SKIP...
Semasa Jungmi berjalan ke rumah dia mendengar suara seekor kucing yg lemah lalu dia mencari bunyi kucing tersebut.'Miow miow~~'bunyi kucing itu semakin jelas dengar.'Miow,mana awak ni kucing...'kata Jungmi dgn mukanya yg risau(maklumlah org sygkan kucingkan).Beberapa minit kemudian dia jumpa kucing tersebut di dalam longkang.
'Ala,kesiannya kucing ni.'kata Jungmi yg kesian melihat anak kucing itu kerana kakinya luka dan badannya comot-comot.'Takpe,biar doktor Jungmi tolong rawatkan kau sampai kau sembuh.'kata Jungmi dgn mengusapkan bulu kucing tersebut.Lalu Jungmi pun membawa kucing itu ke rumahnya.
'Eomma,Jungmi dah balik!!'kata Jungmi.Dia terus membawa kucing itu ke dapur.'Jungmi,mana awak jumpa kucing ni?'tanya eomma Jungmi.'Jungmi jumpanya dalam longkang berdekata rumah kita.Eomma boleh tak Jungmi bela kucing ni?Kesian kat kucing ni takde tuan langsung dahlah dia kelaparan,boleh ya eomma.'rayu Jungmi dengan membuat puppy eyes.
'Yalah,tapi Jungmi kena mandikan dia dulu.'kata eommanya dan mengusap kepala Jungmi.'Jinjja!!gomawo eomma.'kata Jungmi yang tersenyum lebar lalu mengucup pipi eommanya. Sebelum dia memandikan kucing itu dia menukarkan bajunya.Jungmi memakai baju berwarna merah dan shorts.Dia terus membawa kucing itu ke belakang.
Jungkook POV
Semasa aku sedang tidur,aku terdengar bunyi suara perempuan ketawa.'Siapalah yang ketawa macam hantu ni.Kacau tidur aku jelah.'aku terus angkat dan pergi ke tingkap lalu melihat Jungmi mandikan seekor kucing.'Perempuan ni tak pandai nak control ke ketawa dia tu?'aku pun turun ke bawah lalu pergi ke keluar pergi ke belakang rumah aku.'Woi perempuan!!kau boleh tak control sikit ketawa tu.'
END of POV
'O mak kau!!'Jungmi melatah lalu dia menhalakan hos air yang dipegangnya dia halakan dekat Jungkook.'Woi!habis basah baju aku.Tak nampak ke aku kat sini?!?!'jerit Jungkook.'Kau yang kejutkan aku!!'jerit Jungmi lagi yang tidak berpuas hati.
'Mana ada aku kejutkan kau,aku cuma tegur jelah.'kata Jungkook.'Apa yg bising2 ni??'kata eomma Jungmi yg baru keluar.'Eomma,tengok orang tua tu dia kejutkan Jungmi tadi.Nasib baiklah Jungmi takde penyakit jantung.'kata Jungmi dengan suara manjanya.'Kau panggil aku orang tua?!Kau tak nampak ke aku ni dah basah kuyup oleh kau?!'marah Jungkook dgn menunjukkan bajunya yg basah.
'Dahlah,awak berdua ni kalau masih nak bertekak nanti eomma akan kawinkan kau berdua nanti.' kata eomma Jungmi.'Ish,apa eomma cakap ni,tak naklah Jungmi kahwin dgn orang tua ni.'kata Jungmi.'Aku pun tak naklah kahwin dgn kau!'kata Jungkook.Jungmi hanya mampu mengeluarkan lidahnya.'Jungmi,minta maaf kat Jungkook tu.'arah eomma Jungmi.
'Huh,Jungmi tak buat salah pun.'kata Jungmi membuat muka innocentnya.'Ni kau kata tak salah.'kata Jungkook.'Orang tak sengajalah.'kata Jungmi.'Dah2 Jungmi awak perlu minta maaf jugak.'kata eommanya.'Ish,yelah2.'Jungmi pun mendekati Jungkook.'Mianhei,ahjusshi.'kata Jungmi lalu terus berlari masuk ke dlm rumahnya.'Yah!!aiishh'Jungkook marah.
SKIP...
'Eomma,appa minggu depan saya pergi camping .'kata Jungmi yang masih bermain dengan kucing kesayangannya.'Baguslah,at least awak dpt berdikari.'kata appanya yg sedang membaca surat khabar.'Apalah appa ni,Jungmi dah besarlah bukannya budak2.'kata Jungmi yg terasa dgn kata2 appanya.'Ala,appa bergurau jelah.'kata appanya.'Jungmi dah packing brg tak?'kata eommanya sedang menghidangkan air.'Dah,cuma Jungmi nak minta duit sikit.Esok Minji nak bawak Jungmi pergi ke mall nak beli brg makanan.'kata Jungmi.'Yelah,nanti appa bagi.'kata appanya
'Oklah Jungmi nak tidur dulu.Goodnight eomma and appa.Saranghaeyo~~'Jungmi terus mengucup pipi eomma dan appanya.Jungmi pun terus masuk ke dlm bilik dan mengambil phonenya .
Minji,awak masih bangun ke??-J
Baru nak tidur ni.Apa hal?-M
Esok awak ambil saya kat rumah,ok..-J
Kita nak pergi ke mana esok?-M
Kan kita nak pergi ke mall.Awak dah lupa ke?-J
A'ahlah,saya terlupa.Okey,pukul 10 camtu saya ambil awak,Soyoung pun ikut kita skali.-M
Ok :D...Goodnight Minji-J
Goodnight...-M
Jungmi pun meletakkan phonenya di tepi katil dan dia terus mengambil selimutnya dan terus tidur. Kucing yg diselamatkannya ptg tadi tidur bersamanya skali.
Part ni mungkin pjg sikit,tapi hrp2lah best
Vote&comment
kamsa~~ :D
YOU ARE READING
First Love [Jungkook BTS]
Hayran Kurgu[2003]Song JungMi seorang gadis periang,kaya dan seorang anak tunggal..Disebabkan JungMi anak tunggal dia tiada tempat untuk bermain bersama sehinggalah dia berjumpa dengan seorang budak lelaki bernama Jeon Jungkook.. Jeon Jungkook pula seorang yang...