examenreisje |H8|

40 5 1
                                    


*matthy's pov*

ik heb aangebeld en een vrouw doet open. waarschijlijk de moeder van robbie "uhm hey wie ben jij?" zegt de moeder van robbie "oh ik ben robbies vriend we zouden samen naar school fietsen" zeg ik en de moeder knikt en schreeuwt naar boven "ROBBIE JE VRIEND IS HIER!" en ik zie robbie naar beneden lopen en ik zwaai en hij zaait terug. hij gaat op de trap zitten en doet zn schoenen aan "doei mam tot vanmiddag!" zegt hij tegen zn moeder en hij krijgt een kus op zn wang. ik voel licht jaloezie in me opkomen "doe voorzichtig schat, en app wanneer je er bent" zegt de moeder van robbie "ja doe ik mam doei" zegt robbie en hij loopt naar buiten. ik stap op mn fiets en robbie stapt achter op. ik en robbie zwaaien even naar robbies moeder en dan fiets ik weg. "en robbie, voel je je alweer beter na dat incident van 2 dagen geleden?" vraag ik "oh ja maar t is nog steeds wel kut" zegt robbie terwijl hij zn hoofd op mn rug legt. deze keer heeft hij zn handen niet om mn middel. "ja dat snap ik wel, maar koen, raoul, milo en ik zijn er voor je" zegt ik "dankje" zeg robbie. na 5 minuten zijn we eindelijk bij school "nou afstappen meneer de graaf" zeg ik en robbie lacht terwijl hij afstapt. we lopen naar de kluisjes waar we koen, milo en raoul tegen komen. "hey jongens" zegt robbie "hey" zeggen koen, milo en raoul in koor. we moeten lachen en lopen naar ons mentoruur. vandaag gingen ze als het goed is dingen uitleggen over het examenreisje. we hadden eerder deze week de keuze uit spanje, frankrijk of duitsland. en de hele klas koos voor frankrijk. ik heb er nu al zin in.


*robbie's pov*

ik en matthy gaan naast elkaar zitten en mevrouw molenaar begint de les "oke goedemorgen damens en heren, vandaag gaan we dingen bespreken over over examenreisje. vandaag gaan we het hebben over waar we in frankrijk heen gaan, de spullen die je mee moet nemen en over de kamer indelingen" zegt mevrouw molenaar "we gaan in de winter naar frankijk dus zorg dat je warme kleing mee hebt. ik wil dat jullie allemaal even jullie laptops er bij pakken en gaan opschrijven wat er op het bord staat" zegt mevrouw molenaar weer. dus iedereen pakt zn laptop uit mn tas. op het bordt staat wat je mee moet nemen. 

-kleding voor minimaal 5 dagen
-pyjama
-toilet tas
-spelletje of iets (eigen keuze)
-winterjas
-handschoen/sjaal/muts (eigen keuze)
-als je medicatie hebt. meenemen!!
-telefoon + lader

ik schrijf alles op en robbie, milo, koen en raoul doen het zelfde "oke en nu de kamer indelingen, jullie kunnen met een max van 6 in een kamer. en zijn er mensen die met zn 2 in een kamer willen en nog een groep van 3, dan worden die samen gesteld. ik en de jongens zijn blij omdat wij met zn 5e zijn. "oh en jongens en meiden mogen niet op 1 kamer! onthoud dat!" zegt mevrouw molenaar in de klas is er een beetje gejammer maar uiteindelijk is iedereen hun groepjes aan het praten. uiteindelijk komt mevrouw molenaar met een papiertje de klas rond "dus jullie 5e?" zegt ze terwijl haar hoofd op ons gericht is. we knikken alle 5. ze schrijft onze naam op en loopt naar de volgende tafel 


*milos pov*

na 50 minuten is de bel eindelijk gegaan. vandaag hebben we alleen gepraat over wat je mee moest en de kamer indelingen. morgen gaan we praten over wanneer we klaar moeten staan voor de bus en alles. we lopen nu naar engels waar mevrouw everdeen op iedereen aan het wachen is. ik en de jongens zijn als eerste bij het lokaal dus we gaan zo verweg van de docent zittn zodat we gewoon een beetje kunnen praten. "Hello everyone, today we are going to talk about a presentation that you have to make. it's about a world problem. so you have to explain what the world problem is and what the consequences are. and you have to think of something yourself to solve the problem." oh da is niet heel erg toch? het is gelukkig niet voor een cijve- "oh and it's for a grade so do your best" fuck. ik kijk de jongens aan en ik zie matthy mn zn hoofd op de tafel liggen "matthy gaat he-"Matthyas head off the table. and pay attention to the lesson" ik geef de docent een vieze blik "Milo don't look at me like that. you know what just get out of class" wat? wat is dit voor reden? "maar mevrouw wat is dit voor onnodige reden?!" you looked at me in a way that you shouldn't and now you're talking back. Get out of here before I call your parents" ik sta op en loop het lokaal uit en koen moet lachen "Koen just follow Milo" dus koen staat op en loopt ook het lokaal uit.


-830 woorden-

ja er komt vanavond zoizo nog een deel online

Vriendschap in bloeiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu