Chapter 2

21 0 0
                                    

Di ruang utama(entah apa nama tempat tu)

BoBoiBoy dan kawan-kawannya sudah berada di tempat yang dimana laksamana ingin bertemu mereka.

"Haih mana ni kata nak jumpa kat sini" Gopal hilang sabar setelah lama menunggu kelibat laksamana belum lagi sampai.

"Hish sabarlah nanti sampailah tu" BoBoiBoy memandang Gopal dengan buka yang sedikit kesal dengan perangainya yang tidak faham maksud sabar, mereka sudah menunggu hampir 32 minit.

Tidak lama kemudian terlihat ada dua orang memasuki ruang tersebut seorang yang memiliki nametag yang tertulis Tarung dan seorang lagi yang nametagnya tertulis Kokochi.

"Sudah lama sampai? " tanya Kokochi kearah BoBoiBoy dan rakan-rakannya

"Ye komander Kokochi! " serentak BoBoiBoy dan kawan-kawannya sambil memberikan tabit hormat kepada Laksamana Tarung dan komander Kokochi.

"Bagus! Maafkan kami kerana lambat. Kamu di sini untuk menjalankan tugas seterusnya yang itu di planet 7R.O" Laksamana Tarung memandang satu persatu kadetnya sambil memberitahu satu persatu maklumat misi mereka seterusnya.

"Misi kamu semua ialah menyelamatkan power spera Dronebot" Laksamana Tarung memandang tajam kearah Gopal yang tidak menumpukan perhatian terhadap misinya nanti.

Fang menepuk bahu Gopal yang sedang mengalamun entah kemana untuk menumpukan perhatian kepada laksamana Tarung.

"Pastikan Dronebot selamat, dan jaga diri kamu kami tak nak ada lagi ahli TAPPOPS jadi seperti kes sebelum ni! " sambung komander Kokochi setelah melihat laksamana Tarung hanya mendiamkan diri sahaja.

"Baik komander, laksamana! Kami akan jalan misi seperti yang diarahkan!" sekali lagi mereka menjawab serentak dan memberikan tabit hormat kepada mereka.

"Baiklah kalau kamu semua faham kamu boleh jalankan misi sekarang!" setelah mendapat arahan mereka terus pergi dari tempat itu.

"Laksamana pasti yang salah satu dari mereka itu adalah pembunuhnya?"

"Aku tak pasti tapi Harap-harapnya bukan... "

♛┈⛧┈┈•༶༶•┈┈⛧┈♛
Di planet 7R.O

Mereka mendaratkan kapal angkasa di tempat yang agak sunyi dan jauh dari pentempatan supaya musuh yang ingin mencuri power spera tidak  melihat mereka dan menambahkan beban mereka (bruh)

"Yaya, kau dapat tak isyarat Dronebot?" BoBoiBoy memandang Yaya yang sedang melihat skrin tablet nya.

"Tak, aku tak dapat cari isyaratnya kerana gelombang isyaratnya disekat" Yaya memandang BoBoiBoy dengan wajah sedikit risau.

"Kalau macam tu kita kena cari maklumat kat kota yang kita nampak tadi dulu" BoBoiBoy memandang Fang untuk mendapatkan persetujuannya.

Fang yang faham akan apa yang BoBoiBoy inginkan dari padanya hanya mengagukkan kepala menandakan dia setuju dengan rancangan BoBoiBoy

"Kalau macam tu jom pergi ke kota! Ochobot kau pergilah charge kuasa kau" Ying memberikan arahan kepada Ochobot yang sedang mendengar perbualan mereka. Ochobot mengagukkan kepala dan terus terbang ke arah bilik pengecasan kuasa.

Setelah memastikan semua bersedia mereka terus ke menuju ke pintu keluar untuk pergi ke kota dan mendapatkan maklumat tentang Dronebot

<————««»»————>

Di kota Worlako

BoBoiBoy dan kawan-kawannya memerhatikan persekitaran dan mula berpisah untuk mendapatkan maklumat

Yaya dan Ying mencari maklumat tentang Dronebot

BoBoiBoy dan Gopal mencari sekiranya ada tanda-tanda mencerigakan di kawasan tersebut

Manakala Fang melihat persekitaran sekitaranya menemukan sesuatu sebagai tanda bukti

Qis: Harap Fang tak tumpukan perhatian kat donat lobak merah lol

Fang: Hish kau ni jangan kacau boleh tak? Dah sambung ke cerita!!!

Ok sambung

Sudah hampir 5 jam mereka mencari maklumat tapi hanya sedikit sahaja yang dapat mereka temui. Dikeranakan hari sudah hampir gelap mereka kembali ke kapal angkasa untuk berehat.

"Haih penatnya.... " Gopal mengeluh setelah sampai ke ruang kawalan.

"Hmm... Sikitnya maklumat kita dapat mana cukup kalau macam ni... " Yaya menjadi sedikit sedih setelah melihat maklumat yang mereka dapat hanya sedikit

"Hayyyya jangan sedih ma... Esok kita sambung ya?" Ying cuba menenangkan sahabatnya yang sedang kecewa...

"Haish ye lah" Yaya menenangkan dirinya... Setelah itu mereka memasuki bilik masing-masing dan merehatkan diri (tidur)(kerana disana telah malam kerana setelah mereka sampai ke kapal angkasa, waktu di sana sudah malam)

-----------------------------------------------------------

Macam mana? Ok tak?
Kalau ada salah ejaan (typo) sila bertahu ya malas nak cek hehe🙃

Luv u all 💕

The Broken Heart (Boboiboy Fanfiction) //My Au//ship?//Slow Update!!! Where stories live. Discover now