Kapitel 6 Double life?

355 15 12
                                    

Double life?

Chapter playlist:
Lullabies- Yuna
Change my mind- One direction
Beside you- 5 seconds of summer

Harrys pov.

Solen började så småningom smälta snön. Hård is förvandlas till lerig snöslask och fyllde upp gator och trottoarer. Men en sak som inte ändrades var min länktan efter Louis.

För någon anledning slutade drömmarna exakt samtidigt som Jag träffade Louis.

Jag avslutade sitt shift bageriet som vanlig. Jag väntade förväntans fullt efter någonting-ett samtal, sms, vad som helst-från Perrie och/eller Jade. Jag skyndade sig ut ur bageriet och missade nästan att säga hejdå till Niall.

Påvägen hem sparkade Jag runt i slasket som om jag var stressad. Då känner jag något hårt träffa mitt huvud. Efter någon sekund av att återhämta mig själv kollar jag upp.

-Oj förlåt !! De där var verkligen inte meningen, sa en kille med en klar brittisk dialekt. Kille hade choklad brunt hår och matchande bruna ögon.

-Det är okej, sa jag medan jag gnuggade platsen bollen hade träffat mig.

-Om du inte har emot att jag frågar, Vad heter du, sa killen jag nyligen hade träffat.

-Uuhm... Harry, Harry styles, sa jag med ett leende och sträckte ut min hand för honom att skaka.

-Nick grimshaw, sa han och log mot mig.

-Jahopp. Det var kul att tröffa dig Nick men nu måste jag dra, sa jag och backade bakåt medans jag vinkade åt mannen jag nyss träffat.

Han svarar inte verbalt, men vinkar vänligt tillbaka med samma varma leende som han behållt genom våran lilla konversation.

Jag fortsätter gå och känner att min mobil vibrerar i min bakficka. Jag tar upp min mobil och ser att jag har fått ett sms från ett nummer jag inte känner igen.

"Möt mig i parken imorn klockan 12:00 i parken //Louis"

Jag kunde stoppa mitt breda leende att komma fram. Jag la ner min mobil i min ficka och kollade upp mot himlen. Utan att bry mig om vem som såg hoppade jag och skrek "Yes!" och slängde upp min näve i himlen.

Jag skuttade iprincip hela vägen hem efter att jag fick sms:et.

När jag nådde min och Liams lägenhet låste jag upp dörren. Jag visste att Liam hade slutat så jag rusade till vardagsrummet där han brukar sitta och läsa. Som jag hade trott satt han där i hans unkna gröna fottölj och en ny bok i handen.

-Gissa vem som har blivit utbjuden på en dejt? Sa jag med ett skälvbelåtet leende.

-Hmmm... Vild gissning, du? Sa Liam och log mot mig.

-Louis sms:ade mig nyss att han ville möta mig i parken imorn klockan 12:00, sa jag glatt.

-Vilket samman träffande. Jag och Zayn ska gå också gå på en dejt imorgon men vi ska åka på middag i "down town" jag tror att det heter Brasserie Vashappenin, sa Liam och log.

Liam och Zayn har dejtat i två år nu. Jag gillar inte Zayn, han är så skum. Inte nog med det utan det har hänt Zayn har varigt otrogen med en tjej. Men Liam som är sitt snälla-för snälla-själv förlät honom nästan direkt.

-Okej, är du hungrig? Frågade jag.

-Ja, ska du laga mat frågade? Liam och kollade upp på mig.

-Ja det kan jag göra, vill du ha något speciellt. Frågade jag

-Nej laga bara något, sa Liam och log.

Jag nickar mot honom och går mot köket. Jag kollar i skafferiet vad vi har och inte har. Efter några minuter kommer jag fram till att laga pasta och köttfärssås.

Louis pov.

-Jag ska ut med några kompisar ikväll så jag är inte hemma. Jag kanske inte kommer hem förens imorgon morgon, vi får se, sa Zayn medans han klädde på sig.

-Okej, sa jag tyst. Jag glömde att Zayn helt klart inte kommer gilla att jag går ut med Harry.

Jag tar ut min mobil och letar upp Harry i min kontakt lista.

Louis:

Kan du komma hem till mig ist på kvällen?

Harry:

Funkar för mig;) x H

Jag himlar mina ögon. Vem signerar sina sms med "x H". JAG SKRIVER INTE ENS HELA ORD!!

-Zayn, vilken tid åker du? Frågar jag.

-6, svarade han enkelt.

Louis:

Kl,19?

Harry:

OK x H

Jag lägger ner min mobil i min ficka och sätter mig i soffan.

----

Klockan 18.00

Harrys pov.

1 timme kvar

1 timme kvar

1 fucking timme kvar

Jag står framför min garderob med besluts ångest. Alla mina kläder ligger utspridda på golvet. JAG HAR INGENTING ATT HA PÅ MIG!!

-LIIIAAAAAAMMM KOOOOMM, skriker jag genom lägenheten och in rusar en uppklädd och orolig Liam.

-ÄR DU OKEJ HARRY !! Frågar Liam panikslaget.

-NEJ, säger jag tillbaka i samma ton.

-VADÅ?! VAD HAR HÄNT!? Frågar Liam ännu högre.

-JAG HAR INGA KLÄDER! Sa jag och slängde mig ner på marken. Mina problem är allvarliga.

Liam facepalmade sig själv hårt. Han böjde sig ner och tog upp en vit V-Neck och ett par svarta tajta byxor.

-Vadå, kunde du inte bestämma dig vilken av dina 5 svarta jeans, 5 vita t-shirts eller 5 svarta t-shirts.

-Reta inte mig, sa jag och låssas vara ledsen.

-Aja gå och klä på dig Zayn borde komma när som helst. Om han plingar på så är jag på toa, sa Liam och gick in i badrummet.

Jag klädde på mig kläderna Liam valde och då plingade någon-Zayn- på dörren.

Jag gick och öppnade. Där stod Zayn i en kostym.

-Hej Harry, sa Zayn och log.

-Hej på dig med Zayn. Liam är på toa men han borde komma när som helst, sa jag och log.

Några sekunder senare kommer Liam.

-Hej Zayn, sa Liam och pussade Zayn på kinden.

Båda sa hejdå, och då var jag själv.

Dreaming about Louis L.SМесто, где живут истории. Откройте их для себя