Enola obudziła się rano z uczuciem niepokoju nadal tkwiącym w jej sercu po koszmarze. Postanowiła jednak nie pozwolić, by strach ją ogarnął. Wstała zdecydowana, że dzisiaj będzie silniejsza. Spojrzała w lustro i powiedziała do siebie: "Jestem Enola Holmes, nieustraszona poszukiwaczka prawdy." To motto, które odziedziczyła po swojej matce, dawało jej siłę i determinację.W trakcie śniadania Enola zaczęła przypominać sobie szczegóły koszmaru. Zauważyła pewne niewyjaśnione zbiegi okoliczności. Postanowiła zbadać sprawę głębiej. Wiedziała, że to tylko sen, ale instynkt podpowiadał jej, że może być to klucz do rozwiązania pewnej tajemnicy, która od dawna wisi w powietrzu. Enola zdecydowała się na pierwszy krok w drodze do odkrycia prawdy.
Odrazu z rana poszła do swojego biura.
Zasiadła przy swoim stoliku.Rozmyślając ,jej uwagę przykuł list,który leżał na środku biurka.Kartka była starannie złożona a na niej widniał dziwny symbol.
Zastanawiała się skąd ten list się wziął ?
Nagle przypomniała się jej ostatnia noc.
Zauważyła że ten symbol to dokładnie ten sam co w jej śnie..Enola trzymała w dłoniach delikatny list, który właśnie otrzymała . Na pergaminie widniały zagadkowe słowa napisane staroświeckim charakterem. Serce Enoli zabiło mocniej, gdy przeczytała pierwsze zdanie listu: "Twoja przeszłość nie jest tak czysta, jak ci się wydaje, Enolu Holmes".
Enola postanowiła zbadać dokładnie każdy szczegół listu.Zaczela analizować symbol i szukać jego znaczenia. Każdy trop był dla niej ważny.Myslała przez ponad godzinę a jedyne co udało jej się wydedukować to to że w znaku są ukryte dwie litery D i P . W sumie to jej nic nie dało .Udała się do swojego brata.
-Oo Enola co tak późno przychodzisz?-zapytal Sherlock
-Bo pamiętasz tą noc gdzie śnił mi się koszmar,no i dzisiaj dostałam taki list z tym samym znakiem co w moim śnie i próbuje go rozszyfrować.
Dziewczyna dała detektywowi kopertę ze znakiem
-Yhmm,litera D i P.Są to dwa słowa.Trzyliterowe słowo na D i czteroliterowe słowo na P.Liczbę liter wskazują kropki w literkach.No ale jakie słowa to są to nie mam pojęcia.
-jak ty to tak szybko... Ja głowilaam się nad tym z godzinę.. z resztą o co ja pytam przecież jesteś Sherlock.A i wracając do sprawy czy myślisz że to tylko taka błachostka czy wiesz bardziej coś niebezpiecznego?i zapomniałam dodać że w liście było napisane,,Twoja przeszłość nie jest tak czytasz jak ci się wydaje"czy coś w tym stylu
-Enola nie chce cię martwić ,ale to może być coś a raczej ktoś niebezpieczny,lepiej zostań u mnie na noc
CZYTASZ
Enola Holmes 3 Tajemnica zapomnianej Przeszłości
AcciónKolejna część opowieści o młodej detektyw w Enoli Holmes.W końcu ma spokojne życie ale musi stanąć przed nowym wyzwaniem -tajmnicą zapomnianej przeszłości Czy uda jej się odkryć prawdę i rozwikłać tajemnicę ,która kryje się w cieniach przeszłości...