KAPITOLA 1

17 3 0
                                    

Vítr přicházejícího novolistí čechral Lišce, válecnici Hromového klanu, její zrzavý kožíšek.Vedla ranní hlídku tvořenou z dalšího válečníka Vodního mraka a jeho učedníkem Ledotlapkou.Zrovna kontrovala hranici s Říčním klanem

,,Co cítíš?"Zeptala se Ledotlapky.,,Říční klan.A nedávno tudy prošel vodní hraboš.Nejspíš tuhle noc''Dodal s nejistým výrazem.,, správně"pochválila ho.

,,Označujeme hranici a vydáme se zpátky do tábora''Řekla.zpátky běželi lesní pěšinkou po které sem přišli.v tom uslyšela v keři šramotit drobné stvoření.ucítila myš.mávla na ostatní ocasem aby se skrčili,a vyplížila se za ní.jemně našlapovala až byla těsně u ní.vyskočila.myš nezvládla uniknout a jedinou ranou ji usmrtila.,, dobrý úlovek"řekl jí Mrak,, díky. odneseme to do tábora"dál pokračovali svižnou chůzí.

,,Mraku?"zeptala se Liška když dorazili do tábora,, zapomněla jsem ti od Hromového měsíce oznámit že Ledotlapka vypadá připravený na zhodnocení "to znamenalo že učitel poměrí svému učedníkovi schopnosti a pokud uspěje tak se stane válečníkem.,,to je super!"mňoukl nadšeně Mrak,, půjdu mu to říct."řekl a odešel za Ledotlapkou.
I z dálky je vidět nadšený výraz Ledotlapky pomyslela si nadšeně.

slunce zářilo a hřálo lišce její zrzavý kožíšek. Před pár úplňky se kočky spojili do klanů a od té doby bylo vše o tolik jednoduší. Z Hroma se stal velitel a přejmenoval se na Hromového měsíce. Už se nemusíme bát že nebudeme mít co jíst-teda až na období bezlistí. To je málo kořisti vždycky. Když se tehdy v noci kočky spojili do klanů,byla ve věku učednice. Teď už je z ní zkušená válečnice.

Z jejích myšlenek jí vytrhlo zvolání Hromového měsíce:,, ať se všechny kočky, které jsou dost staré aby si ulovili svou vlastní potravu dostaví na klanové shromáždění'' přistoupila blíže k vysoké skále na které stál její velitel, a začala poslouchat.

,,jak jistě víte,"začal,, zítra je úplněk a tudíž shromáždění u čtyř dubů. A mě napadla jedna věc kterou bych tam chtěl zmínit. Každý velitel jednou zemře a nemá žádného nástupce. A navíc máme jiné práce než organizovat hlídky a lovecké výpravy."

Mluvil prvním hlasem ale bylo na něm znát že je nervózní.,,napadlo mě že by si každý velitel zvolil zástupce který by takovéhle věci dělal"
Nastalo ticho. Nikdo se neodvážil promluvit. Liška si však všimla překvapeného výrazu jejich léčitelky Měsíčky.

V tu chvíli jejich léčitelka promluvila
,,měla jsem sen. Nějaká kočka nejspíš velitelka seděla na vysoké skále.pod ní byl kocour který měl kolem sebe další kočky- nejspíš válečníky-na které potom mávl ocasem a ony odešli. Vypadalo to že šli na hlídku. Potom jsem tu kočku uviděla jak odchází od Vysokých kamenů a v táboře si sedá nahoru na Vysokou skálu na místo velitele a na jeho bývalém místě sedí zase jiná kočka. Já... já si myslím že to byl příběh kočky která se stala ze zástupce velitelem."dokončila se škubáním ocasu.

Pak promluvila po chvilce zaváhání Liška,,to vypadá jako znamení. Znamení že by si velitelé vážně měli zvolit zástupce."davem se ozval souhlasný šepot,,tak tedy rozhodnuto,"řekl Hromoví měsíc,, zítra na shromáždění se o tom zmíním"

------------------------------------------------------------
528 slov. Doufám že se první kapitola líbila😃 Pokud by jste něco změnili nebo nějak upravili určitě mi napište 🙃budu za to moc ráda <3

Zatím čauko👋
------------------------------------------------------------

Kočičí válečníci na začátku 1 -  stíny lesaKde žijí příběhy. Začni objevovat