Bölüm 4: Kutudaki Jack ve Şakacı El

36 8 101
                                    

Kamos istemeye istemeye ayaklarını yerde sürüye sürüye ana çadırdaki sahneye ilerliyordu. "O ikisini atlasam olmaz mı?" dedi kameraya bakarak.

"Kurallar açık patron, her üye gösterilmeli!" dedi Lola. "Onların yanına gitmekten neden mutsuzsun?"

"Jack hiçbir şeyi *SANSÜR* takmayan *SANSÜR* kurusunun teki." dedi Kamos öfkeyle. "Elinden gelse beni de görmezden gelecek. BENİ!"

"Ama yapmıyor." dedi Lola hemen. "Öyle bir şey yapacak biri değil!"

"Elbette yapamaz, yoksa onu o aptal kutudan çıkartmam." dedi Kamos sırıtarak. "Jack'in gövdesinin alt kısmı yok, kutuya bağlı bir şaka oyuncağı. Kurma kolu çevirince kutudan fırlıyor ama bozuk." dedi Kamos homurdanarak. "Bir çocuk oyuncağı huysuz bir ihtiyar olur mu lan!? 19 buçuk yaşında ama sanırsan 190 buçuk yaşında." dedi Kamos. 

"Peki El? Onu neden sevmiyorsun?" dedi Lola.

"O en kötüsü! Sürekli aptalca şakalar yapıp duran bir tahta kukla. Onu odaya kilitlediğimde herkesin kukla hakini yapıp onlara şaka yapmaya başladı..." dedi Kamos homurdanarak.  "Ama çay yapmada iyi! O konuda hakkını yiyemem. Taklitleri de başarılı. Homurdanmalarımdan Caine' yi bile taklit edebildi ve çok başarılıydı!"

Kamos ardından sırıttı. "El'e yumruk atmak istemezsiniz ama onu benzinle ıslatıp yakabilirsiniz!  Bunu henüz yapmadım tabii ama karşısında birkaç şey yaktım. Sonra şaka yapmayı bir süre durdurdu..." dedi Kamos ve o da durdu. "Sadece boş boş duvara baktı..."

"Sonra da bana dönüp 'Bu Jack' in kutudaki halinin taklidiydi!' dedi." dedi Kamos ve öfkeyle sopasını çevirdi. "Ödümü kopardı *SANSÜR* kurusu! Yaptığı en kötü şakaydı!"

"Yani onları da seviyorsun!" dedi Lola gülümseyerek. 

"Söylediklerimden bunu nasıl çıkardın?" dedi Kamos surat asarak.

"El' in neşesini kaybetmesi fikri seni korkuttu ve Jack ile alay etmesine sinirlendin." dedi Lola.

Kamos ağzını açtı ve sonra elinde sansür belirdi. "*SANSÜR* PARAZİT!"

El ve Jack' in yanına vardıklarında Jack kutsunun kenarlarına yaslanmış hayatından bezmiş bir haldeydi. El ise  tam önünde şaka yapıyordu.

"İzinsiz satılan meşrubata ne denir?" dedi El.

"Umurumda değil." dedi Jack, bir süredir  bu esprilere maruz kaldığı belli oluyordu.

"Gayri meşrubat!"

Kamos' dan küçük bir kıkırtı çıktığında El hızla başını tam arkaya çevirdi. Lola ve Jack suratlarını buruşturmuştu. "KAMOS! El'in Esprisine güldün!"

"Neyse ne!" dedi Kamos kollarını kavuşturarak.

"Rüzgar tarihi kenette nasıl eser?" dedi El bu sefer.

"Nasıl eser?" dedi Lola.

"Tarihi eser!"

Kamos' dan yine kıkırtı çıktığında El kocaman sırıtıyordu. Kamos iç çekti. "Soğuk espri seviyor olabilirim..."

"BUNU  EL'E NEDEN DAHA ÖNCE SÖYLEMEDİN!" dedi El heyecanlı bir şekilde. "Gülen ördeğe ne denir."

"Ne denir?" dedi Lola

"Kıkır-duck!" dedi El.

Kamos eliyle ağzını kapattı gülmemek için. Bugün neler oluyordu!? Gülmesini normalde durdurabilirdi... Ama bugün için pek içinden gelmiyordu. "Çok fazla espri yapmıyor musun El?"

