1. Mező

24 4 9
                                    

Ahol nem a saját véleményemet olvashatjátok, ott rendesen utána olvastam a dolgoknak, de mivel internetes forrásokból dolgoztam, lehet, hogy tévedek. Ha így van, kérlek szóljatok. Ha neked más a véleményed, nyugodtan írd le kommentben, de kérlek, maradj kedves! TW: Terrorizmus, késelés.

1. Olimpiai megnyitó

Én értem mi volt a baj. Én tényleg értem, de nem hinném, hogy ez ilyen felháborító volt. A franciáknak szerintem az volt a céljuk, hogy beszéljenek róla, és hogy azok is nézzék, akiket amúgy a sport nem annyira fog meg. Én ilyen vagyok mellesleg. Mutathatták volna tovább a sportolókat? Igen. Lehetett volna visszafogottabb? Igen. Jól összerakott, kreatív volt? Igen. Elérték a franciák a céljukat? Igen. Amin nagyon sokan ki vannak akadva, az a sok woke elem. Ez van, ezt a világot éljük, és szerintem nekik is van joguk képernyőn viszont látni magukat. A másik nagy felháborodást keltett, az Utolsó Vacsorára emlékeztető jelenet volt. Én keresztény vagyok. De nekem egyáltalán nem jutott róla eszembe semmi ilyesmi. A védekezés a keresztény-ellenesség ellen a Dionüszia (Az ókori görög színház ezekből az ünnepekből fejlődött, Dionüszoszt, a bor és mámor istenét ünnepelték előadásokkal és bulikkal.) volt, és én elhiszem, hogy ez tényleg az volt, elvégre láttunk egy (kék) Dionüszoszt is. Abban viszont mindenki egyetért, hogy Celine Dion hihetetlen volt.

2. Terhes vívónő

Egy olimpiai vívónő, a legjobb 16-ba jutása után posztolta Instragammon, hogy hét hónapos terhes. Arról nem szeretnék beszélni, hogy mennyire jó döntés ez az ő és babája egészségére, mert nem értek hozzá. De mennyire fair ez a másik versenyzővel szemben? Én tudom magamról, hogy óvatosabban bánnák vele, nem mernék akkorát szúrni. (Én magam a vívásnak az alapjaival vagyok csak tisztában, de az egyik barátnőm vív, és bizony szoktak rajta lenni kék-zöld foltok a szúrásoktól.) Természetesen ez az ő döntése, és lehet nincs benne mindenkiben ez a gát.

3. Most akkor fiú vagy lány?

Imane Helif, algériai ökölvívó nő, Y kromoszómával. A férfiaknak és a nőknek egyaránt van 22 pár kromoszómájuk és egy pár úgynevezett szexkromoszómájuk. Ez férfiaknál XY, a nőknél XX. Amikor a megtermékenyítés történik, az ivarsejtekben nem 22+1 pár, tehát 46 kromoszóma van, csak 22+1. Ha a spermiumban véletlenszerűen X van, akkor a női petesejtet megtermékenyítve egy XX, azaz egy kislány magzat jön létre. Ha véletlenszerűen a spermiumban egy Y-kromoszóma van, akkor egy XY, tehát fiú magzat fejlődik. Ezek a kromoszómák adják meg a nemi jellegzetességeinket. Van azonban olyan, hogy a 23. Kromoszóma-párban van egy harmadik, X vagy Y kromoszóma. Amennyiben X van az XX pár mellett, a magzat nagyon nőies lesz. (Ismerek egy ilyen kislányt, hároméves, de már most látszik a testfelépítésén, a haján, hogy ő bizony egy igazi 'csajos csaj' lesz.) Ha viszont Y kromoszóma van az XX pár mellett, a nő testfelépítése és izomzata egy férfiéhoz fog hasonlítani. Imane Helif sportjában kérdéses, hogy az ő versenyzése mennyire igazságos a többi versenyzővel szemben, elvégre a tesztoszteron szintje is magasabb az átlag nőénél, olyan, mintha doppingolt volna. (Azt azért szeretném megjegyezni, hogy nem legyőzhetetlen, már szenvedett több vereséget is.)

4. Bécsi Eras Tour

Augusztus 8.-án, 9.-én és 10.-én Taylor Swift The Eras Tour turnéja keretében tartott volna Bécsben koncertet, amit azonban terrorveszély miatt lefújtak. Szerdán (08. 07.) két férfit őrizetbe vettek, egy rendezvényen tervezett merénylet gyanújával. Az egyik, 19 éves férfiről kiderült, hogy a másnapi Taylor Swift koncerten a stadion körül lévő, előre láthatólag körülbelül 20 ezer fős tömegbe szándékozott hajtani és egy (a munkahelyéről lopott vegyi anyagokból készített) bombát felrobbantani. Ő és egy társa biztonsági őrként dolgoztak volna a koncerten. A legszomorúbb az egészben, hogy a koncerteken rengeteg kislány, tinédzser vett volna részt, sokuknak egy álmuk vált volna valóra. Az oszták híradóban figyelmeztették az embereket, hogy ne menjenek az utcára Taylor Swift-es ruhában, mert támadás célpontjává válhatnak, azaz ez igenis a Swiftie-k ellen is irányult. Nem ez az első ilyen eset, az angliai Southport-ban nem olyan rég egy Taylor Swift témájú jóga- és táncórán három kislányt megkéseltek, és többen megsérültek. Mióta kell félniük gyerekeknek azért, mert azt hallgatják, amit szeretnek? És ezt most nem csak a fizikai támadások miatt mondom, nap mint nap olvasom a Taylor Swift rajongói csoportban, hogy a gyerekeket az iskolában csúfolták, zaklatták egy Taylor Swift tematikájú matrica, kulacs, póló miatt. Akárhányszor olvasom az ilyen posztokat, elszomorodom, de aztán azért egy kicsit örülök is, ugyanis a kommentek mindig száz százalékban támogatóak.

(Egy csomó Swiftie összejövetel szerveződik Budapesten, és egy Székesfehérváron is, ha valakit esetleg érdekelne.) 

Ültess egy virágot!Where stories live. Discover now