Twenty-two

217 11 0
                                    

'Papa, pap?' De 2 kijken om. Matthy was net terug van de neuroloog en heeft zn slaap nodig, want veel heeft hij niet geslapen. De jongens waren dan ook blij als hij weer even sliep. 'Wat is er lieverd' vraagt Matthy vermoeid. 'Mag ik jullie wat vertellen, maar ik wil nog niet dat jullie het door vertellen' zegt ze. 'Tuurlijk schat, kom lekker zitten en vertel wat je wilt zeggen! Wij zeggen niks door, het kan alleen dat papa niet zo fit is en wat vermoeider reageert, dat is niks naar jou' zegt Robbie en neemt plaats op de buik van Matthy. 'Ah!' Robbie glimlacht. 'Kom zo zwaar ben ik niet' zegt Robbie. 'Nee maar gister- laat ook maar' zegt Matthy. 'Vertel maar lieverd' zegt Matthy en pakt haar hand vast. 'Ik- ik en Jasper hebben een relatie' zegt ze. Matthy glimlacht en opent zn armen. Voorzichtig geeft ze hem een knuffel. Robbie sprong op van schrik en liet zich daarna weer op Matthy vallen, die een hele steek door zn ribben voelt gaan. De klappen van gisteren waren al niet fijn, laat staan dit er nog bij. 'Robbie!' 'Sorry schat' zegt Robbie zacht. 'Gefeliciteerd lieverd en laat hem nog eens langskomen, kunnen jullie wat leuks gaan doen en dan blijft hij slapen, goed?' Nina knikt.

Matthy grijpt ondertussen naar een hand en knijpt daar in. 'P-papa alles oke, je knijpt echt hard' zegt Nina. Matthy schud zn hoofd. 'Pap moet van me af' mompelt Matthy. Meteen gaat Robbie van Matthy af en grijpt Matthy naar zn ribben. 'Owh omg! Sorry!' Matthy knikt. 'Nien haal Roel even en zeg dat hij iets voor te koelen meeneemt, wil je!' Nina knikt en staat op. 'Het spijt me echt' snikt Robbie. 'Is oke' kreunt Matthy. 'Nee lieverd dat is het niet, je vergaat van de pijn' snikt Robbie. Matthy opent zn arm. 'Het is oke Rob, het zijn alleen die klappen van gister waardoor het extra pijn doet' kreunt Matthy. Robbie knikt en duwt zn gezicht in de borst van Matthy.

Raoul komt de kamer in en gaat bij Matthy op bed zitten. 'Waar?' 'Ribben' kreunt Matthy. Raoul knikt. 'Die kunnen inderdaad flink pijn doen maatje, maar ik doe even jou shirt naar boven' zegt Raoul. Matthy knikt en ziet dan ook alle blauwe plekken. 'H-heb ik dat gedaan' snikt Robbie. 'Nee lieverd, Tobias gister, oke? En al had je het wel gedaan, ik blijf bij je' zegt Matthy. Raoul drukt voorzichtig een ice pack tegen de buik van Matthy. 'Het kan gebeuren Rob, ook jij maakt fouten net als wij allemaal' zegt Raoul. 'Ik- het spijt me echt' snikt hij. 'Dat weet ik lieverd en het is je allemaal vergeven' zegt Matthy. Robbie knikt en veegt zn tranen weg. 'Ik doe jou boxer een heel klein beetje naar beneden Mat, dit is enkel omdat je bij je lies ook een blauwe plek hebt, ik zal niet over jou oordelen' zegt Raoul. Matthy knikt en Rob gaat rechtop zitten.

'Goed, dit gaan we wel in de gaten houden maatje, iedere dag eventjes koelen' zegt Raoul. Matthy knikt en doet zn boxer weer goed aan. 'Oncomfortabel?' Matthy knikt klein. 'Dat had je gewoon mogen zeggen maatje' zegt Raoul. Matthy knikt en neemt Rob in zn armen. 'Goed rust beide lekker uit en als iets is dan kom ik of een van de andere' zegt Raoul. Beide knikken en Matthy nestelt zich al diep onder de dekens. 'Ben je echt zo moe?' Matthy knikt weer en sluit zn ogen. 'Ik ben ook nog eventjes naar Nina om haar gerust te stellen, daarna kom ik hier editten, maar ik ben rustig' zegt Rob. Matthy knikt nog zacht, maar valt dan al snel inslaap.

BECAUSE I LIKE HIM||MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu