البارت الثامن

197 2 0
                                    

#حُسن_القلوب..
_البارت الثامن
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_قد تبدو لك بعض تصرفاتي غير جيده، ولكن لا تحكم عليا من خلالها..
=فهي نتيجة قسوة القدر معي💔

" ليلي" بفزع
في اي خضتني يا حسن ؟..

"حسن" بضيق
بسالك كنتي فين ي ليلي، سيبتينا وروحتي فين؟..

نظرت لـ"مريم" لتنقذها فاردفت "مريم" بنبره هادئه
براحه ي حسن هتكون راحت فين يعني تلاقيها راحت تجيب حاجه كده ولا كده..

"حسن" بسخريه
رايحه تجيب حاجه تتشيك بالشكل ده..

تنهدت "ليلي" بضيق واجابته بنبره حاده
وانت مالك روحت فين ولا مرحتش متشيكه ولا طالعه بشوال انت ماالك، هو حد بيسالك فينا بتروح وتيجي منين، لتكون فاكر نفسك ولي امري وانا معرفش فوق ي حسن لنفسك انا ليلي، ليلي اللي هي اختك وبس مش ده كلامك ديماً، وياريت تحافظ ع الحدود اللي بينا وتخلي كل واحد فحاله...

"مريم" بلوم شديد لـ"ليلي"
انتي بتقولي اي يـ ليلي، حسن خايف عليكي..

"ليلي" بحده
مش محتاجه حد يخاف عليا كل واحد يخليه فحاله ياريت..

"حسن" بجمود ودموع متحجره
معاكي حق ي ليلي، وانا اسف اني تدخلت فخصوصياتك او تخطيت حدودي..

تابع وهو يبتسم بسخريه ونبره يكسوها الالم قائلاً
بس كنت فاكر اني مهم عندك زي مانتي مهمه عندي..

_«تركهم وذهب لسيارته وقادها مغادراً وما ان غادر حتي هبطت دموعه بحزن شديد، فحديثها قاسي ومؤذي له ولكنه يعلم انها محقه وانه تجاهل مشاعره ومشاعرها كثيراً ولكنه مازال خائفاً من الاقترب ومن الابتعاد»...

"مريم" بحده
انتي انهبلتي ازاي تكلمي حسن كده؟..

«ارتمت ليلي فاحضانها باكيه بقوه، فحين زاد قلق مريم من ما يحدث، وحاولت تهداتها واخذتها ودلفو الي الداخل الي غرفة مريم مباشرتاً»...

"مريم" بقلق
في اي ي ليلي مالك؟...

«تنهدت ليلي بضيق وهي تنظر لهاتفها الذي يصدح برقم طارق، ثم تجاهلته ونظرت لـمريم وهي تمسح دموعها»...

واخبرتها بنبره باكيه
طارق قالي انه بيحبني..

"مريم" بهدوء
طيب وده شئ يزعلك ويخليكي تتعصبي كده، مش ده اللي انتي كنتي عايزه توصليله من الاول..

"ليلي" ببكاء شديد اجابتها
مكنتش عايزه كده، انا كنت فاكره انه هو اللي هيحبني ويتعلق بيا ووقتها اصارحه بكل حاجه وكنت فاكره ان انا زي مانا مش هتهز ولا هضعف لكن هو طلع انضف واحسن من اني اخدعه، هو طيب اووي وحنين اووي وميستهلش يحب وحده زيي..

"مريم" بحزن شديد عليها
انتي حبتيه ي ليلي، وحبتيه اووي كمان..

"ليلي" ببكاء وندم شديد
ميستهلنيش هو يستاهل وحده نضيفه وبنت ناس زيك كده وزي الناس اللي زيه انما ليلي، ليلي دي متستهلش غير كل شر عشان هي انسانه وحشه وحقيره..

حُسن القلوب _بقلم الكاتبه رحاب القاضيWhere stories live. Discover now