𝟏𝟐.

63 2 9
                                    

𝐏𝐨𝐯: 𝐅𝐥𝐞𝐮𝐫

Ik zit beneden mijn ontbijt te eten terwijl Matthy zich aan het klaar maken is. Hij heeft vandaag een voetbalwedstrijd en hij speelt voor creators FC. Dat is dus een voetbal vereniging die speelt voor een goed doel. Echt schattig dat hij daaraan meedoet. Vandaag spelen ze voor het rode kruis volgens mij.

Ik hoor Matthy de trap af lopen. Hij doet de deur open naar de woonkamer en maakt voor zichzelf een broodje hagelslag. "Weet je zeker dat je mee wilt? Je mag ook thuis blijven hoor." Zegt hij. "Tuurlijk wil ik mee! Ik moet wel ff je supporter zijn." Zeg ik met een glimlach.

Mat heeft zijn broodje opgegeten en pakt de sleutels van het aanrecht. "Zullen we gaan?" Vraagt hij. "Is goed ik trek nog even mijn schoenen aan, is wel handig." Zeg ik en ik lach.

𝐓𝐢𝐣𝐝𝐬𝐤𝐢𝐩𝐩

We zijn aangekomen op de vereniging en Matthy is al naar de kleedkamers gelopen voor een team overleg. Ik zit in de duckout naast het veld. Rob, koen en een jongen genaamd frank moeten ook spelen vandaag zei hij. Ik ken Rob en Koen natuurlijk wel , maar wie frank is... geen idee. Na een paar minuutjes zie ik Matthy en zijn club het veld oplopen. Ik zie Mat hand in hand lopen met een klein jongetje. Ik vind het een leuk gezicht Matthy met een kind. Hij heeft een gele band om zijn bovenarm zitten dat betekent dat hij aanvoerder is.

Matthy komt nog even voordat de wedstrijd begint naar mij toegelopen. "Veel succes schatje." Zeg ik. Ik heb er meteen spijt van. Ik voel mijn wangen rood worden en mijn ogen gaan een stukje verder open. Hij grijnst. " Dankjewel... schat." Zegt hij met een benadrukking op "schat". Hij knipoogt en draait zich om. "Wacht!!" Roep ik. Hij draait zich weer naar mij toe. Ik tuit mijn lippen als teken dat ik nog een kusje wil. Hij lacht en geeft me een kusje op mijn lippen.
"Ik ga voor je scoren ja?" En met dat loopt hij weg het veld op.

10 minuten na de aftrap maakt Robbie een hoge steekpaas naar Matthy die rechts buiten staat. Hij dribbelt de bal naar voor en maakt een schijnbeweging binnen de zestien. Hij haalt uit en schiet de bal op het doel. De bal belandt in de kruising en ik sta te juichen. Hij komt naar mij toe gerend en geeft me een knuffel. "Ik ben trots op je!" Zeg ik enthousiast. "Dankjewel schatje." Hij rent terug het veld op en gaat de goal vieren met zijn team.

De wedstrijd is afgelopen en de jongens lopen terug de kleedkamer in. Ik blijf hier wachten tot Matthy me hier komt ophalen en dan kunnen we samen naar de auto lopen.

Ik zie hem al aankomen dus ik ren een stukje naar hem toe en spring op hem. Ik heb mijn benen om hem geen geslagen en mijn armen om zijn nek gelegd. "Goed gespeeld hoor." Zeg ik en hij zeg me weer neer. "Dankjewel, het had echt wel veel beter gekund, maar ik ben er tevreden mee.

We stappen uit de auto en lopen Matthy's huis binnen. "Ik ga ff snel douche." Zegt hij. "Mag ik mee?" Vraag ik. Het is niet eens seksueel bedoeld ofzo, maar gewoon samen even alle stress en frustratie wegspoelen. "Weet je het zeker?" Vraagt hij. "Ja tuurlijk!" "Is goed."

We hebben ons uitgekleed en we stappen onder de douche. Hij heeft een regen douche met een grote douchekop waar we allebei onder passen. "Je bent zo mooi Mat." Zeg ik als ik een hand door zijn haar haal. Ik pak wat shampoo en doe het op mijn hand.
Ik kijk terug naar Mat en ik zie hem rood worden. "Dankjewel. Jij bent serieus het mooiste meisje waar mijn ogen ooit op zijn beland." Ik wrijf het shampoo tussen mijn handen en begin zijn haar te wassen. "Slijmbal." Zeg ik en ik giechel. Ik spoel de shampoo voorzichtig uit zijn haar zodat het niet in zijn oog komt. "Dankjewel Fleur." "Geen probleem." Zeg ik en ik geef hem een kusje op zijn mond.

We stappen uit de douche en beginnen ons op te drogen. We trekken wat comfortabele kleren aan en we gaan naar beneden. "Zullen we wat bestellen vanavond?" Vraag ik. "Goed idee. Ik heb namelijk echt geen zin om te koken ofz." We kijken op thuisbezorgd en we bestellen uiteindelijk sushi.

We gaan op de bank zitten en zetten een film aan.

Ding dong.. Het eten is er! "Ik pak het wel." Zeg hij.
Hij staat op en loopt naar de deur. "Alsjeblieft eetsmakelijk." Hoor ik. "Dankjewel fijne avond!" Zegt Matthy. Hij loopt terug de kamer in en zet de tas op het bijzettafeltje voor de bank.

Hij loopt de keuken in. "Wil je wat drinken?" "Doe maar wat cola als dat kan?" Vraag ik. "Ja geen probleem." Hij komt aangelopen met 2 glazen cola en zet die voor ons neer. "Eet smakelijk lieverd." "Eetsmakelijk." Zeg ik terug en ik zet de film weer aan.

____________
𝐎𝐨𝐤 𝐝𝐢𝐭 𝐡𝐨𝐨𝐟𝐝𝐬𝐭𝐮𝐤 𝐡𝐞𝐛 𝐢𝐤 𝐚𝐚𝐧𝐠𝐞𝐩𝐚𝐬𝐭, 𝐰𝐚𝐧𝐭 𝐢𝐤 𝐯𝐨𝐧𝐝 𝐡𝐞𝐭 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐥𝐞𝐮𝐤.

𝐃𝐢𝐭 𝐢𝐬 𝐡𝐞𝐭 𝐞𝐧𝐞 𝐥𝐚𝐚𝐭𝐬𝐭𝐞 𝐡𝐨𝐨𝐟𝐝𝐬𝐭𝐮𝐤 𝐯𝐚𝐧 𝐦𝐢𝐣 𝐛𝐨𝐞𝐤.

Onhandig.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu