The Secret Multiverse Chapter 2

36 19 2
                                    

Chou Ultraman Series: Ultimate King × Ultraman Andros The Secret Multiverse

(( Kolaborasi Antara @KaitouKing_Studio & @AdityaSahputra ))

* Chapter 2: Rahsia The Secret Multiverse & Tujuan Utama Dark Zaragigas...

Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...

Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...

.
.
.

Setelah pertarungan tersebut, Andros mula membantu King berjalan disebabkan cedera yang dialaminya lalu Hyeri mula melihat dari jauh dan menghampiri King...

" Hyeri: King, kamu enggak apa apa...?

King: Iya...

Hyeri; Oh ya, kamu siapa...?

Andros: Namaku adalah Andros, Ultraman Andros... "

Andros terus kembali ke bentuk human form yaitu seorang lelaki kacak bernama Tanaka Hikari lalu King mula bertanya mengenai tujuan dia menyerap kesemua kuasanya...

" King: Mengapa dia lakukan semua itu...? Apa tujuan sebenarnya...?

Hikari: Kalau kamu mahu tahu, dia boleh jelaskan...

Hyeri: Dia...? "

Secara tiba tiba, mereka mula dipindah ke dimensi cahaya lalu sesosok Ultraman King mula muncul di hadapan mereka dan King & Hyeri mula terperanjat melihatnya...

" Ultraman King: Selamat berkenalan Chou Ultraman dari dunia ini, Ultimate King...

King: Siapa kamu...?

Ultraman King: Aku mempunyai banyak nama tapi para manusia memanggil aku sebagai Ultraman King...

Hyeri: Ultraman King...?

Ultraman King: Dark Zaragigas mempunyai keinginan untuk membuka The Secret Multiverse...

King: The Secret Multiverse...?

Hikari: 100 juta tahun lalu, terjadi kekacauan besar di pelbagai Multiverse yang disebabkan oleh Grog & Gagrog yang telah membuat kehancuran di pelbagai Multiverse... Akan tetapi, sosok cahaya legendaris telah menangkap kesemua Grog & Magrog lalu mengurung mereka ke dalam sebuah universe dan menguncinya supaya mereka enggak keluar membuat kekacauan lagi...

Hyeri: Ianya sama seperti dalam mimpi aku...

Ultraman King: Betul tu, dan sekarang Dark Zaragigas mempunyai kekuatan untuk membuka segel tersebut...

King: Itu sebab dia menyerap kekuatan aku...

Hikari: Bukan itu saja, dia telah menyerap pelbagai kekuatan di Multiverse seperti Ultra Warrior termasuk Villain terhebat di alam semesta...

Ultraman King: Itu sebabnya aku memerlukan bantuan kamu...

King: Aku...? Kenapa pula...?

Ultraman King: Kamu mempunyai potensi untuk mengalahkannya... Lagipun kamu telah mengalahkan Illuminati dan menyelamatkan masa depan alternatif...

King: Baiklah, aku akan lakukannya... Sebagai seorang Ultraman, aku enggak akan biarkan Dark Zaragigas mencapai tujuannya...

Ultraman King: Masa depan Multiverse berada di tangan kalian... *

Mereka bertiga terus kembali ke dunia asal semula lalu King terus berbincang dengan Tanaka Hikari mengenai pergi ke ruang Multiverse...

" King: Oh ya, bagaimana kita nak pergi hentikan Dark Zaragigas...

Chou Ultraman Crossover: Ultimate King × Ultraman Andros The Secret Multiverse Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang