" nou ik wilde eigenlijk vragen of je mee wilde doen aan onze video's. We hebben namelijk een groep met Koen raoul Milo en ik. Met milo is alles trouwens weer goed alleen hebben we wel met zn allen afgesproken dat als hij nog een keer zoiets doet hij uit de groep gaat. Maar waar het nu echt om gaat is of je wil deelnemen aan onze groep omdat we nog 1 iemand nodig zijn en we dachten dat jij dat misschien wel zou kunnen en willen" "Maar natuurlijk wil ik dat!" "En we dachten dat je dan misschien bij ons in het huis zou willen wonen. We hebben beneden nog een kamer over. Een bed en alles staat er wel alleen moet je een twee persoons deken meenemen en kussens enzo. Een setup staat er nog met goede computers enzo. Je hebt zelf een badkamer" "Uh ja tuurlijk! Wanneer moet ik er zijn?" "Uhmm donderdag?" "Ja is goed " "Oke mooi! Maar mag ik misschien tot donderdag hier blijven?..." "Natuurlijk Rob! En als je wel weer naar huis wil is dat ook goed" "dankjewel Matt echt dankje" "geen probleem Rob. Maar uh hoe heet die groep eigenlijk?" "Dat weten we nog niet dat wilde we samen met jou overleggen" "ohhh okeyyy". Vandaag is t nog maar maandag dus heb ik nog wel een paar dagen om alles in te pakken. "Lijkt het je misschien leuk om wat te bakken?" "Ja goed idee!" Zegt hij enthousiast. "Wat dacht je van koekjes?" "Ja lekker. Maar ik denk dat we dan nog wel even naar de winkel moeten" "Ja klopt. Wil je mee of wil je hier blijven?" "Ik ga wel mee anders is het ook zo saai". Ik maak een lijstje met de dingen die we nodig zijn.
-boter
-eieren
-koekjes bakmix
-versiering
-glazuur
Ik stop het papiertje in m'n zak. Robbie heeft zijn Jas en schoenen al aan. Ik loop naar de voordeur en doe ook mijn schoenen en jas aan. We lopen samen naar de auto. "Moet ik rijden of wil jij rijden?" "Uhmm maakt mij niet zo veel uit" "jij mag wel rijden als je dat wil?" "Tuurlijk wil ik dat wel". Hij pakt de autosleutel van me aan en gaat achter het stuur zitten. Ik ga naast hem zitten. Hij rijd naar de supermarkt en parkeert hem voor de deur. "Minder ver lopen". Ik lach om zijn opmerking. We stappen uit en lopen naar binnen. "Wat moeten we hebben?" Vraagt Rob. "Ik heb een lijstje gemaakt" "Jezus man serieus? Dat is echt voor Oma's" "Ey joh ik kan dat gewoon niet onthouden". Zeg ik licht geïrriteerd. Ik pak het lijstje uit mijn zak. "Oke we zijn nodig bo-" ik word onderbroken door meiden van ongeveer 10 jaar die op ons af komen rennen. "OMG BEN JIJ ROBBIE VAN DE GRAAF?!" Vragen ze enthousiast. "Ja dat ben ik" "OMG en uh wie is dat?". Ik lach een beetje zenuwachtig. "Matthy een van Mn vrienden?" "Oh okey? MOGEN WE MET JE OP DE FOTO?!" "Tuurlijk" "Moet ik de foto maken?" Vraag ik zo vriendelijk mogelijk. "Ja doe maar" zegt Robbie. Ik neem de telefoon van een van de meisjes aan. Ze gaan naast Robbie staan. Ik maak de foto en geef de telefoon van het meisje weer terug. Ze lopen weer weg. "Oke Uhm en door we moeten boter, eieren, koekjes bakmix, versiering en glazuur hebben". We lopen eerst naar de koeling en pakken een blok boter. We lopen de hele supermarkt door en halen de spullen die we nodig zijn. Als we alles hebben lopen we naar de kassa. Ik leg de spullen op de band en Robbie zet het mandje weg. Het is niet heel druk dus zijn we snel aan de beurt. Het meisje achter de kassa scant alles. "Dat word dan 12,37 alstublieft". Ik leg mijn pinpas op het pin apparaat. Robbie doet alle spullen in de tas. We lopen terug naar de auto. Ik leg alle spullen achterin en Robbie gaat alvast zitten. Ik ga weer naast hem zitten. "Waarom waren die meiden eigenlijk zo enthousiast?" "Tja geen idee meiden vinden me gewoon leuk ofzo?" "In je dromen" zeg ik lachend. "Hey niet zo gemeen!" Zegt Robbie lachend. Als we thuis aankomen pak ik de tas van de achterbank en lopen we naar binnen. Ik pak alle dingen die we nodig zijn. "Matthy?" "Dat is mijn naam" "Haha grappig" "ja he? Maar wat is er?" "Nou ik dacht misschien vind je het leuk om hier een video van te maken gewoon als voorbereiding hoe het straks is" "Tuurlijk wil ik dat". Robbie sprint naar boven en pakt zijn statief en zijn camera. Hij rent de trap weer af en snelt naar de keuken. Hij zet alles goed en komt naast me staan. "Alles klaar?" "Alles klaar bij jou Met je camera shit enzo" "ja alles klaar". Hij drukt de camera aan en doet een intro.
