"Matthy?!" Shit... "uh ja?" "Waar kan ik ze neer zetten?" "Uh zet maar gewoon op het aanrecht" "Okeyy". Dat ging maar net goed... "Is het goed dat ik de video ff ga editen?" "Tuurlijk ga je gang". Robbie pakt zijn laptop en gaat aan de keukentafel zitten. Ik zet de tv weer aan en kijk een ene of ander dom programma. Er is echt niks op tv. Het regent ook buiten dus kan je niet echt veel doen vandaag. Robbie is druk bezig op z'n laptop. Hij zit er helemaal in. Dan voel ik mijn telefoon trillen. Ik krijg een appje van Raoul.
Raoul: hey Matt heeft Robbie het nog over donderdag gehad?
U: Ja ik heb er nu al zin in
Raoul: Kijk dat is mooi. Hoe gaat het verder daar?
U: Goed hoor! Vandaag iets gebakken. In de winkel kwamen er allemaal 10 jarige meiden op Robbie af rennen.
Raoul: Leuk ja! Tja dat gebeurd regelmatig
U: ja dat had ik door. Hoe is het daar?
Raoul: ja goed zitten een beetje te niksen. Met dit weer kan je niet veel.
U: ja klopt.
Raoul: nou nog veel plezier en tot donderdag!
U: Dankjewel! Tot donderdag!
Robbie is nogsteeds bezig. Ik loop naar hem toe. "Al klaar?" "Bijna" "Jezus man je bent al de hele dag bezig het is al half vijf" "tja het is nou eenmaal veel werk. Maar ik ben nu klaar. Mag ik hem online zetten?" "Tuurlijk". Robbie zet de video online. "Wat wil je eten?" "Uh gewoon pizza bestellen?" "Ja is goed. Welke wil je?". Robbie zegt wat hij wil en ik bestel ook een pizza. "Het is er over een half uurtje" "oké top. Zullen we de video gaan kijken?" "Ja goed idee". We gaan samen naar de bank. We gaan op de bank zitten en ik zet de video aan.
De video is net afgelopen als de bel gaat. "Ik ga wel". Ik loop naar de voordeur. Ik neem de pizza's aan en geef hem het geld. Met de pizza's loop ik weer naar de bank en geef Robbie zijn pizza. We kiezen nog een video uit. We eten de pizza's op. "Ik ga alvast ff een beetje inpakken. Hoef ik minder te doen" "Ik wil je wel helpen?" "Als je dat wil zou dat wel fijn zijn" "tuurlijk" "dankje Robbie" "geen probleem". We lopen samen naar boven. Ik pak alvast wat dingen die ik niet meer nodig ben en leg ze op bed. Ik pak ook een tas. Robbie helpt me met alle spullen in de tas te doen. "Zo dat is alvast wat". Ik zet de tas in de gang en loop weer terug naar de woonkamer. "Kunnen we niet vanavond wat met de jongens gaan doen?" Vraagt Robbie. "Goed idee! Wat wil je doen?" "Uhm naar de kroeg ofzo?" "Ja leuk idee. App jij de even?" "Ja doe ik". Robbie pakt zijn telefoon en stuurt de jongens een berichtje. "Ze kunnen allemaal. We moeten om 21:00 bij de kroeg staan" "oké top. Ik ga me ff klaarmaken" "ja ik ook". We lopen naar boven. Ik pak ff wat mooiere kleding uit de kast. Ik kleed me om en doe mijn haar nog ff goed. Dan doe ik mijn luchtje op. Ik loop naar beneden waar Robbie al op me staat te wachten. "Klaar om te gaan?" "Ja" "oké letsgo. Wie rijd?" "We kunnen ook gaan lopen dan kunnen we allebei drinken" "ja goed idee". We doen onze jassen en schoenen aan en lopen naar de kroeg. Als we aan komen staan de jongens al op ons te wachten. "Heyy mannen! Beetje zin in?" Vraagt Koen. "Jazeker!" Antwoord ik. We lopen naar binnen. Het is hartstikke druk. Ik word alle kanten op geduwd. We lopen met z'n allen naar de bar en bestellen een biertje. "Op ons" zegt raoul. "Op ons!" Zeggen we allemaal.
Als het wat later is zijn we al een beetje dronken. Ik sta met Koen en Robbie op de dansvloer. We zijn gezellig met z'n drieën aan het dansen. Dan word ik ineens geduwd vanaf de zijkant. Ik duw terug zodat ik weer goed kan staan. Dan word ik nog harder geduwd door dezelfde persoon. "EY GAST KIJK IS FF UIT IK STA HIER TOCH!" "AH WAT NOU DAN KLEINTJE" "MOET JIJ ZEGGEN MAN MOGOOL" "Matt doe nou niet straks gaat het fout". Zegt Koen. Ik negeer hem. "HOE NOEMDE JE MIJ?!" "EEN MOGOOL" "HAD JE NIET MOETEN ZEGGEN VRIEND". Dan word ik heel hard geduwd en val ik op de grond. Alles draait. Robbie trekt me weer overeind. Het draait nogsteeds allemaal. Ik val bijna maar Robbie houd me tegen. "We gaan hier weg". Koen seint naar de raoul en Milo dat we naar buiten moeten. Robbie en Koen trekken me mee naar buiten en raoul en Milo volgen. "Gaat het wel Matt" "uh jawel alleen heb ik last van m'n hoofd en draait alles" "we gaan naar huis" "nee hoezo" "doet er niet toe we gaan". Robbie en ik zeggen de jongens gedag. Ik wil lopen maar struikel over m'n voeten en val op de grond. "AUW GODVER DE TYFUS" "Gaat het Matt?!" Vraagt Robbie bezorgt. "Uh nou ja nee eigenlijk niet". Robbie trekt me weer overeind en tilt me op. "Ey wat doe jij zet me neer!" "Nee Matt als je zelf gaat lopen val je straks weer" "Ugh oké dan". Ik rol met m'n ogen.
Koen pov:
Ik loop samen met raoul en Milo terug naar huis. Ik tik raoul en Milo aan. "Wat is er Koen?" Vraagt Milo. "Moet je kijken". Ik wijs naar Robbie en Matt. "Kijk nou. Dat kan zomaar is wat worden" "ja je hebt gelijk! Echt cute". Zegt milo. "Ja echt wel. Maar als het echt zo is Supporten we ze natuurlijk" zegt raoul. "ja tuurlijk is toch hartstikke leuk" "ja tuurlijk ik heb ook best wel veel zin dat Matt bij ons komt wonen" zegt milo. "Ja hij is echt een leuke gozer" "ja misschien vind die Rob hem dan nog leuker omdat hij hem elke dag ziet" zegt milo. "Ja niet te vroeg juichen he je weer helemaal niet of hun allebei wel op mannen vallen" zegt raoul. "Nee dat is waar maar ik zou het wel heel leuk vinden". Als we thuis aankomen gaan we allemaal gelijk naar bed. We zijn helemaal uitgeput. Ik doe mijn kleren uit en ga in bed liggen. Ik ga nog even op mijn telefoon en val dan in slaap.