gelijk mijn aandacht. Ik betrap mezelf met dat ik aan het staren ben. Hij is gewoon zo mooi. Misschien komt het door de alcohol maar ik vind hem woest aantrekkelijk. Milo is inmiddels weer naast me komen staan. " jij hebt het wel naar je zin of niet soms hm?" " ja ik wel ja jij dan?" " hmmm nu wel" " wat bedoel je met nu wel" " ja Milo dat blijft voor jou een raadsel". Milo kijkt licht geïrriteerd. Er komt een meisje op ons af. Ze kijkt me aan. Ik vind het bijna eng. "Dansen?" Vraagt ze. Ik weet niet hoe ik moet reageren. Ik wil helemaal niet dansen met haar. Ondanks dat ze vet mooi is. Maar ik wil haar gewoon niet kwetsen. " isgoed" antwoord ik dan maar. Ze trekt me mee naar de dansvloer. Wat doe ik ik wil dit helemaal niet! Ze gaat erg los maar ik daar in tegen ben aan het zoeken naar die kleine bruinharige jongen. Ik kan hem niet vinden. Dan word ik uit mijn wereld gehaald. Het meisje waar ik net nog mee aan het dansen was leunt naar voren. Ik blijf stokstijf staan. Nu komt het besef. Deze chick probeert me te zoenen en ik vind haar niet eens leuk ofzo. Uit angst duw ik haar weg. Ik ben bang voor haar reactie. Ik ren naar buiten en ga tegen een stenen muurtje zitten. Zacht begin ik te huilen. Waarom ben ik zo? Waarom kan ik niet gewoon omgaan met een vrouw. Waarom moet ik nou weer homo zijn. Dan voel ik een tikje op mijn schouder. Als ik omhoog kijk zie ik acht ogen naar mij kijken. De ogen van de roodharige jongen, de lange bruinharige , die van milo en de allermooiste groene ogen van de kleinere jongen. " Gaat het je rende ineens weg" zegt milo. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik kan alleen maar huilen. Ze komen naast me zitten. Milo slaat een arm om me heen in de hoop mij rustig te krijgen. Dit werkt voor geen ene meter. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het enige wat ik voel en denk is paniek. Mijn hele shirt is al nat van de tranen. Dan zegt de lange bruinharige jongen: " Robbie misschien moet jij hem even meenemen naar een rustige plek, jij weet toch wat je moet doen bij paniek aanvallen?" " Ja dat klopt ik kan het proberen?" Zegt de kleinere jongen die dus blijkbaar robbie heet. Milo laat me weer los. Robbie staat op. Hij rijkt zijn hand naar me uit. Ik twijfel een beetje. Dit is blijkbaar te zien. " toe maar Matt hij doet niks" zegt Milo. Dan pak ik Robbie's hand en loopt hij samen met mij naar een plekje waar niemand is en niemand ons kan zien. Nogsteeds ben ik non stop aan het huilen. Robbie gaat tegenover me staan. " Hoor je mij?" Het enige wat ik kan doen is knikken. " oke lukt het om je te concentreren op mijn stem?" Weer knik ik. Robbie pakt mijn handen vast en begint met praten. " kun je vijf dingen opnoemen die je ziet?" Eindelijk lukt het me om te praten. "J-j-jou e-e-e-een boom B-bankje g-gras e-en B-bloemen" " oke heel goed. Kun je nu vijf dingen opnoemen die je voelt?" " Paniek stress jouw handen telefoon e-en het gras" " heel goed. Kijk mij is aan en doe mee met mijn ademhaling" ik doe wat hij zegt. Ik voel dat ik rustiger word. Als bedankje geef ik hem een knuffel. Dan besef ik me wat ik aan het doen ben " oh sorry sorry sorry ik-" mijn zin word afgekapt. " nee het is oke als jij je hier fijn bij voelt doe dat lekker joh! Dat maakt mij echt niet uit" " Uhh bedankt-" wat was zijn naam nou? " Robbie aangenaam" ik schud robbie zijn hand " Matthyas maar noem me maar matthy of Matt" "geen probleem. Maar wil je me misschien vertellen wat er is?" Ik twijfel een beetje. Moet ik dit wel doen? Ik kan moeilijk liegen nu. " ja Uhm er was dus een meisje die met me wilde dansen. Ik wilde het niet maar ik vond het zielig om nee te zeggen. Zij ging helemaal los. Toen ineens leunde ze naar voren. Ze wilde me zoenen. Uit angst en reflex duwde ik haar weg. Ik was bang voor haar reactie dus ben ik weggerend" de tranen stromen alweer over mijn wangen. Robbie geeft me een knuffel " dat snap ik wel. Maar als je iets niet wil moet je het gewoon zeggen" " oke zal ik doen bedankt robbie" "geen probleem matthy". We trekken terug uit de knuffel en lopen weer terug naar de rest. Ik zie Milo vol spanning naar me kijken. Als hij ziet dat ik weer rustig ben ontspant hij weer. " Heyy matthy gaat het weer een beetje?" Vraagt Milo. " ja nu wel" "Oja hun heb ik ontmoet in de club. Dit zijn raoul Koen en-" "robbie " onderbreek ik hem. De andere bruinharige jongen heet raoul en de roodharige Koen. Er verschijnt een glimlach op Milo zijn gezicht. " ze wonen hier dichtbij". Ik stel me voor aan de twee jongens. Alleen robbie sla ik over. " hey sla je hem nou over?" " nee hoor hij weet toch al wie ik ben". Ik zie in mijn ooghoek dat robbie glimlacht. " zullen we naar huis gaan? Ik ben op" " ja goed idee" zegt Milo. Voordat ik weg kan lopen houd iemand me tegen. Robbie. " lijkt het jullie leuk om misschien vaker met z'n vijven op stap te gaan?" " Tuurlijk!" Antwoord ik. Robbie tikt wat in op zijn telefoon en geeft hem aan mij. Ik zet mijn nummer erin en geef hem terug. " nou doei tot de volgende keer!" " doei!" Krijg ik in koor terug. Ik loop samen met Milo naar zijn huis. Als we binnen zijn plof ik op de bank neer en val ik in slaap.

Gouden hartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu