7. Fejezet: Az enzim nyomában

1 0 0
                                    


       Robin és Ryley egyből a láva zóna irányába indultak. Mielőtt azonban a Tengeri Császár nyomába eredtek volna, megálltak Ryley bázisán, hogy felvegyenek egy lény csapdát. Ezzel az eszközzel el tudták kerülni a Tengeri Sárkányok nem kívánt figyelmét. Hamar el is helyezték a csapdát, majd megközelítették a láva tavakat. A talajt teljes mértékben láva borította, így nagyon kellett figyelni, hogy a lépegető jetpack-je meddig bírja. Szerencsére probléma nélkül elérték az idegenek létesítményét. Behatoltak. Robin egy hőpengét szorongatott, míg Ryley-nál egy bénító puska volt probléma esetére. Egyre mélyebbre és mélyebbre haladtak az épületben. Az egyik terem közepén egy hatalmas ionkocka - készítő gép állt.

- Ezek az ionkockák hatalmas mennyiségű energiát tárolnak. Egy ionakkumulátor ötször olyan hosszú élettartammal rendelkezik, mint egy hagyományos akkumulátor - mondta Ryley. A teremben emellett rengeteg, az ősi civilizációtól származó ereklye volt kiállítva. Hamar egy hatalmas medencéhez értek.

- Gondolom, idelent van a lény, akit keresünk - jelentette ki Robin.

- Remélem is. A fagypont alatti hőmérséklet kicsit meggyengítette a baktériumot, de kezdem érezni, hogy gyengülök. Na, menjünk és kaparítsuk meg az ellenszert - mondta Ryley, majd beugrottak a medencébe. Egy hatalmas lény úszott körbe-körbe a medencében. Akkora volt, mint egy nagyobb űrsikló. Ekkor a lény telepszikusan beszélgetésbe elegyedett velük.

- Mit akartok? - kérdezte a lény.

- Te vagy a Tengeri Császár? - kérdezte Robin.

- Miért kérdezed? - szólt a lény.

- A testvérem, Ryley, megbetegedett. A Kharaa baktérium legutolsó fertőzési stádiumában van. Ha nem kap ellenszert, meghal, és akkor az apámat kivégzik. Úgy tudjuk a Tengeri Császár az egyetlen lény, ami ellenszert biztosíthat a baktérium ellen.

- Rendben. Segítek, de csak ha megtesztek nekem valamit - mondta a Tengeri Császár.

- Mi lenne az? - kérdezte Ryley.

- Látjátok azokat a tojásokat annál a térkapunál? Azok az én kicsinyeim. Hamarosan itt az idő, hogy kikeljenek, viszont itt nincsenek meg ehhez a megfelelő körülmények. Az a portál a megfelelő helyre visz. Ha eljuttatjátok oda a tojásokat, akkor hozzájuttok az ellenszerhez, a kicsinyeim köpetéhez. A maradék baktériumot majd a többi köpet kiírtja - mondta a leviatán.

- Rendben. Segítünk - mondta Robin.

- Van nálam még egy ionkocka. Aktiváljuk a portált és előkészítjük a helyet a tojásoknak - mondta Ryley. 

      A duó a portálhoz úszott, majd aktiválták azt. Át is mentek és Ryley elborzatt. Egy hatalmas hegynél voltak.

- Most komolyan ez a hely a legideálisabb? A hegy sziget? - kérdezte idegesen.

- Miért? Mi ezzel a baj? - érdeklődött Robin.

- Mert itt van a kaszás leviatánok egyik lakhelye - mondta Ryley. Ekkor egy üvöltés rázta meg a hegyet. Ryley vére megfagyott a félelemtől. A mélyből egy hatalmas fehér lény úszott felfelé. Farka, mint egy kétágú villa, fején taréjjal, arcán négy túlméretezett félkörszerű agyarral. A farka, a taréja és az agyarak vér vörösek voltak.

- Nos, ha érdekelt is valaha Robin, ez egy Kaszás Leviatán - mondta Ryley, majd elővette a bénító puskát, hogy tüzeljen.

- Van egy ötletem! - kiáltotta Robin, majd átúszott a portálon.

- Remélem tudod, mit csinálsz - mondta magának Ryley, majd rálőtt a leviatánra, aki kikerülte azt és egy farok csapással viszonozta a támadást. Kis híján el is találta a fiút, aki taktikát váltott és megközelítette a lény hátát. Beleszúrta a hátába hőpengéjét. A leviatán fájdalmasan felordított és megpróbálta lerázni magáról a fiút. Addig-addig forgolódott a Kaszás Leviatán, hogy végül neki vetette a hátát a sziklafalnak. Ryley eszméletét vesztette, de nem telt sok időbe, hogy magához térjen. Éppen időben, ugyanis a lény két hatalmas agyarával megfogta Ryley-t, hogy a szájába vegye. Ekkor azonban a lényt rakéta támadás érte. Robin volt az a lépegetővel. A lény elengedte a lábadozó fiút és a páncél felé úszott. Robin megnyomott egy nagy piros gombot, melyre önmegsemmisítés volt írva. Elkezdett számolni egy 5 másodperces visszaszámláló, majd meghúzott egy kart, ami hatására az ülés katapultált. A leviatán ekkor beleharapott a gép kezébe, ám a lépegető ekkor felrobbant, vele lerobbantva a lény fejét, ami ebbe bele is halt. Ryley csak lesett, mint a vett malac.

- Na, gyere. Ki kéne kúrálnunk egy egész bolygót, nem? Oh! És a kianitok miatt ne aggódj! Kivettem a tárolóból. Nálam vannak biztonságban- mondta Robin. Ryley oda is úszott hozzá.

- Tökös volt, ahogy elbántál a Kaszás Leviatánnal. Köszi, a segítséget - mondta a fiú.

- Te a Szellem leviatántól mentettél meg, szóval quit-ek vagyunk - mondta mosolyogva a lány. Nem telt el sok időbe, mire minden tojást átvittek a portál túloldalára. Ekkor megrepedt az első, majd a második és így sorban mind az öt. Kikeltek a kicsi Tengeri Császárok. Rögtön el is kezdték a plankton állomány ritkítását, hiszen ezzel táplálkoznak. Az első ki is köpte az első adag ellenanyagot. Ryley belenyúlt. Amint kivette belőle a kezét, minden zöld folt eltűnt a kezéről. Ekkor azonban eszükbe jutott édesapjuk. Gyorsan a központba mentek, ahol egy vérvizsgálat után zöld utat adtak az űrhajójuk felszállásához.

      Mikor hazaértek, öt percük volt a tárgyalás megkezdéséig. Szerencsére közel landoltak a bírósághoz, így éppen időben érkeztek a tárgyalásra. A bíró meglepetten nézett rájuk.

- Nos, szokatlan, hogy búvárruhában érkeztek egy tárgyalásra, de ettől most eltekintek. Megszerezték a megfelelő mennyiségű kianitot? - kérdezte a bíró.

- Igen. Én és az ömmm.... - dadogta Robin.

- A testvérem azt szeretné mondani, hogy megszereztük a kianitot. Habár majdnem otthagytuk a fogunk, de meg van - segítette ki a lányt Ryley, majd Robin-ra mosolygott. Robin kivette a táskát a zsebéből és letette a bíró elé. A bíró kinyitotta a kis táskát és megvizsgálta a kristályokat.

- Rendben van. A kianitokat elfogadtuk. A vádlott szabad, viszont ha mégegyszer adócsaláson kapják, akkor nem lesz lehetőség fellebbezésre. Az ülést berekesztem - mondta a bíró, majd kalapácsával az asztalra csapott. Ryley és Robin átölelték apjukat.

- Ryley! Robin! Jajj de jó, hogy mind itt vagytok! Hát kibékültetek? - kérdezte az apa.

- Valóban kibékültünk - mondta Ryley.

- Meséljetek! Mindent tudni akarok! - mondta az apjuk.

- Rendben. Szóval a tárgyalás után rögtön Fred bácsihoz mentem, aki.....- mesélte Robin, miközben hárman békességben kisétáltak az épületből.

Vége!

Subnautica - Harc a Halállaحيث تعيش القصص. اكتشف الآن