"Vandaag staan we in de keuken. Nooit verwacht dat ik dat ooit zou gaan zeggen maar dit is niet zomaar een keuken. Zoals jullie misschien wel zien ben ik niet thuis. Ik sta hier in de keuken van matthy! En wat gaan we vandaag doen?" "Vandaag gaan we koekjes bakken" "ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik denk dat jullie vast wel weten hoe je koekjes moet maken. Dus gaan we gewoon gelijk beginnen. Matthy wat is de eerste stap" "Eigenlijk is het gewoon alles bij elkaar flikkeren een beetje kneden vormpjes eruit snijden en in de oven" "Nou lekker makkelijk dus. Hoeveel gram boter?" "200 gram boter". Robbie Pakt een mes en snijd 200 gram boter af en doet het in de kom. Ik pak een ei. Robbie is zo geconcentreerd bezig. Ik kan het niet laten en sla een rouw ei op zijn hoofd. "EY WAT DOE JIJ NOU". Ik begin hard te lachen. "Godverdomme ik krijg je nog wel" "jij wel tarzan" "ja zeker". Ik pak nog een ei en sla hem kapot op de rand van de kom. Ik doe het ei in de kom en gooi de schil weg. Robbie zit nogsteeds helemaal onder. Hij gooit de bakmix erin. "Mag ik kneden?" Vraagt hij enthousiast. "Wil je dat zo graag?" "JA" "oké dan". Robbie begint met kneden. Z'n handen zitten er helemaal onder. Dan voel ik ineens een Hand in m'n gezicht. "Ey wat doe jij nou" "karma van dat ei" zegt Robbie lachend.
Na een paar minuten te hebben gekneed is het eindelijk goed deeg geworden. Ik pak de vormpjes. We verdelen het deeg en rollen het plat met de deegroller. Ik maak verschillende vormpjes en leg ze op de bakplaat. Robbie doet hetzelfde. Ik zet de bakplaat in de oven en zet een timer. "als de koekjes klaar zijn komen we bij jullie terug". Robbie klikt de camera uit. "Nou ik zit helemaal onder de ei ik ga ff douchen als je het niet heel erg vind" "tuurlijk niet je weet alles wel te vinden". Robbie loopt naar boven en even later hoor ik de douche aan gaan. Ik heb mijn gezicht ook schoongemaakt. Ik ga op de bank zitten en zet de televisie aan. Ik kijk lang leven de liefde. Even later komt Robbie de woonkamer binnen. "Zo wat ruikt het hier lekker" "ja dat zijn vast de koekjes. Volgensmij zijn ze ook al klaar". Ik loop naar de keuken, zet de oven uit en haal de bakplaat met de koekjes uit de oven. Het moet nog 10 minuutjes afkoelen dus ga ik weer op de bank zitten. Robbie zat al op de bank en keek tv. Ik ga naast hem zitten en kijk ook weer tv.Na een tijdje hoor ik mijn telefoon gaan. De koekjes zijn nu wel afgekoeld. We lopen samen weer naar de keuken en Robbie zet de camera weer aan. "Zoals jullie zien zijn we weer helemaal schoon en zijn de koekjes klaar. Nu gaan we ze versieren". We gaan beiden aan de keukentafel zitten. Ik pak wat versiering en maak het glazuur klaar. Als dat klaar is zet ik het in het midden van de tafel. Beiden beginnen we met versieren. Op een koekje maak ik een hartje met het glazuur en zet 'R' erin. Ik denk bij mezelf: dit is fout ik kan niet verliefd worden op m'n beste vriend maar ben ik wel verliefd? Ja 100% zeker ik ben verliefd op mijn beste vriend. Waarom ik? Hoe kan dat toch? Hij is wel echt knap. Zijn bruine haren die mooie ogen die warme knuffel die ik soms krijg... ik word uit mijn gedachtes gehaald. "Matthy hallo" "huh ja wat is er?" Ga je nog verder?" "Uh ja". Ik ga weer verder met versieren. De rest is gewoon een beetje met versiering enzo. Als we beide klaar zijn sluit Robbie de Video af. "Zo dat was het dan weer hopelijk vonden jullie deze video leuk vergeet niet te liken en te abonneren doeii" "doei" zeg ik erachteraan. "Proost matt" "proost". We eten er allebei een op. Dan klikt Robbie de camera uit. "Lekker gedaan matt t lijkt wel alsof je dit vaker hebt gedaan." "Haha dankje Rob.". Robbie ruimt alles op en doet de koekjes die we hebben gemaakt in een bakje. Ik zit weer op de bank tv te kijken. Dan hoor ik ineens mijn naam vanaf de keuken komen. "Matthy?!" Shit...