Liam was samen met Milo in het kantoor van Hilde, de directrice van KOSMOS en de moeder van Liam. 'Liam en Milo. Mijn zoon en de mooiste stem van de school. Een koppel!' begon Hilde. 'Ik wist dat dit ging gebeuren. En ik ben echt blij dat jullie elkaars hart hebben veroverd.'
Liam keek Milo dood gelukkig in de ogen.
'Is er een maar?' vroeg Milo zenuwachtig. Liam keek Hilde aan en vroeg juist hetzelfde.
'Maar je weet toch dat we de rest van de studenten niet kunnen laten wachten op een antwoord. Van hoe jullie een koppel geworden zijn.' zei Hilde met een blik op Liam.
'Ja ma. En toch is het zo.' zei Liam. 'We kunnen toch moeilijk aan de studenten gaan zeggen dat we door de problemen waar we het met elkaar over hebben meer zijn gaan voelen voor elkaar.'
Milo was ergens anders met haar gedachten. Ze dacht aan haar vader die niet zoals gewoonlijk gereageerd had. En nu moest ze weer denken aan Jesse. Milo had gewoon te veel aan haar hoofd om deftig op te kunnen letten.
Toen Hilde haar naam zei stond Liam al klaar aan de deur om te vertrekken naar de lessen.Toen Milo in de management zat zag ze Jesse voorbij lopen.
'Kom tijdens de pauze naar de repetitiezaal.' kon Milo liplezen. Milo knikte langzaam. Ze was niet zeker of ze het positief of negatief moest opvangen. Maar ze was al blij dat Jesse haar wilde spreken.
De les was voorbij en Milo liep zo snel mogelijk naar de repetitiezaal waar Jesse op haar zat te wachten. Ze hield haar tranen binnen en hield zichzelf ook sterk.
'Ik heb nagedacht over wat je me verteld hebt gisterenavond.' begon Jesse. 'En ik geloof u.'
Nog voor dat Milo iets gezegd had, sprong ze in de armen van Jesse terwijl ze tranen van geluk had. Jesse had een glimlach van opluchting gekregen en knuffelde Milo dubbel zo hard terug.
'Jesse.' zei Milo die in haar toon aangaf dat ze nog ze vraag had voor haar beste vriend.
'Ja, wat is er?' vroeg Jesse met een hoge toon om Milo te plagen.
'Wie heeft jou dat eigenlijk wijs gemaakt?' vroeg Milo terwijl haar glimlach opeens omgetoverd werd in een onzekere blik.
'Welk wijs gemaakt?' vroeg Jesse die precies alles al vergeten was. 'Van dat ik dat gezegd heb.' zei Milo die het duidelijker aan het maken was.
Jesse antwoordde: 'Je gaat waarschijnlijk flippen als ik zeg wie dat gezegd heeft.'
'Wie dan?'
'Robyn.'
'Wat! En waarom?'
'Ik denk dat ze ons gesprek in de studio heeft gehoord.'
Milo was zo aangedaan dat ze haar tranen niet kon binnen houden en neerstortte van verdriet.
Ze voelde zich bedrogen. Na alles wat ze voor Robyn gedaan had, kreeg ze een mes in de rug. Net op dat moment kwam Liam binnen en zag Milo huilend zitten op de grond. Jesse wreef op haar rug.
'Wat is er gebeurd? Wat heb ik gemist?' vroeg Liam ongerust. Jesse keek hem aan en zag dat Liam echt meer en meer gaf om Milo dat hij Jesse helemaal vergeten was.
'Robyn heeft alles wijs gemaakt aan iedereen en ze voelt zich nu bedrogen.' legde Jesse uit.
Liam begreep er niets van en vroeg voor meer duidelijkheid.
'Liam het is te ingewikkeld. Laat het gewoon.' zei Milo die Jesse stil probeerde te houden.
'Nee, Milo! Het is tijd dat je het toegeeft! Ik heb er genoeg van dat je je laat doen door Robyn.' riep Jesse kwaad waardoor Liam nog nieuwsgieriger en ongeruster werd.
'Dus ze heeft al een lange tijd een contract met Robyn, dit is ook de reden dat ze niet bij jou eerste concert als backing vocal van jou kon opdagen, maar in dat contract stond dat ze 9 maanden lang Robyn haar stem moest zijn. En waarom? Omdat Robyn stemband verlamming heeft en daardoor niet kan zingen.'
Liam was verschoten van de uitleg en wist niet wat hij moest zeggen.
Maar toen Jesse die uitleg gaf aan Liam stonden Sofia, Victorine, Jasmien en Otis aan de deur van de repetitiezaal.'Dus alles wat Robyn gezongen heeft was Milo?' vroeg Jasmien die zich vragen stelde.
Milo knikte met haar ogen die opgezwollen waren van haar tranen. Otis keek Milo aan alsof ze net in een afvalput was gevallen.
'Maar ik gaf wel de toestemming.' voegde Milo er aan toe.
'Ja dan nog. Allé, Milo. Robyn steelt jou talent.' zeiden Liam, Sofia en Otis tegelijk.
'Dat heb ik ook de hele tijd gezegd maar ze kwam met het excuus dat ze dit zelf wou.' zei Jesse die Milo recht hielp staan.
Maar Victorine was verschoten en Milo zei meteen dat ze haar, Victorine, niets verwijt. Dat ze Victorine erbuiten gingen houden. Liam gaf Milo een kus en zei tegen iedereen in de zaal dat ze vanavond nog gaan praten over wat ze eraan gaan doen.WORDT VERVOLGD IN HET TWEEDE BOEK...
JE LEEST
Milo: Is dit een droom?
FanfictionMilo zit al een tijdje op KOSMOS als een officiële studente. Haar beste vriend, Jesse, steunt haar bij alles wat ze doet. Maar na een roddel dat door Robyn werd verspreid werd Jesse boos op Milo. Milo weet niet waarover het ging en ging met een g...