Milo en Liam kwamen aan bij het restaurant.
'Precies op tijd.' zei Liam trots op zichzelf.
Milo voelde zich als de gelukkigste persoon op aarde.
Dat ze mocht eten met Liam.
Dat ze de vriendin is van Liam.
Dat ze hem gelukkig maakt.
Ze was zo ongelofelijk trots op zichzelf. Net voor dat Milo weg droomde zei Liam: 'Zullen we uitstappen?'
Milo viel uit de lucht.
'Ja, ik kijk er al naar uit.' voegde ze eraan toe. De twee verliefde tortelduifjes stapten uit en liepen hand in hand naar binnen.
'Hadden jullie gereserveerd?' vroeg de medewerkster aan Milo.
'Uhm, ja denk ik?' zei Milo niet zeker.
'Ja, ik had gereserveerd voor twee op naam van Liam Somers.' bevestigde Liam.
'Ja volg mij maar.' zei de medewerkster terwijl ze de weg naar de tafel.Nadat de medewerkster de twee aan hun tafel had achtergelaten gingen ze zitten.
'Ik heb speciaal de romantischte tafel gevraagd voor de mooiste vrouw in de hele wereld.' vertelde Liam op de meest romantische wijze.
Milo ging blozen van de woorden die Liam had verteld. Milo pakte de menu en verschoot van de prijzen.
'Ben je zeker dat je dit kan betalen?' vroeg Milo met open mond.
'Het maakt niet uit zolang ik maar bij jou ben is het goed voor mij.' zei Liam dat Milo nogmaals deed blozen.
'Hadden jullie al iets gewenst om te drinken.' vroeg de medewerkster.
'Wat ga jij drinken?' vroeg Milo aan Liam
'Ik wou wat wijn drinken.' zei Liam. 'Welke wijn raden jullie zeker aan?' vroeg hij aan de medewerkster.
'Misschien is dit wel de duurste van de kaart maar ik raad zeker 'Cherie De France' aan.' duidde ze aan op de kaart.
'Dan bestellen we die.'
'Top, komt eraan.'Net op dat moment kwam Jesse binnen met een ander meisje. Ze zat ook op KOSMOS. Aïsha was haar naam. Liam zag de blik van Milo en keek direct achter zich.
Hij zag Jesse met Aïsha. Milo stond op en ging naar hem toe. Maar Liam hield haar tegen.
'Wat ga je doen?' vroeg hij ongerust.
'Ik ga gewoon nog eens proberen babbelen met Jesse.'
'Wat? En waarom misschien?'
'Liam, hij is mijn beste vriend en ik wil hem gewoon terug als vriend. Ik hoop dat je het begrijpt.' Liam liet Milo los en bleef haar in de gaten houden zodat er niets ergs zou gebeuren.
'Hey Milo. Wat doe jij hier?' vroeg Aïsha.
'Zou ik even met Jesse mogen praten?' vroeg Milo. Aïsha ging even rechtop staan en zei dat ze toch naar de WC moest.
'Wat is er Milo? Wat doe je hier?' vroeg Jesse geënerveerd.
'Ik kom hier eten met Liam.' zei Milo terwijl ze naar Liam wees. Toen Jesse en Liam elkaar zagen zwaaide Liam naar Jesse.
'Ja, dus. En wat kom je hier bij mij doen?' vroeg Jesse kortaf.
'Ik wil je gewoon zeggen dat ik die slechte dingen over Jasmien en jou nooit heb gezegd. En dat ik zoiets nooit zou doen. En het doet me pijn om te weten dat je boos op me bent, dat je me haat. Het maakt verdrietig en het doet me pijn omdat door die stomme idiote roddel onze vriendschap kapot is gemaakt. Dus geloof me alsjeblieft en word weer mijn bestie. Please.' zei Milo en smeekte het weer goed te maken. Jesse was stil. Hij had niet geantwoord op de speech van Milo.
Hij draaide zich om. Net toen Aïsha aankwam hield Milo haar hart vast en hield haar tranen binnen. Toen Milo weg ging liet Jesse een traan vallen.
'Alles oké?' vroeg Aïsha ongerust. Jesse knikte en wreef de traan weg.Met een traan op haar wang ging Milo terug bij Liam zitten.
'En hoe ging het?' vroeg Liam benieuwd totdat hij de traan op Milo's wang zag.
'Ik weet niet of hij het geloofd. Hij negeerde me uiteindelijk.' luchte Milo haar hart bij Liam.
Toen de wijn werd ingeschonken veegde Milo haar traan weg, ging rechtop zitten en keek in Liam zijn ogen.
'Maar daardoor laat ik mijn avond niet verpesten.' zei Milo sterk in haar schoenen. Die woorden zorgde ervoor dat Liam weer kon lachen. Hij hief het glas op en zei: 'Op ons?'
Milo botste zachtjes met haar glas tegen dat van Liam en antwoordde: 'Op ons.' Daarna dronken beide een slok van de wijn.
'Zeg heb je nog contact met Fran?' vroeg Milo.
'Niet meer eigenlijk,' zei Liam,' nadat ik haar heb verteld dat jij mijn nieuw lief bent heeft ze niet meer geantwoord op mijn berichten.'
Milo was verbaasd. Maar begon direct over een ander onderwerp. Waar ze tenminste wel meer konden praten.
JE LEEST
Milo: Is dit een droom?
FanfictionMilo zit al een tijdje op KOSMOS als een officiële studente. Haar beste vriend, Jesse, steunt haar bij alles wat ze doet. Maar na een roddel dat door Robyn werd verspreid werd Jesse boos op Milo. Milo weet niet waarover het ging en ging met een g...