ꨄ chapter 45 ꨄ

1.6K 180 52
                                    

⚠️ Warning-!!:

-Typo bertebaran
-Bahasa campuran
-Sedikit berbeda dari cerita aslinya
-My ship

.

.

.

.

.

Story start:

.

.

.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Di sekolah Boboiboy dkk. Mereka sedang mengadakan carnival hari bumi. Saat ini trio cewek sedang promosi dan menyambut para tamu yang datang.

Setelah itu trio cewek yang tidak melihat keberadaan Boboiboy dan Gopal pun memutuskan menghampiri Fang yang sedang membagikan pamflet.

"Fang!!" Fang yang mendengar suara (Name) yang memanggil nya pun melihat ke arah trio cewek yang lari menghampirinya.

"Kau ada nampak tak boi ngan Gopal?" Tanya (Name)

"Si Gopal tu, haih.. aku suruh die ambil pamflet sampai sekarang tak muncul-muncul. Pamflet pun dah nak habis dah nih." Ucap Fang

"Haih... Gopal Gopal, mane die pergi tadi?" Ucap Yaya

"Tu, ke arah tu." Ucap Fang menunjuk ke arah Gopal pergi.

"Jom kite pergi cari si Gopal." Ucap Ying

"Eum.. korang je lah, aku pergi cari boi." Ucap (Name) dan langsung teleportasi di depan kelasnya.

(Name) perlahan masuk ke dalam kelasnya dan melihat Boboiboy yang sedang murung di kelas dan belum menyadari kedatangan (Name).

"Boi?" Panggil (Name) membuat Boboiboy tersentak kaget dan melihat ke arah (Name).

"Kau kenapa nih? Murung je nampak." Ucap (Name) mulai mendekati Boboiboy dan duduk di depannya.

"Heum.. ayah dan mak ku tak dapat datang, sibuk katanya.." ucap Boboiboy dan wajahnya yang masih murung.

Mata (Name) perlahan menyendu dan melirik ke arah jendela dan melihat anak-anak yang berinteraksi dengan orang tua nya bahkan ada yang tertawa.

"Tok aba ngan ochobot tak dapat datang ke, boi?" Tanya (Name) dan Boboiboy menggelengkan kepalanya.

"..tak payah lah sedih boi, aku ada kat sini. Lagipun kau tak sendirian." Ucap (Name) dan Boboiboy melihat ke arahnya.

"Keluarga aku pun takde yang datang, boi dah tau lah kenape takde yang datang." Ucap (Name) membuat Boboiboy terdiam.

"Aku pun sedih.. tengok ibu bapa diorang dapat datang." Lanjut (Name) dan melihat salah satu anak seumuran dengannya yang sedang tertawa bersama dengan orang tua mereka.

Perlahan (Name) tersenyum lembut dan melihat ke arah Boboiboy yang membuat Boboiboy terpana melihat senyumannya."tapi aku ade korang, korang yang selalu ada menemaniku yang buat aku tak sedih sangat." Lanjut (Name)

"Jadi..." Tangan kanan (Name) perlahan menepuk kepala Boboiboy yang tertutup topi.

"Jangan sedih ye? Aku dengan yang lain ade kat sini." Ucap (Name) dengan senyumannya membuat Boboiboy merasa sedikit membaik.

"Ha tu die monyok je dari- oh dah tak monyok dah berkat girlfriend die." Ucap Gopal dan (Name) langsung memberikan tatapan sinis ke arah Gopal.

"Erk! Hehe gurau je (Name), nah Boboiboy ais krim buat kau. Tak payah lah sedih-sedih." Ucap Gopal memberikan Boboiboy es krim dan langsung diterima oleh Boboiboy.

Enter Your Dimension || Boboiboy × Reader [1]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang