Evan melangkah masuk ke dalam Bistro Cafe. Dia cuma ingin mengorder ice mocha, memandangkan hari ni dia akan lunch bersama keluarganya.
Hari Rabu, setiap dua minggu dia dan adik-adiknya bersama sepupu mereka yang ada di Malaysia perlu datang makan tengah hari bersama di villa grandpanya. Peraturan yang tidak boleh ditolak kecuali ada sebab yang munasabah.
Kalau tak muncul tanpa kata, ha tunggulah grandma mereka menyerang depan pintu rumah. Lari tak cukup tanah lah mereka, takut kena hempuk dengan pembaris kayu yang sentiasa dalam beg Madam Lynn.
Sementara menunggu ordernya siap, dia berdiri di sebelah kaunter. Kemudian dia terdengar suara yang sudah sebati dengan telinganya sejak mereka kenal.
"Ice vanilla chocolate. Em.. dengan kek red velvet one slice."
Setelah ordernya siap, kaki menghampiri si gadis.
"Diet ke?"
"Oh myy.. Terkejut I. Huh." Abby menggosok dadanya. Mana taknya, tiba-tiba ada orang tegur.
"Diet?" Evan bertanya sekali lagi.
Abby menggeleng. "Nope. I jaranglah diet ni. Tak sempat nak lunch harini. I ada meeting lagi 30 minit. Ini pun untuk alas perut je." Ujarnya.
Evan hanya diam sambil menyisip airnya.
"Habis, bila you makan?"
Abby mengambil ordernya yang sudah siap kemudian kembali berdiri di sebelah Evan.
"I balik rumah nantilah. I dah lambat ni. Pergi dulu."
Mereka sama-sama keluar daripada situ. Abby berjalan laju menuju ke keretanya tanpa sedar yang Evan mengekorinya dari belakang.
Sebelum Abby masuk ke tempat driver, Evan berkata. "Agak-agak Aurel buat apa eh kalau tahu adik dia skip lunch?" Dengan muka selamba dia.
Abby tercengang. Evan dipandang. "I'm dead. You takkan beritahu dia kan. Evan."
"You dah lambat kan tadi. Pergilah."
Abby berdiri tegak di hadapan Evan. Mata bertemu mata.
"Evan. Please, keep the secret." Abby buat muka sedih. Kalau kakaknya tahu, memang tak selamat lah dia. Silap hari bulan dia kena kerja dari rumah je. No!
Evan melangkah pergi. "Just this time only Abby."
Abby senyum. "Danke Evan."
(Thanks Evan.)
◾◾◾
Abby melangkah lemah masuk ke dalam pejabatnya. Nasib dialah kena melayan kerenah client yang bukan-bukan.
Matanya tertancap pada plastik di atas meja. "Kak Mila, siapa yang bagi tu?" Soalnya sambil kepala dijengah sedikit ke pintu.
Mila yang sedang mengukur kain mengangkat kepala.
"Akak pun tak tahu. Tadi ada orang datang hantar. Katanya ada orang order untuk hantar kesini."
"Cuba miss tengok dalam plastik tu. Mana tahu ada note dari si penghantar. Diam-diam miss ada admirer eh." Celah Warda dari pintu stor.
Abby senyum sambil menggeleng kepala. Ada saja nak mengusik.
Tangannya laju membuka plastik. Hm nasi ayam. Ternyata memang ada nota buatnya.
I tak nak you sakit perut pulak nanti. Send a pic after finish it. Have a good day, kleine ❤️
- Evan -
Abby senyum. Tangan mencapai handphone lalu nombor telefon Evan disimpan dalam contact.
Sedang dia sibuk mengunyah, Warda mengetuk pintu lalu masuk.
"Miss dah tahu siapa yang hantar?"
"Hm... Kawan saya."
Warda senyum mengusik. "Oh kawan..."
"Nak apa ni?"
Belum sempat Warda ingin menjawab, Kak Mila menyampuk.
"Macam biasalah dia ni miss. Kepoh je."
Siap makan, Abby mengambil gambar menunjukkan yang dia sudah menghabiskan lunch untuk harini. Lalu gambar dihantar ke nombor whatsapp Evan.
I'm done mister.
Btw thanks ☺️Evan
👍
Most welcome shortyHey.. im not that short
So annoying 🙄Evan
I ada meeting
See u next time my ladyAbby menutup mukanya. Malu. Namun dalam hati sudah menjerit-jerit.
'Argghhh.. kenapa dengan kau ni Abby. Rileks. Huh tarik nafas, hembus. Tapi.. he so sweet.'
**********************
Suddenly.. its took a turn 😂
Ini baru 1% of sweetness hehe.. just wait for more babes 😘✌️
YOU ARE READING
The Billionaire's Girl
RomanceDialah billionaire. Dia juga playboy. Jejaka berdarah kacukan yang ego dan sombong, namun terselit ketenangan dalam dirinya. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Si dia yang fasih berbahasa melayu walaupun berdarah Jerman asli. Gadis idaman para jejaka. Bijak, mena...