Robbie stapt na een weekje het huis in. Iedereen was alweer thuis en hij kwam nu van Ibiza af. Hij werd op de hoogte gehouden door de andere jongens hoe het gaat met Matthy en Nina, maar het is schrikbarend hoe het met Matthy gaat. Al dagen lang in zn studio met de deur opslot. Er is geen reactie en eten doet hij niet. 'Hey maatje' zegt Raoul. 'Hey papa' zegt Robbie. 'Waar is Mat?' Raoul zucht. 'Studio' zegt hij. Robbie knikt. 'Ik ga gewoon proberen' zegt Rob. Raoul knikt en glimlacht. Robbie loopt door naar de studio van Matthy en klopt op de deur. 'Lieverd, mag ik naar binnen of moet ik zelf binnenkomen' vraagt Robbie. Hij hoort wat gerommel en de deur gaat open. Robbie maakt de deur open en ziet Matthy zitten. 'Liefje?' Matthy knikt. 'Wil je eventjes met mij meekomen' vraagt Rob. Matthy schud zn hoofd. 'Jawel schatje je komt eventjes mee' zegt Robbie. Matthy kijkt om en kijkt in de ogen van Rob. Ze staan bezorgd, maar vriendelijk. Matthy staat op en loopt naar Rob. 'Goedzo lieverd, we gaan eventjes naar onze kamer' zegt Robbie. Matthy knikt en volgt Rob.
'Wat is er in jou hoofd gebeurd de afgelopen tijd' vraagt Robbie, misschien iets te bot. Matthy barst meteen in tranen uit. 'Lieverd ik bedoel het niet boos, hm?' 'Ik bedoel alleen dat er iets in jou hoofdje jou dwarszit, wat ervoor heeft gezorgd dat je al dagen niet hebt gegeten, niet hebt gewassen en uberhaupt andere hebt gezien. Ik ben bezorgd lieverd, iedereen appte mij steeds dus ik wil weten wat er met mijn Matthy aan de hand is' zegt Robbie en wrijft over de rug van Matthy. 'Sorry' huilt Matthy. 'Sst geen sorry lieverd, het is oke. Ik wil nu gewoon dat je verteld wat er in jou hoofd zit en dan kunnen wij jou allemaal helpen' zegt Robbie. Matthy knikt. 'Zullen we dan eventjes lekker in bad gaan zitten en dan praten we eventjes over wat er nou allemaal is en ik weet dat je het moeilijk vind om jou gevoel uit te praten, maar het is veilig, ik ben er voor je net als de andere, want ook bij hun kun je alles kwijt' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Mag ik eerst paracetamol' vraagt hij zacht. 'Tuurlijk schatje, dan gaan we eerst naar de keuken' zegt Robbie. Matthy knikt en ze staan op.
Matthy klimt op het aanrecht, terwijl Robbie paracetamol pakt. Raoul staat ook in de keuken en pakt een glas water. Hij geeft hem aan Matthy en wrijft over zn arm. 'Gaat het een beetje' vraagt hij. Matthy schud zn hoofd. 'Ik maak me zorgen om je, hm? Weet dat je ook altijd op mij af mag stappen als iets is' zegt Raoul. Matthy knikt en slikt de paracetamol. 'Ga nu maar rustig met Robbie over je gevoel praten en gooi alles er maar uit. Het is goed voor je om je eens volledig uit te spreken' zegt Raoul. Matthy knikt en geeft Raoul een knuffel. 'Knuffelbeertje van ons' lacht Raoul. 'Voelt gewoon goed bij jullie' zegt Matthy zacht. 'Ik weet het maatje en we vinden het helemaal niet erg' zegt Raoul. Matthy knikt en laat los, waarna hij met Robbie meeloopt.
JE LEEST
BECAUSE I LIKE HIM||Mabbie
Fiksi PenggemarMatthy word uit huis gezet door zn vader, nadat zn vader, zn moeder had gedood voor zn ogen. Hij heeft een trauma opgelopen en met zn POTS en het daardoor flauwvallen is het lastig voor Matthy, maar hij kan terecht bij Robbie. De jongen waar hij al...