CHAPTER 03 - Back to 21st Century

119 8 5
                                    

🔴ALERT!!🔴

DO NOT FORGET TO WATCH DHRUV TARA FROM MON-SAT AT 8.00PM ONLY ON SAB TV. WE MUST MAKE TRP UPTO 0.7 TO SAVE THE SHOW!! AND PLAESE: 

1. DO NOT SKIP THE ADVERTISEMENTS

2. SWITCH ON YOUR TV 2 MINUTES BEFORE THE SHOW START SO THAT YOU CAN CONTRIBUTE FOR FULL TRP FROM YOUR SIDE

17th Century Devgarh - Dhruv Tara's Room
(Dhruv and Tara already packed their belongings in suit cases. Shaurya came inside their parents' room and gave Tara some of his toys to pack.)

Tara - Shaurya, idhar aaiye. Aapke wastra badalna hai. Hum isi wastron mein papa ke rajya nahi ja sakte.

Shaurya - Ji maa...

(Tara changed Shaurya's clothes. She made him wear a plain kurta and a white dhoti. She left his hair open, without tying a pagdi. Tara too got dressed in a pink plain saree made by Pukhraj ji. At that moment, Maharani, Mahavir, Meenakshi and Sukanya enter in.)

Mahavir - Taru, sab taiyaar hai na?

Tara - Ji bhai ji...

Mahavir - Chikitsak Dhruv, aap apna, Taruka aur Shauryaka dhyaan rakhiye...

Dhruv - Ji bhai ji...

Mahavir - Aur Shaurya, hum aapse milne bohot jaldh aayenge aapke rajya...

Shaurya - Ji mama sa...

Meenakshi - Aur hum bhi...

(Meenakshi said looking at Mahavir.)

Maharani - Taru, Dhruv, apna dhyaan rakhna...

Dhruv Tara - Ji maa...

(Dhruv, Tara and Shaurya took all their belongings and their bags and headed towards Navrangvan. Maharani, Mahavir, Meenakshi and Sukanya accompanied them to Navrangvan to bid good bye to the happy family.)

Navrangvan
(Shaurya is surprised to see the time portal in Navrangvan.)

Shaurya - Adbhut!! Maa... yeh jagah... hum kahan hai??

Tara - Shaurya, yeh hai samay chakra... Isske upyog se hum aapke papa ke rajya chal sakte hai... Shaurya, aap humse waada keejiye. Yeh samay chakra aur samay yatra ke bare mein aapke papa ke rajya ke logo ke sath koi bhi baat nahi karenge. Kisi se kuch nahi kahenge..

Shaurya - Hum waada karte hai maa...

Tara - Shabaash...

Shaurya - Maa... Papa.. humein bohot dhar lag raha hai...

(Dhruv sat on his knees infront of Shaurya. He pressed his cheeks and looked at his round, little, shiny eyes.)

Dhruv - Shaurya beta, dharne ki koi baat nahi. Aapke maa aur papa hai nah aapke paas. Aap mujhe kass ke pakadh kar aankhe bandh kijiye... Aao papa ke paas...

(Dhruv carried the scared child in his arms. He patted his head to calm him. Shaurya tightly clutched his father and closed his eyes. Dhruv kissed the child on his cheeks.)

Dhruv - Maa, bhai ji, Meenakshi ji, Sukanya, apna dhyaan rakhiye...

Maharani - Aap bhi...

(Dhruv, Tara headed towards samay chakra. They are now standing on the round metal plate with their bags. Dhruv was carrying Shaurya and he is constantly patting his back to assure that he has nothing to worry. The chakra started rotating and Dhruv, Tara and Shaurya disappeared.)

Dhruv Tara - Happily Ever AfterWhere stories live. Discover now