21

389 16 0
                                    

Robbie stapt 2 dagen later na een kantoor dag het huis van Matthy binnen. De jongen was nog niet op kantoor geweest en reageerde niet op berichtjes. Hij stapt rustig de woonkamer in en ziet Matthy rustig liggen. De foetushouding waarin de jongen ligt, laat Rob zachtjes lachen. Rob laat Matthy rustig liggen en zet gewoon zachtjes de tv aan. Zn oog valt op de telefoon van Matthy op de salontafel. Hij pakt hem op en klikt hem aan. De meldingen ziet hij staan. Allemaal ongeopend. Hij legt de telefoon weer terug en kijkt naar Matthy. Hij ligt er vredig bij, maar toch weet Rob dat hij niet oke is. De deken die hij op heeft. De hoodie waar zn blond plukken onder de capuchon uit komen. De rode neus van hem. Alles redeneert Rob om. Zo om dat hij weet dat de jongen ziek is.

T was 3 uurtjes later en Rob was aan t koken in t huis van Matthy. Matthy had ten alle tijden nog geslapen en Rob dacht dat dat ook nog wel eventjes zou duren, tot hij de jongen rechtop ziet gaan zitten. Hij laat hem gewoon eventjes wakker worden en kijkt dan wel wat Matthy doet. Als de aardappelen koken, gaat Robbie weer op de bank zitten en kijkt Matthy aan. 'Hey schatje' zegt hij zacht. Matthy schrikt op en draait zn hoofd, zn neus ophalend om wat meer lucht te krijgen. 'H-hoi' zegt Matthy met de stem die hij nog over heeft. 'Volgens mij voel jij je niet zo lekker, hm?' Matthy schud zn hoofd. 'Heb je wel nog aan de sonde gelegen schat?' Matthy knikt. Sinds dat hij ziek is, is hij er nooit meer aangegaan en zit hij nu nogsteeds gekoppeld, waardoor hij ten alle tijden genoeg voedsel binnenkrijgt. Wat je ook voedsel kan noemen. 'Kan ik iets voor je doen?' Matthy haalt zn schouders op. 'Neusspray, paracetamol?' Matthy schud zn hoofd. 'Ga je weer lekker slapen' vraagt Robbie voorzichtig. Matthy knikt en legt zich weer lekker neer, zn ogen sluitend. Robbie staat op en kijkt hoever de aardappelen al zijn met garen, maar dat duurt nog wel eventjes. Als hij dan weer op de bank zit en naar Matthy kijkt ziet hij hem vredig slapen.

anxiety/mabbie fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu