3. Instasztár papagáj, vízálló szemcerka és egy letojt külső

237 38 151
                                    

Jayden

Mire felvettük a srácokat a kajáldánál, addigra aránylag sikerült összeszednem magam. Sokat segített az, hogy Alexander mellettem volt, és hagyta, hogy kisírjam magam a vállán – nos, tecnhikailag a mellkasán –, de miután megcsókoltam, úgy éreztem, ennél többet nem tud segíteni. Charlie volt az, akire szükségem volt. Szerencsére a legjobb barátom ezt azonnal észrevette, amint felszálltak a buszra, szóval leült a maradék helyre mellettem, és amikor odabújtam hozzá, Alexander vette a lapot, és még távolabb húzódott. Nem tudtam, megsértettem-e azzal, hogy csak addig volt rá szükségem, amíg Charlie nem volt mellettem, de bíztam benne, hogy nem. Charlie-val gyerekkorunk óta ismertük egymást, együtt nőttünk fel, tudtunk minden szarságról, ami a másik életében történt. Persze, hogy szorosabb volt a kapcsolatom vele, mint Alexanderrel, akit nem sokkal a banda alapítása előtt ismertem meg. Tudtam, hogy ha ő lett volna olyan helyzetben, mint én, ő is Tyler felé húzott volna, nem felém vagy Charlie felé. Ez egyszerűen így volt normális. Mindenkinek megvolt az az ember, aki mellett teljesen biztonságban érezte magát.

Miközben bújtam Charlie-hoz, Tyler elmondta, hogy amíg vártak ránk, beszéltek a csapattal. A csapat alatt a menedzsert és a marketingért felelősöket kellett érteni. Megdumálták, hogy a zenekar közösen megfogalmaz egy nyilatkozatot, amiben elítéljük a riporter ostoba kérdéseit, és muszájból helytelenítjük kicsit Alexander reakcióját. Mert az meg támadási felület lenne, legalábbis a marketingzseni csajaink ezt gondolták. Én rohadtul nem értettem egyet velük, szerintem Alexandernek óriási pacsi járt volna azért, amit csinált, de engem befolyásoltak az érzéseim, úgyhogy hagytam, hadd fogalmazgassák kedvük szerint azt a kurva nyilatkozatot. Ez is milyen röhejes már! Nyilatkozatot kiadni azután, hogy élő tévés interjúban megkérdezik tőled, top vagy bottom vagy... Mit kell ezt még ragozgatni? Mindenki látta és hallotta, nem volt egyértelmű? Mi itt nem csináltunk semmi rosszat.

A srácok mellettem ötleteltek, próbálták megfogalmazni a nyilatkozatot. Hosszú ideig tartott, de közben Charlie egy pillanatra sem mozdult el mellőlem, és túl sokszor meg sem szólalt. Alexander meg észrevétlenül közelebb tette hozzám a csokit, amit némán kezdtem falatozni. Végül is ártani nem árt, nem igaz? Az alkoholnál mindenképp jobb.

Tyler úgy nézett ki, mint aki le sem szarja, milyen nehézségeken megyek át, de ő ilyen volt. Nem igazán értett az érzelmekhez – kivéve, ha azok Alexander érzelmei voltak –, ő ilyenkor nem kedves szavakkal és ölelésekkel támogatta az embert, hanem azzal, hogy magára vállalta a nehezebb feladatokat, és hagyta pihenni azt, akinek szüksége volt rá. Jelen helyzetben ez azt jelentette, hogy szinte teljes egészében ő fogalmazta meg a nyilatkozatunkat.

– Asszem, kész van – pillantott fel nagy sokára az előtte lévő laptopról. – Olvassam?

– Olvasd – bólintottam.

– Oké. Na szóval. – Megköszörülte a torkát, majd a laptopra pillantott. Sötétkék íriszében visszatükröződött a megnyitott Word dokumentum fehér fénye. Rá kellett eszmélnem, hogy kimondottan helyes srác. – A mai események után kötelességünknek érezzük, hogy kijelentsük, mélyen elítéljük Jeffrey Horton riporter viselkedését. A Xander és Jayden által adott interjúnak a zenekarról kellett volna szólnia, Horton személyes jellegű kérdései pusztán azért lehettek feltéve, mert Jayden helyt adott nekik. Szeretnénk leszögezni, hogy ezzel eddig semmi probléma nincs. Az egész zenekar teljes vállszélességgel Jayden mellett áll, tudatában vagyunk, mennyire fontos a kiállása, és bármikor örömmel hallgatjuk meg, mit gondol az LMBTQ+ közösséget érintő témákról. Amivel viszont probléma van, az Horton hozzáállása, és az a teljes ignorancia, amivel Jayden válaszait, magyarázatait kezelte. A helyreigazítás ellenére továbbra sem volt hajlandó queernek titulálni őt, és olyan privát dologra kérdezett rá, amihez egyáltalán nem volt joga. Ezt a viselkedést mélyen elítéljük. Ezúton szeretnénk azonban azt is jelezni, hogy nem tartunk igényt sem Horton, sem a csatorna bocsánatkérésére. Az, ami ma történt, megbocsáthatatlan, és bárminemű nyomás ellenére sem fogunk fejet hajtani előtte. Xander reakciójával kapcsolatban csak egy megjegyzésünk volna: talán a kelleténél kicsit erősebben fogalmazta meg a gondolatait, de mindezt a barátja védelmében tette, egy nyíltan abuzív riporterrel szemben, ezért úgy véljük, nem szükséges bocsánatot kérnünk miatta. Így tehát nem is fogunk. Továbbra is maradunk tisztelettel: Xander, Jayden, Charlie és Tyler – fejezte be Tyler. – Jó lesz?

And historians will call them close friendsTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon