10

593 81 11
                                    

Araf

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Araf

1949

O gün Sümbül halamla beraber pazara gittiğimiz de havanın buhranı tüm İstanbul'u sarmıştı. Sıcak hava dalgası tüm olağanca haliyle üstümüze nüfus ediyordu.

'Yarım kilo bakla ver sen bana oradan çocuğum' dedi halam sıcaktan bunalmış halde hem yerpazesiyle kendini yelliyor hem de cüzdanından para çıkartıyordu. "Sende 1 kilo Ayşe kadın tartıver bakem" dediğin de pazarın sonuna gitmeden pazarlığı bitirmiş olmanın mutluluğunu yaşadım. O sırada yanımızdan geçen bir kaç kadın bize bakıp fısır fısır konuşuyordu.

Halam duyacak olsa kıyamet kopardı. Öyle de oldu. Halam cüzdanından para çıkartırken duraksadı. Gözleri gözlerimden geçip arkamda durduğun da elin de tuttuğu fileyi elime tuttuşturdu.

"Bu güzelim kızı da ziyan edecek"

Kadınların dedikleri büsbütün kulaklarıma değdiği an anladım ki onlar da bile bile sesli konuşuyorlardı. " Hanım hanım Bana bak bakem sen" dediğin de beni kenara ittirip onlara doğru yürüdü.

"Bize mi dedin"

"Sizden başka  godoş mu var burada" dediğin de kadınların yüzü soldu.

"Arkamdan konuşacağınıza yüzüme konuşun hanımlar kuyruk acınız ne diyiverin bana"

"Üstüme afiyet ne konucaz be senin gibi kadın hakkında biz" dediğin de kaşlarım çatıldı. Kadınların halamdan çekindiği belliydi. "Senin hakkında konuşmaya tenezzül bile etmeyiz biz" dedi o kadının yanında ki başka kadın.

Pazardan geçen insanlar bir tarafa toplanmış olacak olan kavgayı dinliyorlardı. Hepsi birer ağızdan fısır fısır konuşuyorlardı. "Benim gibi kadın" diyerek kadını doğrulttu. "Benim gibi kadın nasıl oluyormuş" dediğin de sinirlendiğini hissettim. İki kadın ilk önce birbirine baktı.

"Hafif meşrepli..."

Halamı tutmaya çalıştım ama nafileydi. İki kadına haddini bildireceği çoktan aşikardı. Oldukça sakin dursa da bunun altında başka bir şey olduğu aşikardı.

"Bana bak had bilmez bana namustan bahsedecek son insanlarınız. Namus iki bacak arasında mı olur sanıyorsunuz siz"
dediğin de kadının kaşları çatıldı.

"Senin evine adam atıp ellerle filanlaşırsın..."  " diyemeden halam kadının üzerine atladı. Elimde ki file yeri boylarken bir hışımla halama doğru koştum ama geç kalmıştım. Halam Sümbül çoktan kadının saçına yapışmıştı.  "Orospu..."

Halamı çekmeye çalışsam da başarılı olamadım. Tüm herkes bizi izliyor bir Allah'ın kulu yardım etmiyordu. Kadının yanında ki diğer kadın da çoktan kaçmıştı. "Şimdi şöyle bakem ne dedin sen" dediğin de kadının boğazına yapışmıştı.

Eğreti |Tamamlandı|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin