Selepas rehat Minji dan Jungmi hendak pergi ke dalam kelas.'Soyoung tu,kalau dah rapat dgn V...humph,memang tak ingat dgn kita lagi.'Kata Minji lalu menyilangkan tangannya.'Ala,kalau dah suka sama suka...kalau awak dgn Suga pun macam tu jugak.'kata Junmi lalu menyiku tgn Minji.Namun Minji hanya tersenyum tersipu-sipu malu.
Semasa mereka berdua sedang asyik bercakap,Jungmi terkena step oleh seseorang lalu dia terjatuh dan semua orang di koridor melihat Jungmi.'Ah!!appo...'kata Jungmi lalumenggosokkan kakinya.'Apahal kau ni Tae Rin?Kau ni memang nak kena..'kata Minji lalu berdiri namun ditahan oleh Jungmi.'Minji,awak tolong angkat saya.'kata Jungmi lalu Minji pun menolongnya.Tae Rin hanya ketawa kecil melihat Jungmi.
Minji yang mengangkat Jungmi hanya menjeling Tae Rin.'Kita pergi ke bilik sakit ya?'kata Minji dan Jungmi hanya mengangguk.Dalam perjalanan pergi ke bilik sakit,mereka terserempak dgn Jungkook dan Suga.'Kenapa dgn dia Minji?'kata Jungkook dgn cemas.'Tadi dia kena ste...'kata Minji kena potong oleh Jungmi
'Tadi aku terjatuh..'kata Jungmi.'Kau ni memang cuailah.'kata Jungkook lalu mengangkat Jugnm dgn bridal style.Jungmi dan Minji pun terkejut melihat Jungkook.Suga tu memang tak terkejutlah sbb diakan swag.'Yah..kau buat apa ni?' kata Jungmi dgn pelik.'Bawa kau pergi ke bilik sakitlah.'kata Jungkook.'Tak payahlah nak bawa aku bagai,nanti fans kau nampak.'kata Jungmi lalu melihat Jungkook.'Tak payah risau dgn fans tulah,yang penting kau tu...hyung awak bawa Minji.'kata Jungkook lalu membawa Jungmi pergi ke bilik sakit.Minji yg mendengar ayat tersebut lalu terkejut.
SKIP...
'Macam mana dgn dia doktor?'tanya Jungkook.'Dia cuma terseliuh,cuma dia perlu berehat sekejap.Awak sekelas dgn Jungmikan?'kata doktor lalu menulis sesuatu di dalam kertas. 'Nae,Saya sama kelas dgn dia.' kata Jungkook dgn selamba.'Jadi awak tolong bagi kertas kebenaran keluar kelas[A/N:saya tak pasti word ni betul ke tak?] ni kpd guru kelas.'kata doktor tersebut lalu memberi kertas tu kpd Jungkook.
'Doktor boleh tak kalau saya tunggu di sini?'kata Jungkook.'Tak payah,awak perlu masuk kelas sekarang,nanti cikgu cari nanti.'kata doktor.'Tapi saya sakit perutlah...'kata Jungkook dgn memegang perutnya.'Tadi ok je.Saya tak nak dengar alsan awak.Dah,En.Jungkook awak boleh masuk ke kelas sekarang.'kata doktor lalu menunjukkan ke arah pintu.Jungkook pun keluar lalu melihat Jungmi yg masih berehat di katil.
Semasa Jungkook masuk ke kelas,semua pelajar di dalam kelas termasuk cikgu tertumpu ke arahnya macam budak baru.'awak pegi ke mana tadi?'tanya cikgu Ji Hyo dgn meletakkan tangannya ke pinggang.'Saya tolong hantar Jungmi pe bilik sakit dan doktor suruh dia berehat.' kata Jungkook lalu memberi kertas kepada cikgu Ji Hyo.Cikgu pun membacanya lalu meletakkan kertas tersebut ke meja.
'Awak boleh duduk sekarang,kertas ni nanti saya hantar dkt cikgu Lee.'kata cikgu Ji Hyo. 'Kamsahamnida,songsaenim.'kata Jungkook lalu berjalan menuju ke tempatnya.'Macam mana dgn Jungmi?'tanya Minji.'Dia cuma terseliuh je,jangan nak risau sgtlah.'kata Jungkook dgn selamba.'Eleh,tadi siapa terlebih risau sampai nak bawa org tu gaya bridal style.'kata Minji dan tersengih.
'Macam mana kau dgn Suga?'kata Jungkook lagi.'Macam mana apa?'kata Minji lalu membuat muka peliknya.'Macamlah aku tak tahu,kau tu ada hati dgn hyung aku.'kata Jungkook lalu stretching tgnnya lalu dipukul oleh Minji.'Macam mana kau tahu?'kata Minji.'Rumours..'kata Jungkook.Minji hanya menutup mukanya dgn buku kerana malu.
SKIP...
Waktu pulang,Jungmi,Soyoung dan Minji berjalan sekali.Belum empat mereka bertiga berjalan melepasi luar pagar,nama Jungmi dipanggil.Lalu mereka bertiga melihat Jungkook,V,Jimin dan Suga berjalan.'Jom aku teman kau pulang.'kata Jungkook.'Jungkook,ku pergi dulu eh.'kata Jimin.'Kau nak pergi mana?'tanya Suga.'Adalah...annyeong.'kata Jimin lalu melambai mereka. 'Jumpa buah hatilah tu.'kata Suga.'Ala relakslah hyung yeoja,hyung kan ada yeoja dkt sebelah tu je.'kata v lalu mencubit tgn Suga.'Diamlah..'kata Suga lalu menyilangkan tangannya.'Kalau kita berdiri macam ni je,sampai ke malamlah kita dkt sini.'kata Soyoung.'Ala ada org dah panas hati nampak..'kata Minji lalu menjeling Soyoung.Lalu mereka berenam itu pun berjalan sama pergi ke bus stop.
Lupa bagitau yg saya buat Suga lebih muda drpd Rap Mon...so jgn hairan
Vote&comment
YOU ARE READING
First Love [Jungkook BTS]
Fanfiction[2003]Song JungMi seorang gadis periang,kaya dan seorang anak tunggal..Disebabkan JungMi anak tunggal dia tiada tempat untuk bermain bersama sehinggalah dia berjumpa dengan seorang budak lelaki bernama Jeon Jungkook.. Jeon Jungkook pula seorang yang...