*Matthy's pov*
ik zie dat robbie tijdens het afstappen half valt dus ik pak zn rugtas vast zodat hij niet valt. we moeten beide lachen ik zie robbie gezicht rood worden van de schaamte. dus ik moet harden lachen "kom we gaan naar de les" zeg ik tegen hem. wanneer we weg zijn zie ik dat de vlaggetjes op zn schoenen weer te zien zijn dus zeg het snel "robb je schoen" "oh thanks" zegt hij en hij doet zn broek over schoen heen zodat de vlaggetjes weg zijn. ik kijk om ons heen. hopelijk heeft niemand het gezien. ik zie daar wel finn lopen. hopelijk heeft hij niks gezien.
*finns pov*
robbie en die nieuwe guy lopen voor me. ik kijk naar de schoenen van robbie en zie 2 gay vlaggetjes ik maak snel een foto en stuur hem naar het juice tiktok account. ik zie die nieuwe guy omkijken ik doe netalsof ik niks gezien heb. ik kijk op mn telefoon e zie dat de tiktok geplaatst is en ik lach binnenmonds .wanneer iedereen matthy en robbie naast elkaar gaan zitten en een beetje aan het praten zijn met elkaar. kijk ik of de docent er niet is dus ik roep "ey robbie is dat je vriendje!?" ik zie robbie bang kijken "haha geef maar toe dat je gay bent! iedereen heeft de tiktok over je schoenen al gezien!" de hele klas moet lachen omdat iedereen de tiktok over robbies schoenen heeft gezien. ineens staat hij op en loopt het klas lokaal uit.
*Robbie's pov*
matthy en ik zitten naast elkaar en praten een beetje. ineens schreeuwt finn "ey robbie is dat je vriendje!?" ik zie de klas lachen. ik wordt bang, heeft hij mn schoenen gezien? ik hoop zo erg van niet. daarna schreeuwt finn "haha geef maar toe dat je gay bent! iedereen heeft de tiktok over je schoenen al gezien!" ja dit is de druppel. ik sta op en loop het klas lokaal uit en begin in paniek te raken en huilen. ja dit is een paniek aanval. na een paar seconden staat matthy naast me. "robbie?" hoor ik hem zeggen, ik negeer hem en kijk hem niet aan. matthy is stil en nam een paar minuten komt de docent aan lopen en ziet ons zo staan.
*mevrouw de vries pov*
ik ben al te laat bij de les omdat die 3 jongens persee moesten spijbelen. dus ik moest met ze praten en nu lopen ze achter me aan. voor het lokaal zien we robbie en matthy. robbie is in tranen. de 3 jongens enner er op af. zijn ze vrienden? vast wel. "robbie wat is er met je?" vraag ik. robbie zegt niks en kijkt matthy aan. "mag ik alle details geven?" vraagt matthy aan robbie en robbie knikt. "oke nou robbie is gay en hij heeft van de vlaggetjes op de achterkant van zn schoenen, maar hij wou niet dat iemand het wist. maar zn broek lag op zn schoen waardoor je die vlaggetjes kon zien. toen heeft finn een foto gemaakt en het naar zon dom tiktok juice account te sturen. en nu weet de hele school het" zegt matthy en ik luister aandachtig. ik loop naar binnen en haal finn naar buiten en breng hem naar de sevice point om een hartig woordje met hem te praten. ik heb iedereen uit het lokaal gestuurd die mochten naar huis "robbie, je mag ff praten in mn lokaal als je dat wilt. wel zonder mij want ik ga ff praten met finn, ik doe de deur opslot dus niemand kan naar binnen. vindt je dat goed?" en robbie knikt. vervolgens gaan robbie, matthy, koen, milo en raoul naar binnen en gaan zitten. ik doe de deur opslot en ga praten met finn.
*Matthys pov*
we lopen naar binnen en gaan zitten ik kijk robbie aan. hij heeft het opgegeven en ligt met zn hoofd op de tafel met zn armen er omheen. hij huilt, ik vindt het zielig voor hem. de hele school weet ondertussen dat robbie gay is. dat is echt kut voor hem
-------------------------------------------------------------------
matthy- robbie? je moet proberen te gaan praten.
raoul- het komt goed matt hij zegt straks vast wel wat
milo- hoop het
robbie- het is gewoon zo kut!....
matthy- dat snap ik maar we kunnen er niks meer aan doen.
robbie- ik weet het
------------------------------------------727 woorden-
JE LEEST
Vriendschap in bloei
Romancematthy (16) wordt niet geaccepteerd door zijn ouders door zn sexualiteit, omdat hij geschorst is op zn vorige school moet hij voor zn laatste jaar naar een andere school waar hij robbie (16) Raoul (18) Koen (17) Milo (17) ontmoet