Robbie pakt twee borden uit de kast en vult die met de pasta die hij gemaakt heeft. Terwijl die dit doet roept hij nogmaals naar boven dat het eten klaar is.
Hij krijgt geen antwoord en hoort geen beweging daar weg komen, en dus loopt die zelf maar de trap op om zijn vriend te halen.
Als hij de deur open duwt ziet hij hem zitten voor de computer, de video die ze vandaag hebben opgenomen staat open in het edit programma.
Matthy draait zijn hoofd om zodra die de deur hoorde en nu ziet Robbie de bril op zijn neus.
Matthy haalt één kant van de koptelefoon van zijn oor af. "Wat is er?"
"Het eten is klaar." Herhaald Robbie voor iets van de derde keer.
Matthy knikt en staat op van de stoel waarna die Robbie volgt naar de woonkamer.
De borden staan al op de tafel, de rook komt er nog af terwijl ze tegen over elkaar plaats nemen aan de tafel.
"Hoe ver ben je met de video?" Vraagt Robbir terwijl die een stuk pasta op zijn vork prikt.
"Na het eten kunnen we hem bekijken, kunnen we kijken of we er iets uit willen hebben, en dan zouden we hem kunnen uploaden." Legt Matthy uit.
Robbie knikt, ze hebben samen een q&a opgenomen. Alleen de laatste vraag is waar het omdraait.
Hebben jullie een relatie?
Ze gaan het bekend maken, dan zou de wereld afweten van hun. Dat ze niet straight zijn, en dat ze samen zijn.
Beide zijn best wel bang, ze verwachten dat er meer haat dan support zou komen, en dat ze ook heel wat abbonees kwijt zouden raken. Op zowel hun persoonlijke kanalen als Bankzitters.
Ze hebben dit dan ook eerst met de andere drie overlegd, die zeiden dat als ze uit wilden komen dat ze dat moeten doen. Dat het hun keus is, en ze er echt wel mee kunnen leven als ze minder vieuws en shit gaan halen.
En dus besloten ze dat het tijd was om de video online te gooien. Eerder vandaag is de video opgenomen, en Matthy heeft de rest van de dag gespendeerd aan het editten van de video.
Soms zat Robbie er bij, hij kroop dan op Matthy's schoot terwijl de blind verder editte. Hij leunde dan gewoon even tegen zijn borst aan, kijkend naar wat die allemaal deed.
"Schat?"
En nu is die video dus klaar om geupload te worden, en dat gaat vanavond gebeuren.
En ergens is Robbie daar bang voor. De mening van andere vind hij al langere tijd belangrijk. Hij wil gewoon goed genoeg gevonden worden. Hij liet de haat hem overnemen, veranderde zichzelf, stopte met eten om andere hun verwachtingen te voldoen.
Maar nooit was het genoeg, de haat bleef binnen stromen, en voor Robbie het wist vond hij een manier om er mee om te gaan. Alles behalve een gezonde manier.
"Rob."
Zijn eerst lege huid begon vol te komen staan met sneeën. Hij raakte verslaafd aan zelfbeschadeging. En dat allemaal om random mensen, die hij niet eens kent haten op hem.
En hij is niet dom, ze werden dan wel meer geaccepteerd, maar nog steeds zijn er genoeg mensen overtuigd van het feit dat een man en vrouw samen hoort.
Ze zullen zo veel haat krijgen door die aankondiging, en Robbie is bang voor hoe hij er mee om zou gaan. Zou hij terugvallen? Of weet die zichzelf onder controle te houden.
"Robbie!" Verrast kijkt die in de blauwe ogen voor hem. "Wat is er aan de hand, Robje?" Vraagt Matthy zachtjes.
Robbie zijn stoel is gedraait, en Mattht zit voor hem gehurkt, blauwe ogen kijken hem bezorgd aan terwijl één gand op zijn wang ligt en de ander op zijn knie.
Robbie weet niet wanneer dat allemaal gebeurd is, hij heeft daar niks van mee gekregen. Voelde er niks van, hoorde niks en zag niks. Alsof die vast zat in zijn gedachtes.
"Sorry," mompelt Robbie als die de bezorgde blik in zijn ogen ziet. "Wilde je niet ongerust maken."
Matthy schud zijn hoofd, met zijn duim wrijft die over Robbie's wang. "Dat weet ik schat, het is oké. Wil je me nu vertellen wat er gebeurde?"
Zachtjes zucht Robbie. "Ik ben gewoon bang voor alle reacties. Ik weet dat niet iedereen ons zou accepteren, maar als nog ben ik bang voor hoe erg het nou zijn."
"Ik ben ook bang daar voor Robbie, En je hebt gelijk, niet iedereen zal ons accepteren. Maar er zullen genoeg zijn die dat wel doen. Als je wil stellen we het uploaden uit." Stelt Matt voor.
Robbie moet toegeven dat dat erg verleiderlijk is, maar schud toch zijn hoofd. "Nee, het zou de reacties niet veranderen. Ik wil het gewoon zo snel mogelijk gedaan hebben."
Matthy glimlacht lief naar hem. "Oké, maar als je toch wat meer tijd nodig hebt is dat oké."
"Nee, ik weet het zeker. Maar, Matt, kan je me één ding beloven?"
"Wat?" Vraagt Matthy zachtjes.
"Dat wat er ook gebeurd je me niet verlaat." Stiekem is dat ook een angst van hem, wat als het teveel word vior Matt en hij hem verlaat?
"Ik beloof het schat, jij en ik tegen de wereld."
Zachtjes herhaalt Robbie hem met een glimlach.
"Jij en ik tegen de wereld."
882 woorden.
a/n
deze was al 1.5 week af maar ik vergat m te uploaden sorry
maar enjoy dit deel om 02:38 (als je nog wakker bent)
JE LEEST
HEAVEN || mabbie³✔️
Fanfic"And if you stick with me i'll be fine." Na lange tijd samen te hebben gewoond in Casa Del Huts, was het tijd om op te splitsen. Koen naar Amsterdam, Raoul gaat samen wonen met Lieke, ook Milo gaat samen met Charlotte wonen. En dan heb je Matthy en...