Ik lig met een traan in mn blauw geslagen oog in bed, alle lichten zijn uit want in wil niet dat iemand me zo ziet. Ik ben geen watje.
Ik hoor iemand te trap op lopen dus ik veeg mn traan voorzichtig weg en rol naar mn buik zodat ze mn oog niet zien.
Er wordt op de deur geklopt: "Matthy? Matthy ben je daar?" "Nee" antwoord ik.
De deur gaat langzaam en piepend open, daar staat rob, mn beste maatje.
Hij loopt naar mn bed en aait over mn rug, hij leunt over me heen, hij schrikt.
"WIE HEEFT DAT GEDAAN MATTHY" roept hij.
"Laat me gewoon met rust" zeg ik.
"Niet tot je me verteld wie dat heeft gedaan Matthy"
"DAT DOET ER NIET TOE GA GEWOON WEG" schreeuw ik en ik duw hem naar achter.
Hij verwachtte het niet en valt achterover, precies met zijn hoofd tegen mijn houten bureau.
Hij schreeuwt het uit en ik begin te huilen, want ik heb hem pijn gedaan.
"Sorry Robbie sorry sorry sorry het was echt niet mn bedoeling" zeg ik waneer ik uit mn bed stap.
Er stroomt bloed over zijn oor langzaam naar mijn tapijt, waar inmiddels al een plasje in zat.
Ik pak een theedoek die op mn slaapbank ligt en leg het onder zijn hoofd.
"Mat het geeft niet, kan je nu alsjeblieft 112 bellen, want anders ga ik echt flauwvallen" zeg Robbie.
"Ja natuurlijk wacht" zeg ik en pak mijn telefoon uit mijn broekzak.
"Biep biep biep" klinkt het als ik de drie nummers intoets.
"112 alarmcentrale wat is uw noodgeval" hoor ik een vrouwenstem zeggen.
"Mijn vriendje, hij is net gevallen en zijn hoofd bloed, stuur alsjeblieft snel een ambulance" zeg ik met tranen die over mn wangen stromen.
"Meneer we zijn nu uw locatie aan het tracken zodat we een politie en ambulance kunnen sturen, blijf aan de lijn" zegt de vrouw rustig.
"Oke meneer ik wil dat u een theedoek of handdoek pakt en onder zijn hoofd legt"
"Heb ik al gedaan" antwoord ik op de vrouw.
"Goed bezig meneer, als het goed is hoor je nu sirenes van de hulpdiensten?"
"Uhmm, ohja nu hoor ik ze ja, heel erg bedankt mevrouw" zeg ik.
"Geen probleem"zegt ze terug.
Ik klik ze weg en ren naar beneden om de deur open te doen, en staat ongeveer 4 man.
2 agenten en 2 ambulance medewerkers.
Ze rennen achter me aan, naar boven in Mat zijn kamer stop ik...
JE LEEST
"Het was maar een grapje"
FanfictionHee, hier heb ik toch weer wat tijd in gestoken, jemig. Maar hier is dan een nieuw boek voor jullie. Btw alles in in de pov van Matthy.