Bab 04

11 4 0
                                    

"Haa,ada apa tu awak nak jumpa sangat dengan saya ni?" Izara menyilangkan tangan ke dada

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Haa,ada apa tu awak nak jumpa sangat dengan saya ni?" Izara menyilangkan tangan ke dada.

"Saje.Rindu kat kau sebenarnya." kata Tengku Khair dengan selamba sambil mengenyitkan mata kepada Izara.

"Awak ni sakit mata ehh? Terkenyit-kenyit mata cam tu.Kalau awak sakit mata,saya ada ubat je ni.Nak?" soal Izara Rose sambil memandang ke arah tingkap.

Malu kerana perbuatan Tengku Khair itu tadi.

"Yang kau pergi pandang tingkap tu asal?Tingkap tu lagi hensem dari aku ke?Hmm ke kau malu??hahahahaha kau tak yah malu ngan aku laa.Aku nampak muka kau merah tadi sebab malu." Ucap Tengku Khair.

Izara menatap tajam ke arah Tengku Khair yang seronok menyakatnya itu.

"Awak ni dah kenapa?demam ehh??awak ni dah gila ke apa baru semalam dah jumpa kata rindu.Hehh dasar playboy.Sorry saya takkan termakan dengan kata-kata manis dengan mana-mana lelaki termasuk awak." Izara Rose melihat lelaki itu dari atas sampai bawah.

"Yes,My Rose.I'm crazy.You drive me crazy Nur Izara Rose." Ucap Tengku Khair dengan pandangan yang serius sambil menatap wajah cantik bersih milik Izara Rose.

Tiba-tiba sahaja jantung Izara berdegup kencang apabila terpandang mata coklat cair milik Tengku Khair yang sedang memandang ke arahnya.Pipinya segera bertukar menjadi merah.

"Malu pun comel." Omel Tengku Khair dengan perlahan.

"Excuse me??apa yang awak cakap tadi?" soal Izara.Tengku Khair menggeleng.

"Tak ada apa pun." kata Tengku Khair.

"Sini telefon awak tu.Kata nak nombor saya." kata Izara.

Tengku Khair pun memberikan telefonnya kepada Izara.Dia pun mengisi nombor telefonnya di telefon Tengku Khair dan mengsave nombornya sebagai 'Izara senget'.Dia pun memberikan semula telefon Tengku Khair itu.

Tengku Khair melihat nombor telefon izara yang disavekan oleh Izara sendiri.Dia tersenyum kecil.Dia segera menukar dari 'Izara senget' ke 'My Rose'.

"Thanks." Izara hanya mengangguk kecil.

"Btw tu memang nombor telefon saya ehh.Bukan nombor kedai ni lagi." kata Izara.

"Ya,aku tahu.Btw minggu depan kau free tak?hmm??" soal Tengku Khair.

"InsyaAllah,kalau tak ramai pelanggan saya free je.Kenapa?Hari apa tu?"

"Okey.Hari Ahad malam.Aku ingat nak bawak kau ke satu tempat ni.Kau mesti sukanya nanti." kata Tengku Khair dengan bangganya.

"Elehh confident betul ek awak ni.Beli kat mana tu?Shoppee ke lazada?" Izara memandang Tengku Khair daripada atas sehingga ke bawah.

"Mestilah.Ni Tengku Khair kot." kata Tengku Khair dengan nada riak.

"Okey,tengoklah dulu saya free ke tak." kata Izara.Tengku Khair hanya mengangguk.

Skip

Keesokan harinya...

HIS PROMISEWhere stories live. Discover now