Bab 08

5 1 0
                                    

"Hey,my Rose

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hey,my Rose.Kau ada masalah ke?" Tengku Khair memandang wajah Izara itu.

"Tak apa lah.Tak ada apa pun.Saya okay je.Awak tak payah risau."jawab Izara tanpa memandang Tengku Khair.

"Liar.Aku tahu kau ada masalah.It's okay kalau kau tak nak cerita tak apa.Aku takkan paksa."

Izara hanya diam tanpa berkata apa-apa.

"Kalau kau ada masalah,luah.Jangan pendam.Tak elok.Cari orang yang kau percayai untuk luahkan masalah kau." Pesan Tengku Khair kepada Izara Rose.

"Kau nak tahu tak betapa gelisahnya hati aku tadi bila tengok muka kau yang macam ada masalah tu.Tak tenang rasa hati aku ni kalau aku tak tahu kau okay ke tak." Sambungnya lagi.

"Tak ada apa pun sebenarnya.Saya cuma rindu arwah ayah saya.Bila saya tengok awak perform dekat atas pentas auto saya teringat arwah ayah perform atas pentas macam awak."

Terdiam Tengku Khair seketika.

"Arwah ayah kau pianist jugak ke?"
Tengku Khair memandang Izara Rose.

"Ye.Tapi..." Air mata Izara mula sedikit mengalir.Belum sempat dia menghabiskan kata-katanya dia mula dilanda rasa sebak kerana teringat akan arwah ayahnya.

Tengku Khair segera memujuknya.Hatinya cukup sakit apabila melihat air mata Izara itu.

"Hey,don't cry,my rose.Okey?Aku minta maaf.Kalau kau tak kuat nak ceritakannya,it's okay.Aku faham." Pujuk Tengku Khair.

Izara mengangguk.Dia cuba untuk menenangkan dirinya daripada terus menangis.

"Lepaskan je kalau kau tak boleh tahan.Tak apa,aku pandang arah lain.Kau nangis la dulu.Aku tunggu kau tenang dulu."

Selepas beberapa minit Izara melepaskan tangisannya,akhirnya dia sudah bertenang.

"Jom,aku hantar kau balik."

Izara hanya mengangguk.Kemudian mereka pergi ke arah tempat kereta diiringi dengan bodyguard Tengku Khair.

Skip

"Goodnight...masuk rumah,mandi solat apa semua tu pastu rehat.Nak tidur tu jangan lupa baca doa.Rehat cukup-cukup.Kalau tak larat besok kau tak yah pergi kerja." Pesan Tengku Khair.

"Saya okey je la.Iye laa.Terima Kasih atas  semua nasihat.Awak tu bawak kereta elok-elok.Thanks again sebab tolong hantarkan saya balik rumah.Tahniah jugak atas persembahan awak tadi.Saya menikmati sangat persembahan awak tadi.Dapat jugak la saya lepaskan rindu kat arwah ayah saya."

Tengku Khair hanya mengangguk.

"Apa-apa call aku tak pun chat je."

Izara pun masuk ke dalam rumah sewanya itu.Kelihatan Haira sedang menunggu Izara pulang di ruang tamu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 07 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HIS PROMISEWhere stories live. Discover now