Part 24

3.8K 286 9
                                    

Keesokan harinya...

'Eish,boringnya dkt rumah ni..Eomma dan appa pergi kerja,aku sorang2 dkt rumah ni.Apa nak buat ni?'kata Jungmi lalu mendail telefon Minji.

Hello?-M

Minji,awak dkt mana?Nak lepak dkt rumah saya tak?.-J

Mianhei saya tak dptlah..-M

Kenapa?Awak jln dgn family awak ke?-J

Tak,saya ikut Soyoung pergi wayang- M

Eh,bukankah Soyoung pergi dgn Taehyung ke?.-J

Mmglah tapi Soyoung malam tadi call,dia ckp Suga ada juga.Jadi saya nak pergi sekalilah.-M

Oklah,awak berdua pergilah dating...-J

Mianhei Jungmi...Saya janji akan bawa awak pergi beli baju nanti!-M

Hurmm...-J

Jungmi pun memutuskan taliannya.'Apa aku nak buat ni!!'kata Jungmi lalu baring di atas katilnya.'Meow~~'Lala mengiau.(A/N:Kucing yg ditemui oleh Jungmi.).Lalu Lala lompat di atas katil dan bermain dgn kaki Jungmi.'Hey,lama awak tak masuk bilik saya.Kenapa lapar ke?'kata Jungmi. 'Meow~~'ngiau Lala lagi.'Kaja,saya bagi awak friskies.'kata Jungmi lalu membawa Lala ke bawah dan  pergi ke dapur.

Jungmi mengambil kotak friskies dan memberi Lala makan.'Makanan Lala dah nak habislah..'kata Jungmi lalu mengusap kepala kucingnya itu.'Kalau macam tu,nanti Jungmi belikan utk Lala.'kata Jungmi lalu tersenyum.Selepas Lala habis makan dia meletakkan Lala ke dalam sangkar. 

'Mama nak belikan makanan untuk awak.Jaga rumah tau jngn nak tidur  je.'kata Jungmi lalu mengusapkan kepala kucingnya.Jungmi lalu keluar dope rumah ya.Jungmi berjalan keluar Dari gate rumah nya lalu terserempak dngn seorang  lelaki dan lelaki itu menegur ya.'Annyeong!'kata lelaki itu dan Jungmi pun terkejut kerana dia tidak mengenali org tersebut.'Siapa awak?'tanya Jungmi dngn pelik.'Mianhei...Nama saya Suwoong dan saya yang tolong awak semalam.'kata Suwoong.Jungmi melihat Suwoong dgn lama lalu dia teringat.'Ooh!jadi awaklah org tu...'kata Jungmi tersenyum.Suwoong hanya mengangguk kepalanya.

'Boleh  saya tahu apa nama awak?'kata Suwoong tersenyum.'Oh,Song Jungmi.But you can call me Jungmi.'kata Jungmi lalu shaking hands dngn Suwoong.'Manis Nama awak,macam tuannya jugak.' Kata Suwoong.'Excuse me...?'tanya Jungmi.'Takde apalah...'kata Suwoong.

Jungkook POV 

'Apa Suwoong buat dkat dpan rumah Jungmi?Eh tu bukan Jungmi ke?Diorang tu kenal satu sama lain ke?'aku bercakap seorang diri depan rumah aku.Aku pun pergi ke rumah Jungmi lalu menyapa Suwoong.'Oi,apa kau buat dkt sini?'tanya aku kpd Suwoong.'Hei,Kookie lama tak jumpa kau.Rindulah!'kata Suwoong lalu mengusap kepala aku.Padahal dia tahu aku ni tak suka rambut aku dikacau.

END of POV 

Jungmi POV 

'Hei,Kookie lama tak jumpa kau.Rindulah!'Adakah aku tersalah dengar  tadi?Suwoong sebut Nama Kookie bila dia panggil Jungkook.'Awak berdua ni kenal satu sama lain ke?'kata aku.'Urm..kamI berdua ni sepupu.Tapi saya lebih tua dripda Kookie.'kata Suwoong dan aku tak silap DENGAR ayat Kookie untk kali ke dua.Adakah Jungkook ni mmg Kookie kawan aku yg dulu??

END of POV

'So shall we go?'tanya Suwoong kpd Jungmi.'Korang berdua nak pergi mana??'kata Jungkook.'Apasal?!?'kata Jungmi lalu melihat ke arah Jungkook.'Kami nak pergi ke kedai jap.Kenapa nak ikut kita orang sekali ke??'kata Suwoong.'Aku ikut lah,aku pun nak beli barang jugak ni..'kata Jungkook lalu berlari ke arah mereka.'Kau tak payah nak ikut sgtlah!'kata Jungmi.'Takpelah,Kailua kita pergi sama2 nanti tak lah bosan sgt.'kata Suwoong kpd Jungmi.Lalu Jungkook tersengih melihat Jungmi manakala Jungmi menjeling ke arah Jungkook 

Hey guys!!!I'm back

Mianhae I sbb buat korang tertunggu,saya ada exam sbb tu lah seminggu tak update cerita...

SEKARANG ni baru dpt update!!Hope korang masih ingat dngn FF saya ni...


First Love [Jungkook BTS]Where stories live. Discover now