3|All set

2.5K 273 108
                                    

Once done freshen up Ashaar walked downstairs. He heard some sniffles from kitchen and entered inside.

He smirked when he saw Amar sitting on counter table complaining to Amraha.

"Api mein kese rahunga games ke begair? Mere dost kia soochnge mene unhe ditch krdia? Api please kuch kare na." Amar asks.

"Amar mein kia karu? Halat dekhrahe ho meri? Bolne ki hi try ki thi kitchen mein akar pasgai." Amraha replied.

"Api kherahe ha meri pocket money lelenge! Muskil se 20 hazar honge mere pass." Amar cried more.

Ashaar ignored them and entered inside the kitchen. He walked towards the fridge to get him a glass of water. He noticed how conversation dried down.

"Arez or nani kaha ha?" He purposely asks to let them know that he is talking to both of them.

"Apne hi kaha tha bhag jaye to bhag gaye!" Amraha replied.

"Mene kaha tha wo tumhari help na kare I promise bhagne ka nahi kaha tha nani ami is umar me kese bhagenge?" Ashaar said and Amraha felt a strong urge to wipe the smirk off his face.

"Krli shikayatein ya kuch bacha ha?" Ashaar asks ruffling Amar's hair.

"Please bhaiya." Amar tried pleading again.

"Mein nahi daantna chahraha hu amy please!" Ashar said politely.

"Ap bachi kaha ha daant?" Amraha asked sarcastically.

"Shut up!" Ashar replied glaring at her and in
reply she rolled her eyes in return.

"Mein itna namak daldungi dekheiyega apka blood pressure na barh jaye to khena." Amraha said.

"Tum logo ke sath reh kar wese hi blood pressure barh jata ha beside Zaamin or Zohaan arahe ha dinner pe." Ashaar smirked.

"Sach me?" Amraha asks and Ashaar nodded.

"Bhaiya ajj kuch mangalete haina? Mere hath ka khana kese serve krnge?" Amraha cried out.

"I don't care." Ashaar punctuated his words firmly and left the kitchen.

"Zohaan ne to nahi bataya mujhe." Amraha sat down dejected.

"Hosakta ho call karahe ho wo apko." Amar said.

"Han shayed." Amraha shrugged. She open her grandmother's old recipe book and started searching for the easiest recipe.

At the end of the day she was finally able to manage a decent chicken pulou. The rice was little over cooked but she tried her best.

Ashaar saw Arez leaving the house.

"Kaha?" He called from back startling Arez.

"Ap uper nahi tehy?" The boy asked.

"Kaha jarahe ho Arez?" Ashaar asks this time more firmly.

"Wo bakery se kuch dessert leata hu nani ne kha ha." Arez said.

"Nani ne choti nani ne?" Ashaar raised his brows.

"Bhaiya please mein bas yuh jaunga yuh aunga." Arez requested.

"Jaou! Kheer lekar ana." Ashaar said.

"Nahi Zohaan bhai kheer itni shoq se nahi khate api ne rasgulle leaou." Arez replied.

"Mene kaha na kheer to kheer." Ashaar said with finality.

"Bhaiya.." Arez tried pleading.

"Dawat nahi karaha hu mein uski! Amraha ko kheer pasand ha wohi ayegi go." Ashaar said and walked into his grandmother's room.

Rooh-e-Zindagi (soul of life)Where stories live. Discover now