*matthys pov*
koen en milo zijn zojuist beiden het lokaal uitgestuurd. en het komt door mij. wat ben ik een walgelijke vriend. we moesten op onze laptops alsvast onze presentaties. maar milo, koen, raoul, robbie en ik hebben de heletijd zitten appen via onze laptops
------------------------------------------------------
bankzitters
matthy wat was er waarom zat je zo? -milogewoon -U
nee matthy zeg alsjeblieft we kunnen helpen -raoul
nou ik hou niet van voor de klas te staan ik heb een sociale fobie -U
oooh ik snap het -robbie
ik raak dan helemaal in paniek dus ik wil niet voor de klas staan -U
het komt vast wel goed -koen
ja wij zijn er voor je, en misschien mag je het voor een kleine groep doen -robbie
ja kom we gaan dat vragen -raoul
------------------------------------------------
ineens steekt raoul zn hand omhoog "yes raoul?" zegt mevrouw everdeen "can u come" zegt raoul en mevrouw everdeen komt onze kant opgelopen. "ja raoul ik ga het niet vragen doen jullie maar" zeg ik en raoul knikt "nou ik ga het even in nederlands doen, matthy heeft een sociale fobie dus durft hij niet voor de klas te staan en als hij dat doet krijgt hij paniek aanvallen" zegt raoul "yes and? what do you whant to ask me?" zegt mevrouw everdeen."zou hij het misschien alleen voor milo, koen, robbie, u en mij kunnen doen?" zegt raoul "uhm i dont know yet" zegt mevrouw everdeen en ze loopt weer naar haar bureau. ik heb mn hoofd weer in mn handen gelegt en ik voel robbies hand op mn schouder en merk vlinders in mn buik "het komt goed maatje het komt goed" zegt hij "dankje robbie" zeg ik zenuwachtig en met een trillende stem.
*robbies pov*
ik leg mn hand op matthys schouder "het komt goed maatje het komt goed" zeg ik tegen hem hij antwoord met een "dankje robbie" ik moet glimlachen totdat we de bel horen. dus we staan op en lopen naar de volgende les, yes eindelijk tekenen. ik hoop dat we iets leuks gaan doen. ik hoop tekenen en niet verven ofzo. dat is zo stom. we lopen het lokaal binnen en milo en koen zitten daar al "hey josties" schreeuw milo "milo niet zo schreeuwen" schreeuwt onze tekendocent: mevrouw helder. en milo knikt "oke vandaag gaan we onze favoriete sport tekenen. dus hoe het veld er uit ziet, met wat je het doet. wat je er voor aan moet. en je mag zelf kiezen vanaf welk perspectief je het tekent" zegt mevrouw helder. omg yes! ik hou hiervan. mevrouw helder geeft aan iedereen een a3 papiertje. ik graai even in mn tas om mn grijs potloden te pakken "uhm robbie heb jij misschien een extra potlood? ik ben mijne vergeten" zegt matthy. dus ik pak een extra potlood en die pakt hij aan. hij pakt het potlood iets te ver dus pak hij een deel van mn hand. ik moet lachen en voel weer die verdomde vlinders. "oh sorry haha" zegt robbie "maakt niet uit hoor haha" zeg ik terwijl ik mn ogen weer op mn papier richt. ik heb besloten om een voetballend persoon te maken. net iets te groot zodat je het gezicht niet ziet. het is een renend persoon met een voetbal bij zn voet. na een blokuur tekenen heb ik de tekening bijna af. ik kijk even naast mij en ik zie dat milo een tennis baan gemaakt heeft. en raoul, koen en matthy hebben alle 3 ook een voetbal veld gemaakt. ik zie matthy boos kijken "is er iets matthy?" vraag ik "ja jonge kijk even naar jouw tekening, en kijk dan naar mijne! het lijkt alsof een dode hond dit gemaakt heeft!" zegt matthy "matthy vergelijk jezelf niet met iemand alsjeblieft. ik bedoel kijk naar leo daar" ik wijs leo aan en matthy kijkt naar zijn tekening enmoet lachen "o oke je hebt gelijk" zegt matthy en ik glimlach. matthy haalt iets uit zn tas. het is een wit shirt "raoul kan jij even vragen om rode verf?" zegt matthy en raoul staat op. na een paar minuten komt raoul terug met rode verf en matthy grijpt mn pols en doet er rode verf op. daarna drukt hij mijn hand in het midden van dat shirt. hij laat het drogen en doet er lijntjes met een zwarte fine liner omheen. na 20 minuten is het droog "robbie wil je even je voornaam onder je hand schrijven" zegt matthy terwijl hij een fine liner naar voren houd. ik pak de fine liner aan en schrijf "robbie" in blokletters onder mijn hand en geef de fine liner weer aan matthy. "oh jongens willen jullie vanmiddag misschien naar de stad? dan kunnen we nog wat dingetjes halen voor in frankrijk!" zegt raoul "JAAA" schreeuwen milo, koen en ik tegelijk. "jongens daar achterin rustig doen nu!" ik en de jongens lachen "matthy ga je ook mee?" vraag ik en hij knikt.
-807 woorden-
ik weet niet of er vanavond nog een deel komt. maar ja
KUSJES MIJ
JE LEEST
Vriendschap in bloei
Romancematthy (16) wordt niet geaccepteerd door zijn ouders door zn sexualiteit, omdat hij geschorst is op zn vorige school moet hij voor zn laatste jaar naar een andere school waar hij robbie (16) Raoul (18) Koen (17) Milo (17) ontmoet