Chou Ultraman Series: Ultimate King × Ultraman Andros The Secret Multiverse
(( Kolaborasi Antara @KaitouKing_Studio & @AdityaSahputra ))
* Chapter 3: Kebangkitan Semula Penghancur Universe & Kekuatan Kesatria Cahaya Berapi...
Hai para reader sekalian, ini adalah cerita pertama dari Chou Ultraman Series. Cerita ini tidak berkaitan dengan mana mana series Ultraman lainnya...
Follow dulu akun author nya, biar aku semangat menulisnya nanti...
.
.
.Di pesawat angkasa Kartika, Hyeri mula merawat luka di lengan King disebabkan pertarungan tadi lalu Kartika terus menganalisa sesuatu di monitor dan mendapati bahawa apabila Dark Zaragigas membebaskan Grog & Magrog, seluruh dunia akan mengalami kehancuran besar besaran seperti Kiamat...
" Kartika: Tak guna, kalau dia bebaskan Grog & Magrog, seluruh universe akan mengalami kiamat yang mengerikan...
King: Kita kena hentikannya...
Hikari: Tapi kekuatan kita enggak cukup untuk menghentikannya...
King: Tapi kita enggak boleh mengalah begitu saja... Kita adalah Ultraman, kita akan melindungi seluruh universe demi Cinta & Kedamaian...
Kartika: Betul kata kamu...
Hikari: Kalau begitu, apa kata kita pergi hentikannya...?
Hyeri: Kamu pasti boleh lakukannya...?
Hikari: Sudah tentulah, kita enggak boleh diam saja tanpa melakukan apa apa...
King: Andros...
Hikari: Lagi pula Ultraman King memberitahu aku bahawa kamu saja yang boleh menghentikannya jadi aku ingin lihat apakah kamu sekuat seperti yang Ultraman King katakan...
King: Baiklah...
Kartika: Aku akan membuka portal menuju ke lokasinya tapi ianya enggak akan bertahan lama... Jadi sebaiknya kalian berjaya hentikannya dan selamatkan Multiverse ini...
King/Hikari: Iya...
.
.
.Semasa Dark Zaragigas sedang melihat segel tersebut terbuka, keduanya mula sampai ke lokasi Dark Zaragigas lalu mendarat di belakangnya dan Dark Zaragigas mula terperanjat melihat mereka datang ke lokasinya...
" Dark Zaragigas: Enggak sangka kalian masih bertahan...
King: Kami akan hentikan kamu tak kira apa pun terjadi...
Andros: Kami akan melindungi masa depan Multiverse dengan tangan kami...
King: Itulah tugas kami sebagai Ultraman...
Dark Zaragigas: Kalau begitu, cubalah hadapi pasukan aku... "
Secara tiba tiba, pasukan Grog & Magrog mula terlepas dari segel tersebut lalu berjalan keluar dari kurungan dan berjalan ke hadapan sehingga membuat mereka terperanjat melihatnya...
" King: Apakah itu...?
Andros: Grog & Magrog...
Dark Zaragigas: Serang mereka wahai pasukan aku... "
Kesemua pasukan Grog & Magrog mula berlarian menuju ke arah mereka lalu mereka bersedia untuk bertarung dan maju ke hadapan untuk menghadapi Grog & Magrog...
Pasukan Grog cuba menyerang King tetapi King menangkis dengan pedangnya lalu menebas kesemua pasukan Grog sehingga membuatkan kesemuanya mundur ke belakang... Kesemuanya mula melepaskan bebola api ke arah King tetapi King mengelak dengan melompat salto ke belakang lalu melemparkan Ultimate Kourin ke arah kesemua Grog di sekelilingnya sehingga musnah satu per satu...
Kesemua pasukan Grog mula menyerang King tanpa henti sehingga mengenainya lalu melepaskan serangan ke arah King sehingga membuatkan King terpental jauh ke belakang...
Andros terus memukul kesemua Magrog di sekelilingnya lalu beberapa Magrog melepaskan serangan api ke arah Andros tetapi Andros menangkis dengan tendangan kakinya...
Andros terus melepaskan Andros Break ke arah kesemua Magrog di hadapannya sehingga musnah satu per satu tetapi banyak Magrog menyerangnya tanpa henti sehingga membuatkan Andros kewalahan melawannya...
KAMU SEDANG MEMBACA
Chou Ultraman Crossover: Ultimate King × Ultraman Andros The Secret Multiverse
Fantasía(( Collab Story Antara @KaitouKing_Studio & @AdityaSaputra15 )) Cerita ini mengisahkan tentang dua Ultraman dari dua universe berbeda berhadapan dengan sesosok villain berbahaya yang boleh menyerap kekuatan para Ultraman & Villain terkuat dari pelba...