'Eomma!!!kenapa tak gerak Jungmi awal??'kata Jungmi yang baru pasang baju sekolahnya.'Eomma dah gerakkan Jungmi tadi,tapi Jungmi tak bangun pun!!'kata Eommanya yang sedang memasak sarapan di dapur.
Jungmi pun cepat-cepat turun ke tangga dan memakai kasut sekolahnya.'Jungmi tak nak makan breakfast ke?'tanya eommanya.'Tak payahlah nanti Jungmi makan dekat sekolah jer...Jungmi pergi dulu eomma.'kata Jungmi lalu keluar dari rumahnya.'Hati-hati jalan tu!!'kata eomma Jungmi lalu menggeleng kepalanya.
Jungmi cepat-cepat berlari lalu dengan tidak sengaja dia terlanggar orang.'Appo..'kata Jungmi sambil menggosokkan kepalanya.'Awak takde mata ke?'kata orang tersebut.'Mianhei..'kata Jungmi lalu melihat orang tersebut.'(Jungkook..kenapalah aku boleh terlanggar dgn budak ni??)'kata Jungmi dalam hatinya.'Awak ni memang buta ke apa?!?'kata Jungkook dgn muka bengangnya.
'Orang dah cakap maafkan,jgnlah nak serious sgt.'kata Jungmi.'Malas aku nak layan kau..'kata Jungkook lalu memasang earphone di telinganya.Mereka berdua lalu hanya berdiri sementara menunggu bas datang.
10 minit kemudian...
Mereka berdua masuk ke dalam bas dan terpaksa berhimpit kerana byk org di dalam bas. Semasa bas tu berhenti,Jungmi hilang keseimbangannya lalu Jungkook pun menghalangnya daripada terjatuh.Mereka berdua merenung antara satu sama lain.Beberapa saat kemudian mereka dikacau oleh sekumpulan perempuan.
'Jungkook oppa!!'jerit sekumpulan perempuan tersebut.'Oppa,tolong sign dekat beg saya boleh tak?'kata perempuan yang memakai beg berwarna hitam.'Nae.'kata Jungkook dgn memberi senyuman kepada perepuan itu.'Omo!!Jungkook senyum dgn sayalah!!!'kata perempuan itu. 'Ceh,itu hanya senyuman tidak ikhlas.'kata Jungmi dgn suara rendahnya lalu menjeling Jungkook.
SKIP...
'Huh..nasib baiklah sempat masuk ke kelas.'kata Jungmi yang kelelahan dan dia pun duduk di mejanya.'Jungmi~~kenapa awak lambat hari ini?'kata Minji.'Taklah lambat sangat..'kata Jungmi lalu meletakkan kepalanya ke meja.'Jungmi,kenapa muka awak nampak pucat?'tanya Minji.'Saya berlari tadi..'kata Jungmi yang masih meletakkan kepalanya ke meja.
'Patutlah...'kata Minji.Beberapa minit kemudian,cikgu Lee pun masuk.'Selamat pagi cikgu~'kata ketua kelas diikuti dgn rakan kelas yang lain.'Duduk.'kata cikgu Lee lalu semua orang dalam kelas tersebut duduk.'Cikgu,ada pengumuman penting nak cakap ni...Jungkook!jangan nak dengar lagu tu dulu!!'kata cikgu Lee.Tapi JUngkok tak dengar kerana dia memasang volume plg tinggi,Jungmi pun membuka earphone yg ada di telinga Jungkook.
'Apa ni?'kata Jungkook lalu membuat muka marahnya.'Cikgu yang suruhlah.'kata Jungmi lalu dia memandang depan balik.'Minggu depan,kita akan pergi camping .'kata cikgu Lee.'Yeay!!'semua orang di dalam kelas itu menjerit kegirangan.
'Itu pun nak excited sangat ke?'kata Jungkook lalu memakai earphonenya balik.Jungmi hanya melihat Jungkook dgn sekilas pandang.'Jadi,cikgu berharap awak semua kemas barang keperluan awak.'kata cikgu Lee lalu keluar dari kelas dan semua org di dalam kelas tersebut berbincang dgn rakan mereka tentang camping tersebut.
'Jungmi,awak nak tak saya bawa brg makanan?'tanya Minji.'Awak ni makanan2,boleh tak cakap paal benda lain?'kata Jungmi.'Ala~kalau takde makanan,macam mana kita nak hidup?'tanya Minji lagi. 'Betul jugak.Hurm...okey nanti kita pergi ke mall beli makanan ringan pasal duit kita share.'kata Jungmi dgn melemparkan senyuman kepada Minji.'Okey!!'kata Minji lalu menunjuk thumbs up kepada Jungmi.
Kamsa kepada semua org yg telah support saya,saya janji yg saya akan buat cerita ni lebih best.
Vote&comment
YOU ARE READING
First Love [Jungkook BTS]
Fanfiction[2003]Song JungMi seorang gadis periang,kaya dan seorang anak tunggal..Disebabkan JungMi anak tunggal dia tiada tempat untuk bermain bersama sehinggalah dia berjumpa dengan seorang budak lelaki bernama Jeon Jungkook.. Jeon Jungkook pula seorang yang...