Nieuwe school |H1|

94 5 6
                                    

*matthy's pov* 

wanneer ik wakker word kijk ik op mn telefoon om te kijken over hoeveel minuten ik naar school moest gaan, kutzooi ik heb nog maar 15 min en dan moet ik weg. vandaag ga ik eindelijk naar mn nieuwe school, ik heb er totaal geen zin in. ik ben vorig school jaar geschorst op mn andere school omdat ik alle toetsen heb verkloot, alles onder een 4. ik heb gewoon geen zin meer in school omdat ik mn ouders verteld heb dat ik mannen leuk vindt in plaats van meiden. blijkbaar waren mn ouder zwaar homofobisch, net zoals de rest van mn familie, behalve mn oom. maar die woont ergens in portugal dus die zie ik nooit. ik loop naar mn kast en ik trek gewoon een zwarte joggingbroek aan, met een blauwe trui. ik loop naar de badkamer en doe wat gel in mn haar, niet teveel. ik doe 2 boeken in mn tas en mn gymkleding want meer had ik niet nodig. ik had geen tijd voor ontbijt dus die skip ik. ik bak mn fatbike en fiets naar school toe. ik zet mn fiets goed opslot en loop naar mn kluisje om ff mn gymspullen daar in de doen. ineens loop er iemand tegen me aan en ik laat mn boeken vallen. ik draai me om en zie daar een brunet staan

*Robbie's pov*

ik ben onderweg naar mn kluisje en loop perongeluk tegen iemand aan, een lange blonde jongen laat zn boeken en draait om naar me. "oh sorry het spijt me" zeg ik snel en ik buk naar de boeken om ze op te pakken voor hem. "hier zijn je boeken" ik geef ze snel aan en wil wel lopen "hey wacht een!" hoor ik die jongen zeggen en ik draai me om, ik ben best bang voor wat hij gaat zeggen. ik ben bang dat het gemeen gaat worden. want ik wordt ongeveer door iedereen gepest door mn litteken op mn gezicht. "zit jij in in mavo 4?" hoor ik hem vragen en ik knik snel "echt? zit je dan ook in M4B want ik ben nieuw op deze school en kreeg een formulier met fotos van mn klas" hoor ik de blonde jongen weer zeggen ik knik gewoon nog een keer. "zou ik met je mee kunnen lopen naar het klas lokaal dan?" hoor ik de lange blonde jongen weer zeggen en ik knik en draai me om, om naar ons klas lokaal te lopen. ineens gaat de bel. voordat we in de les zijn. kutzooi! de eerste les van het hele schooljaar. ben ik al te laat. 

*Matthy's pov* 

de bel gaat, ohnee zouden we nu in de les moeten zitten? kutzooi. ik kijk naar robbies hand en zie een pleister zitten dus ik weet een smoes die ik kan gebruiken. "uhm jongen?" ik tik de brunet aan en hij draait zich om "mag ik je naam weten?" vraag ik hem "oh uh, ik ben robbie" zegt de jongen "leuk, ik ben matthy" zeg ik dan tegen hem "oke ik weet een smoesje oke?" zeg ik tegen hem en hij knikt. we lopen het lokaal binnen "oh hoi mevrouw de jong"

*Mevrouw de Jong*

"oh hoi mevrouw de jong" hoor ik iemand zeggen die samen met robbie het lokaal binnen loopt, volgens mij is dat de nieuwe jongen "en waarom zijn jullie 2 te laat?" vraag ik dan "ik liet mn boeken vallen op robbie's hand waardoor het ging bloeden, dus we gingen ff een pleister halen bij het sevice point" hoor ik de jongen zeggen. ik knik en wijs naar 2 legen plekjes naast elkaar waar de 2 jongens vervolgens gaan zitten. "en als dit nog een keer gebeurd gaan jullie briefje halen" vertel ik ze en de jongens knikken

*Robbie's pov* 

ik was bang voor wat er zou gebeuren en toen matthy de smoes vertelde dacht ik echt van wtf? geef je mij de schuld. maar ik ben wel blij. want ik wil echt niet te laat komen. hoedan ook, ik en matthy gaan naast elkaar zitten en luisteren naar de les. frans, ik ben daar zo slecht in. ineens zie ik een briefje op mn tafel hij komt van matthy, met de vraag 'wil je vrienden worden?' ik krijg een glimlach omdat ik de laatste 4 jaar al geen 1 vriend heb gehad. 'ja isgoed hoor, snap jij iets van frans?' schrijf ik terug 'nee jij?' schrijft hij terug en ik kijk hem aan en schud mn hoofd en we moeten een beetje lachen "Robbie en matthy stilte in mijn les!" horen we de docent zeggen en we luisteren weer naar de les, ik kijk naast me en matthy heeft bijna niks gedaan en kijkt naar het bord alsof het hiërogliefen zijn waar we naar kijken. we moesten zinnetjes maken in het frans 1 van de zinnen die we moesten maken was je favoriete kleur. matthy had opgeschreven 'Mu coulur préférée est le bleuw' terwijl er 'Ma couleur préférée est le bleu'  moest staan. dus ik corrigeer hem "mag ik helpen' vraag ik en hij knikt. Dus ik vertel hoe je het moet schrijven. hij knikt en kijkt bedankend. na 30 minuten is de les eindelijk voorbij en hebben we gelijk een pauze. we lopen naar onze kluisjes om onze gymkleding te pakken. 

-889 woorden-

jaja ik ben een 2e boek begonnen ik hoop dat jullie het leuk vinden!!

Vriendschap in bloeiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu