Kapitel spellista:
Writing's on the Wall-Sam Smith
Writing's on the Wall-Sam Smith
Writing's on the Wall-Sam Smith
Writing's on the Wall-Sam Smith
Writing's on the Wall-Sam SmithBc YAAAASSSS
------
Harrys POV.
Det har gått tre dagar sedan Liam gjorde slut med Zayn. Även fast Liam var frestad att bara förlåta Zayn, visste han nog innerst inne att det var bäst att avsluta förhållandet.
Det har såklart varit svårt för Liam. Efter alla dessa år, bara få reda på att allt varit en lögn. Alla dessa tre dagarna har varit konstant tröstande. Liam har knappt ätit och de mörka cirklarna runt hans en gång varma och glade ögon, har blivit mörkare för varje dag.
Jag önskar att det fanns någonting jag kunde göra men allt verkade vara hopplöst. Jag har försökt med allt.
Det är tisdag, ännu en deprimerande dag.
"Hey Li, jag ska till bageriet nu, tror du att du klarar dig? Jag har bara ett fyra timmars skift idag" sa jag och stod i Liams dörr öppning.
Jag hör att han snyftar och hör sedan ett tyst "ja, gå du. Jag är okej". Jag pustar ut och säger hejdå.
Jag känner mig helt hopplös. Min bästa vän har gråtit i tre dagar i sträck men det finns inget jag kan göra åt saken. Jag funderar konstant på det här. Eller ibland undrar jag hur Louis har det. Jag är väldigt orolig över honom. Jag har inte haft kontakt med honom sedan självaste incidenten. Jag känner att jag borde ge honom lite space. Men jag har ändå haft kontakt med Perrie och Jade. De säger att de är hos honom dag och natt.
De berättade även att Louis och Zayn bodde i samma lägenhet men att Perrie och Jade hjälpte till med att ta hans saker och lägga dem utanför dörren samt att aldrig släppa in Zayn.
Jag såklart ett dåligt samvete för att jag inte har pratat med Louis men det känns som att det blir lite för mycket för mig. Det känns som att jag knappt kan hålla Liam vid liv.
Så just nu så måste jag ta hand om Liam och lita på att Louis är i goda händer.
Efter några minuter nådde jag bageriet.
(A/N pallar nt skriva hans dag på jobbet😂)
Jag var nu påväg hem. Det var en helt vanlig dag på jobbet förutom att hela incidenten med Zayn, Liam och Louis konstant var i mitt huvud.
Jag nådde snart dörren till lägenheten och gick in. Jag låste dörren efter mig och tog av mig mina ytterkläder. Lägenheten var helt tyst, förutom Liams snyftande. Jag gick in i Liams rum och han satt kvar på exakt samma plats som han satt i när jag lämnade lägenheten.
Han såg helt förstörd ut. Hans ögon var rödsprängda och blöta. Hans kinder var fuktiga och hans mörka ringar runt sina ögon var tydliga.
"Liam..." Sa jag och gick mot honom. Jag satte mig bredvid honom på hans säng.
"Harry försök inte. Inget du kan säga kom-" sa Liam men jag avbröt honom.
"Liam, jag har försökt ge dig tid, och det ska du helt klart få, men att sitta i din säng och gråta hela dagarna kommer inte göra någonting. För varje tår du spiller är ett nytt bevis för att Zayn vann. Han vann, han krossade ditt och Louis hjärta. Och visst, fyfan vad det suger när någon är otrogen men Liam, det är just det här Zayn vill. Så ge honom inte nöjet att se dig så här. Så snälla Liam lyssna på mig när jag säger till dig att han inte är värd din tid" sa jag. Liam kollade upp på mig och log för första gången på 4 dagar. Efter att han kollar på mig i några sekunder kollapsar han på mig i ben krossade kram.
"Tack Harry. Du har alltid rätt saker att säga" mumlade han in i min tröja.
"Är det min gamla glada Liam jag hör?" Sa jag och kramade honom tillbaka.
Liam svarar inte så jag flyttar mina händer från hans övre rygg till hans sidor och börjar kittla honom. Han spärrar upp sina ögon i förvåning och börjar skratta och sparka.
"HARRY NEEEEJ" skrek han och fortsatte slänga runt sina armar och ben.
"Jag hörde inte svaret till min fråga, Lima bean" sa jag och fortsatte kittla honom.
"JA JAG ÄR GLAD OCH VANLIG" skrek Liam.
Jag slutade kittla honom och kramade honom istället igen.
"Jag är glad att du är glad" sa jag och log
"Aaaw Hazzie, tack så mycket för att du är världens bästa vän" sa Liam och nöp min kind.
Jag rufsade till hans hår och gick ut för att laga mat.
Mission hjälpa Liam: COMPLETED
YOU ARE READING
Dreaming about Louis L.S
FanfictionHarry styles är 20 år. Han är en helt vanlig kille som bor med sin bästa vän Liam Payne. Varje natt i några veckor har han drömt om Louis. Louis är en kille på 19 år. Harry vet inte vart alla drömmer kommer ifrån men och den logiska delen av honom v...