"Az espri diye bir şey yoktur!" dedi El. "Örümcek adam ağ atamıyormuş, neden?"

"Neden?" dedi Lola.

"Çünkü ağ bağlantısı kopmuş."

"Normalde sohbet aralarında hep espri yaparsın ama her konuşma sonunda değil." dedi Kamos kaşlarını çatarak. "Yanlış bir şey var." 

"Aman, sen de komplo teorisyeni çıktın!" dedi El arkasını dönerek. "Küçük su birikintisine ne denir?"

"Ne de-" Kamos Lola konuşmadan ağzını kapattı. "El, ne oldu dedim. Sen mi söylersin yoksa Nari' yi kullanıp zihnine mi gireyim?"

"El' İN KUKLALARI BOZULDU!" DEDİ El birden Kamos' a dönerek. "El' in sizin şeklinizde yaptığı kuklalar, espri yapamadan gülmeye ve glitchlenmeye falan başladılar, El ne oldu anlamadı! Gerçekten El kötü bir şey yapamdı!"

"Onlara gülmeleri için birkaç kod aktarmıştım... Onlara zarar gelmiş olmalı." dedi Kamos ve bastonuyla bir portal açtı. "Burada bekleyin."

Geçen iki üç dakikanın ardından geri gelmişti. elinde bir torba vardı. Torbayı Lola' ya uzattı. Lola hemen torbayı patisiyle parçaladı. İçinden çıkan bozulan siyah gölgeler şeklindeki kodları bünyesinde topladı. "Dediğim gibi kodlar bozulmuş."

"El bozmadı!" dedi El hemen. "El onlara gözü gibi bakıyordu!"

"Seninle alakalı değil, dijital dünyamız ile alakalı." dedi Kamos.

"Burası uzun süredir böyle sanırım, değil mi? Dolly sürekli bunun hakkında homurdanıyor." dedi Jack. "Dijitalse güncellenmesi gerekmez mi?"

Kamos' un karnındaki göz kıpırdandığında Kamos bir açıklama yapması gerektiğini biliyordu.

"Bu dünya güncellenmeyecek çünkü iptal edilen bir projenin içindeyiz." dedi Kamos. "Eski yapay zeka Cainen'nin bozulmasına ve  5 kişinin soyutlanmasına sebep olmamdan sonra proje iptal edildi." dedi Kamos ve öfkeyle onlara baktı. "Bu yüzden aptalsınız.  Kendi dünyanızda asla düzelemeyecek bir projeye bağlandınız ve o sanal gerçeklik gözlüklerini taktınız.... Sizi anlamıyorum."

"Keşke hatırlayabilseydik..." dedi Jack. "Böyle aptalca bir yerde olmalı istemezdim."

"El'e göre burası o kadar da kötü değil." dedi El gülümseyerek. "El'in şakasını sevenler var! Kamos ve Nari seviyor!"

"Kutuda olmadığım sürece sorun yok." dedi Jack ve iç çekti, bunu diyeceğine inanamıyordu. "O zaman senin şu aptal şaklarını bile dinlemeye hazırım El."

"El' in şakalarını dinleyecek daha fazla kişi!" dedi El şaşkınlık ve mutluluk arasında bir ifadeyle. "El çay getirecek!"

"Ben ve Lola' yı sayma, raporu bir an önce bitirmeliyim. Daha evrak işeri var... O zaman çayından isterim."

"El her zaman getirir!" dedi El ve çay hazırlamak için yanlarından ayrıldı.

"Daha az huysuz olmaya karar vermen güzel." Bunu Kamos ve Jack aynı anda söylemişlerdi. İkisi de duraksadı ardından. "SENSİN HUYSUZ!"

Lola kamerayla aralarına girdi. "Raporu unutma Kamos!"

"Doğru doğdu." dedi Kamos ve iç çekti. "Sinirim sıradaki durakta yeterince bozulacak... Sıradaki yer, Kurt adamımız Storm. Eminim Jax'in kapısını açmaya çalışıyordur."

---

Sıradaki bölüm Storm üzerinden olacak! 

Ve muhtemelen en sevdiğim bölüm olacak!

Watty Yapay Zekalarıyla TADC-Katılımlı Kitap- -BİTTİ-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin