Selepas Jungmi tersedar, dia sudah berada di dalam biliiknya sendiri.Tetapi kepalanya berasa sakit kerana terlanggar tiang lampu semalam dan kakinya luka.Tok tok tok.Puan Song mengetuk pintu biliknya dan masuk.'Jungmi dah bangun?'tanya Puan Song dgn muka resahnya.Air mata Jungmi terus menitis setelah teringat dengan kejadian semalam.'Eomma...'kata Jungmi sambil memeluk Puan Song.Puan Song terus memujuk anaknya.'Nasib baik Jungkook ada di situ.'kata Puan Song sambil mencium dahi Jungmi.
'Hari ni, Jungmi tak payah sekolahlah.Rehat je dekat rumah.'kata Puan Song lagi.Jungmi hanya mengangguk.'Eomma tak kerja ke hari ni?'tanya Jungmi ketika mendongak muka Puan Song.'Tak, hari ni eomma nak jaga anak kesayangan eomma..'kata Puan Song sambil tersenyum.Jungmi turut tersenyum oleh kerana dia dapat meluangkan masa bersama puan Song.'Eomma Jungmi laparlah...'kata Jungmi sambil menggosok perutnya.'Jom, eomma dah buatkan bubur untuk Jungmi tadi.'kata Puan Song.'Eomma yang suapkan.'kata Jungmi dengan suara manjanya.'Yalah...'kata Puan Song.
Selepas mereka berdua habis makan sarapan, Puan Song terus mencuci pinggan manakala Jungmi pergi mandi.Selepas dia selesai mandi dia terus check telefonnya.Dia mendapat satu pesanan daripada kawannya iaitu Minji.
Jungmi kenapa awak tak datang sekolah hari ini? ;( -M
Besoklah saya cerita dgn awak...Awak bawa phone ke sekolah lagi ke?-J
Yalah, kalau tak macam mana nak text awak? Pagi tadi ada budak baru masuk ke kelas kita tau!-M
Ye ke?-J
Ya..Jungmi nanti saya text awak lagi cikgu Ji Hyo dah masuk.-M
Nae...Jangan nak tidur dalam kelas. ^_^-J
Selepas itu Jungmi teru turun ke bawah dan dia melihat Puan Song tengah menonton televisyen. 'Eomma...'kata Jungmi lalu memeluk Puan Song dgn erat.Puan Song hanya tersenyum.'Kenapa eomma tgk berita ni?Boringlah.'kata Jungmi lalu mengambil remote dan menukar siaran lain.Bila dia tukar, lagu Dope yg keluar.Jungm ingin menukarnya tetapi tidak dapat kerana dia melihat part Jungkook.
'Tu bukan ke Jungkook?'tanya Puan Song.Jungmi hanya mengangguk lalu dia terus menukar siaran lain.'Kenapa tukarkan?'tanya Puan Song.'Boringlah eomma.'kata Jungmi dgn selamba.
*****
Sewaktu mereka berdua sedang asyik menonton televisyen, loceng rumahnya berbunyi.Jungmi terus berdiri untuk membuka pintu tersebut.'Chakkaman..'kata Jungmi lalu dia membuka pintu itu dan dia melihat orang itu ialah Jungkook.Jungkook melihat Jungmi dari atas ke bawah.'Kaki kau dah okey?'tanya Jungkook dengan serius.'Okey sikitlah...'kata Jungmi.'Gomawo.'kata Jungmi lagi.'Untuk apa?'tanya Jungkook.'Sebab dah selamatkan aku malam tadi...'kata Jungmi.Jungkook hanya mengangguk.'Siapa tu Jungmi?'tanya Puan Song yg berada di ruang tamu.'Annyeonghaseyo Puan Song.'Jungkook terus menegur Puan Song dari luar.'O Jungkook masuklah.'kata Puan Song mengajak Jungkook masuk.'Takpelah, Puan Song saya ada hal ni.Lain kali jelah.'kata Jungkook.
Sebelum Jungmi hendak menutup pintu, dia lihat Minji datang dgn basikalnya.'Jungmi!!'jerit Minji sambil berlari ke arah Jungmi lalu dia terus memeluk Jungmi.'Jungmi bawa Minji masuk.'pelawa Puan Song.'Annyeonghaseyo Puan Song'kata Minji dgn mesra apabila dia sudah masuk ke dalam rumah.Puan Song tersenyum.'Minji duduklah dulu, saya nak call pizza.'kata Puan Song lalu pergi ke dapur.'Nae!'kata Minji dgn semangat.'Kenapa awak nampak ceria sangat ni?'tanya Jungmi.'Hari ni saya baru terjumpa dgn prince charming saya.'kata Minji sambil tersenyum.'Suga...'kata Jungmi.Senyuman Minji terus hilang.'Taklah, Suga tu sentiasa dalam hati.Saya cakap ttg budak baru tulah.'kata Minji.'Handsome sangat ke 'prince charming' tu.
'Hensem sangat.Ni tgk awak gambar yg saya ambil senyap-senyap ni.'kata Minji sambil menunjukkan gambar namja tersebut.Jungmi yg tadinya tersenyum lalu terkejut dlm diam.'(Wonho?)'kata Jungmi dalam hatinya.'Hensemkan.Namanya Shin Ho Seok.'kata Minji.Jungmi hanya mengangguk.'Jungmi,Minji pzza dah sampai ni.Jom makan.'kata Puan Song .'Nae!!'kata Minji lalu berdiri.'Jungmi awak tak nak makan ke?'tanya Minji.'Nae...'kata Jungmi lalu dia mengikut Minji dari belakang.
*****
Sebelum kelas start, Jungmi berjalan-jalan di sekitar koridor sambil menunggu kawan-kawannya.'Hei, Jungmi.'kata seorang namja memanggil nama Jungmi.Jungmi pun menoleh ke belakang dan terkejut. 'Wonho..'kata Jungmi.'Awak masih ingat nama saya..'kata Wonho lalu tersenyum.'Kenapa kau boleh ada dekat sini?'tanya Jungmi walaupun dia tahu Wonho budak baru di dalam kelasnya.'Saya baru pindah semalam.Tak sangka kita sama sekolah.'kata Wonho.'Nae, aku masuk kelas dulu.Ada hal...'kata Jungmi lalu berlari selaju mungkin.
'Whoo, nasib baik dapat lari daripada namja tu...'kata Jungmi lalu melihat ke belakang untuk memastkan Wonho tidak mengekorinya.'Siapa namja tu?'bisik V dari belakang lalu Jungmi terkejut.'Wargh!!'jerit Jungmi lalu menoleh ke belakang.'V!!terkejut Jungmi.Kalau Jungmi pengsan macam mana.'kata Jungmi lalu memukul V dari belakang.V hanya ketawa terbahak-bahak sampai mengeluarkan air matanya.
'Kenapa kaki awak luka ni?'tanya V apabila dia sudah reda.'Accident sikit...'kata Jungmi.'Oh patutlah tak datang sekolah semalam.'kata V.'Kenapa?Rindu ke?'usik Jungmi.'Mestilah rindu.Dah lama tak lepak sama.'kata V dgn mukanya yg kesian.'Soyoung?'tanya Jungmi.'Kalau dia tu setiap hari saya rindu.'kata V sambil tersenyum.'BTW, mana Soyoung? Saya tak nampak da pun hari ni, selalunya dia yg paling awal datang.'kata Jungmi panjang lebar.'Soyoung ada pertandingan hari ni.'kata V lalu mukanya menjadi sedih.
'Sedihnya, patutlah awak kacau orang.'kata Jungmi lalu tersenyum.'Ala merajuklah kalau macam ni.'kata V lalu dia beredar dari kelas Jungmi.Jungmi malas nak layan perangai V.'Tepilah...'kata Taera lalu menolak Jungmi ke tepi dan Jungmi hampir terlanggar meja.Taera hanya menjelingnya.
*****
Jungmi dan Minji sedang asyik bercakap.Sampailah Minji menjadi senyap secara tiba-tiba.'Kenapa ni?'tanya Jungmi kerana pelik melihat Minji seperti batu secara tiba-tiba.'Ho Seok...Dia datang ke arah kita.'kata Minji.'J-Hope?'tanya Jungmi.'Bukanlah...'kata Minji.Belum sempat Jungmi menoleh Wonho sudah berada di sebelah meja diorang.'Wonho...'kata Jungmi.Minji terus melihat Jungmi kerana Minji tidak tahu nama panggilan Wonho kecuali Jungmi.'Tak sangka pulak awak rakan kelas saya...'kata Wonho.'Hehe, saya pun tak sangka.'kata Jungmi lalu dia ketawa secara tidak ikhlas.'Urr, Jungmi awak nak makan dgn saya tak waktu rehat nanti.'kata Wonho.
'Mianhei, saya rehat dgn kawan saya.'kata Jungmi menolak pelawaan Wonho.
'Kalau macam tu takpelah.Mungkin lain kali je.'kata Wonho lalu tersenyum dan beredar dari situ.Apabila Wonho hilang dari pandangan mereka berdua Minji terus melihat Jungmi dgn mata tajam.'Kenapa awak sebut nama dia Wonho bukannya Ho Seok?'tanya Minji lalu kepalanya semakin rapat dgn Jungmi.'Dia tu sama sekolah dgn saya.'kata Jungmi.
'Kenapa awak tak beritahu dgn saya semalam?'tanya Minji.'Penting sangat ke?'Jungmi tanya balik kepada Minji.'Pentinglah.Kan kita ni kawan.'kata Minji.'Ok, mianhei sebab saya tak beritahu dgn awak awal-awal lagi.'kata Jungmi.'Kali ni, saya akan maafkan awak.'kata Minji seperti memberi amaran kepada Jungmi.
*****
Sewaktu rehat, semestinya waktu yg paling ditunggu-tunggu oleh semua pelajar yg kuat makan seperti Jungmi dan Minji.'Wah!banyaknya makanan...'kata Jungmi dan Minji serentak.Mereka berdua terus mengambil makanan dgn banyak sekali.Sewaktu Jungmi ingin membayarnya, dia mencari dompetnya dalam poket tetapi tidak ada.'Mana saya letak dompet saya?'tanya Jungmi diri sendiri.
'Takpe, biar saya yg bayarkan.'kata seorang namja daribelakang Jungmi lalu dia menghulurkan duit kepada cashier.'Kamsahamnida, nantisaya bayar balik.'kata Jungmi berterima kasih kepada namja tersebut lalu dialihat orang tersebut ialah Wonho.'Takpelah.'kata Wonho.Jungmi hanya tersenyumlalu dia terus pergi ke arah Minji duduk.'Wonho tu nampak baiklah.'kata Minjimelihat Wonho dari jauh.'Baik dari luar je..'kata Jungmi.'Apa maksudawak?'tanya Minji.'Dia tu...'kata Jungmi sambl menunjukkan jarinya ke arah Wonhoyg sedang membeli air.
Wah!part ni paling panjang yg pernah saya buat.
Harap korang suka.
YOU ARE READING
First Love [Jungkook BTS]
Fiksi Penggemar[2003]Song JungMi seorang gadis periang,kaya dan seorang anak tunggal..Disebabkan JungMi anak tunggal dia tiada tempat untuk bermain bersama sehinggalah dia berjumpa dengan seorang budak lelaki bernama Jeon Jungkook.. Jeon Jungkook pula seorang yang...