Yorumlarınızı bekliyorumm💗
2 gün sonra...
Meryem kızının ağır işlerini tamamen bitirmişti, evi tertemizdi artık, bu süreç içinde bir kaç saatliğine yardıma halası ve kardeşi de gelmişti, çabucak bitmişti temizlik. Şimdi üç kişi, anne, kızı ve oğlu, oturup kahve içiyorlardı, ikisininde yüzünde hala utanç vardı, Zeynep Cüneyd'e sinirliydi biraz, Cüneyd ise süt dökmüş kedi gibiydi. Meryem bu sıkıcı havaya son vererek Cüneyd'e sordu.
"Oğlum, Can ne halde şuan? Mira kızım görmeyi çok istiyor bir kere konuşsunlar olmaz mı?" Cüneyd derin bir iç çekti.
"Can dergahta Bahadır'ın yanında görevli, halinden de oldukça memnun, görüşmek istiyorlarsa bize bir şey demek düşmez" Meryem sevinmiş miydi, üzülmüş müydü tam anlayamadı, kızının mutluluğunu istiyordu.
"O halde ayarlayalım görüşsünler, bunu yapacak olan sensin oğlum"
"Tamamdır Meryem anne, ben ayarlarım" Deyip ayaklandı Cüneyd. Zeynep'in sorusuyla durdu.
"Nereye?" Cüneyd zevcesine baktı şefkatle.
"Kütüphanede biraz işim var, ondan sonra uyuyacağım, uykum geldi" Dedikten sonra tekrar ekledi. "Meryem annenin odası hazır olduktan sonra sende gelirsin, hayırlı geceler"
Cüneyd yukarı çıktıktan sonra anne kız birbirine baktı, Meryem bir tuhaflık hissetti damadında, kendisine de çokta çarpıcı olmayan soğuklukta cevaplar vermişti, kızına sormayı denedi.
"Kızım, yavrum kötü bir şey mi oldu?" Zeynep böyle bir soruyu beklemiyordu.
"Ne gibi anne?" Dedikten sonra merakla annesinin cevabını bekledi.
"Sanki soğuk davranıyor Cüneyd, kavga falan mı ettiniz?" Aralarına girmek istemese de anne yüreği merak etmişti.
"Yok kavga etmedik, her şey yolunda" Meryem biraz olsun rahatlamıştı, kızının yanına biraz daha yaklaştı, elini Zeynep'in dizlerine koyarak konuştu.
"İyi bari yavrum, küçük sorunları büyütmeyin, evlilik bu her şey olur, ne diyor efendimiz? 'Kızım Fatıma, sen Ali'ye eş ol ki, o da sana köle olsun' buyuruyor sallallâhu aleyhi ve sellem" İkiside ellerini kalbine koymuştu, Zeynep'in yüzüne gülümseme yerleşti, ne kadar itiraz etsede annesi yatağını kendisinin ayarlayacağını, kızınında eşinin yanına gitmesini söylemişti.
Zeynep banyoda rutin işlerini hallettikten sonra yatak odasına girmişti, Cüneyd ellerini başının arkasına yaslamış zevcesini bekliyordu, Zeynep geceliğini giydikten sonra yatağa ilk oturdu, sonra yavaşça uzanmıştı. Cüneyd onu yanına çekti, kolları arasında zevcesini öpüp kokladı, saçlarını okşarken Zeynep eşinin gözlerine bakarak konuştu.
"Annem neden soğuk davrandığını sordu" Cüneyd kaşlarını çattı, öyle mi yansıtıyordu? Farketmemişti.
"Soğuk mu davranıyorum?" Çocuk gibi sorduğu sorudan sonra Zeynep kıkırdadı.
"Bilmem, öyle hissetmiş"
"Yani utandım o geceden sonra, münasip olmadı böylesi"
"Doymuyorsun ki hiç! Ne yapayım şimdi sana arada bende kaynadım" Zeynep gülmemek için zor duruyordu, annesine karşı oda utanıyordu.
"Doymuyorum göz bebeğim, doyulacak gibi değilsin ki.."
Son söylediği sözden sonra yorganı üstlerine çekti, Zeynep'in üzerine bir yorgan da kendisi olmuştu...
~~~
Cüneyd kahvaltıdan sonra dergaha giriş yapmıştı, kütüphanede işlerini bitirdikten sonra bir diğer işi olan Can ile konuşacaktı, Can'ı kütüphaneye çağırmıştı, 5 dakika sonra geldiğinde ikiside oturdular.