Na een paar minuten komt robbie weer beneden. "Lekker gedoucht?" "Beetje..." "Hoezo?" "Tja het prikte gewoon" "Ah ja dat snap ik. Wil je wat eten?" "Ja doe maar". Ik loop naar de keuken en maak wat eten klaar. Robbie ging op de bank zitten en zit wat op z'n telefoon. Als ik de pasta in de pan heb gedaan en de saus ook loop ik ff naar de bank om te zeggen dat het eten bijna klaar is. Ik kom naast hem zitten wat hij niet door lijkt te hebben. Ik kijk wat mee op z'n telefoon. Hij kijkt wat op tiktok. "Het eten is klaar kom je aan tafel zitten?" "Ja isgoed". Hij klikt zijn telefoon uit en gaat aan tafel zitten. Ik zet de pasta op tafel.
Als we klaar zijn met eten ruim ik de tafel af. Robbie ging weer op de bank zitten. Als ik klaar ben kom ik naast hem zitten. "Moet ik je thuis brengen vanavond?" Vraag ik. "Mag..." "Is er wat?" "Ik uhm ik durf eigenlijk niet alleen te slapen....". Zegt hij onzeker. "Je mag ook wel hier blijven slapen als je dat wil?" "Mag dat?" "Tuurlijk!" "Dankje Matthy" "Geen probleem robbie". Ik pak m'n telefoon en scrol wat door insta en tiktok. "Wil je anders wat kijken op tv? Een film ofzo?" Vraag ik na een tijdje. "Ja hoor" "Wat wil je kijken?" Vraag ik terwijl ik de tv aan zet. "HORROR!" Hoor ik enthousiast naast me. Ik HAAT horror ik vind het dood eng. "Oke oke voor deze keer dan kies jij maar". Ik geef de afstandsbediening aan robbie en hij zoekt wat op Netflix. Hij klikt een film aan. Ik pak wat snacks en drinken. Ik zet het op tafel en ga weer op de bank zitten naast robbie. Ik pak een dekentje en gooi het over ons heen.
De film is al een tijdje bezig en ik vind het maar niks. Bij elk klein dingetje schrik ik me rot. Ik zit helemaal in elkaar en speel een beetje met de deken. "Vind je het eng Matt?" Vraagt robbie lachend. "Beetje...". Hij lacht nu nog harder. "Niet grappig!". Hij begint nog harder te lachen. Ik kijk hem semi boos aan. We kijken de film verder. Als er een eng stukje komt schrik ik me echt helemaal dood en schreeuw ik het uit. "BAHAHAHAHA is het eng?" "Niet grappig!". Ik zit helemaal tegen robbie aan gedrukt. Hij slaat een arm om me heen. Dat rare gevoel komt weer in mijn buik. Ben ik echt homo? Heb ik gevoelens voor m'n beste maatje? Nee dit is fout dat kan niet. Als de film afgelopen is is het al laat in de avond. Ik uh heb wel 1 2 persoons bed..." "Geeft niet toch?" "Nee mij maakt het niet uit maar ik wist niet of je dat erg vond". Ik zet de tv uit en we lopen naar boven. We lopen naar mijn kamer. Ik trek m'n kleding uit en ga in bed liggen. Robbie doet hetzelfde. Na een aantal minuten valt hij al in slaap. Als ik zie dat hij echt slaapt pak ik mijn boekje weer en ga weer schrijven over vandaag. Als ik mijn verhaal heb afgerond hoor ik wat van het bed vandaan komen. Snel gooi ik m'n boekje weer in het nachtkastje en spring in bed. Ik gooi de dekens over me heen en staar naar het plafond. Robbie slaapt gewoon nog. Vals alarm dus. Ik probeer te slapen maar het lukt niet echt. Ik pak mijn telefoon en scrol wat op insta en TikTok met het geluid uit want ik wil robbie niet wakker maken.
Ik kijk naar de tijd op mijn telefoon. Het is 06:00. Ik heb nog geen minuut geslapen. Ik staar naar het plafond. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik pak mijn telefoon maar weer en doe een spelletje. Na een paar uur hoor ik wat gerommel naast me. Robbie word wakker. "Goedemorgen robbie" "huh oh goedemorgen matt". Ik kijk weer op m'n telefoon en open mijn camera. Ik kijk ff of ik wallen heb ofzo. Ik heb wel flinke wallen. Als ik er gewoon niet over begin komt het vast wel goed. Robbie draait zich om. "Lekker geslapen?" "Huh oh ja hoor jij?" "Ja hoor". Gelukkig hij heeft het niet gezien toch? "Matt" "ja?" "Heb je wel geslapen?" "Uh nee eigenlijk niet" "hoezo niet?" "Ik weet niet of ik je dat wel kan vertellen" "het hoeft niet maar als je iets kwijt wil of ergens mee zit mag je me altijd bellen of appen wat je maar wil" "dankje Rob" "geen probleem Matt". Ik kan het niet vertellen dan wil hij sowieso geen vrienden meer zijn. Ik wil het eigelijk aan niemand vertellen. Ook niet aan de andere jongens. Dan vinden ze me raar en willen ze vast ook geen vrienden meer met me zijn. Waarom moet ik ook weer homo zijn waarom val ik gewoon niet op vrouwen net als alle andere. "Gaan we naar beneden?" "Ja isgoed". We lopen samen naar beneden en ik doe wat broodjes in de oven. "Wat wil je op je brood?" "Uhh doe maar chocopasta". Ik smeer 2 broodjes met chocopasta voor mezelf en voor robbie. Ook zet ik 2 bakjes koffie. Ik zet het op de eettafel neer. "Kom je eten?" "Ja". Ik ga alvast zitten en robbie gaat tegenover me zitten. We eten ons ontbijt op. Ik sta op om de tafel af te ruimen. "Blijf nog ff zitten matt" "oke?". Ik ga weer aan tafel zitten. Hij begint met praten.