Rozdział 6

1 0 0
                                    

— Doktor coś mówił o tym urządzeniu, że jest inteligentne albo coś... Jaką to miało nazwę, pewnie tak da się wywołać tego bota. Chociaż bym nie gadał sam do siebie. Hej, Alfa.

– Dziękuję za wywołanie, tutaj Alfa albo Alfa01, mam różne nazwy. Tworzę pełny profil użytkownika. Pobieranie danych, określanie funkcji życiowych. Proszę przyłożyć kciuk do ekranu... Wynik funkcji życiowych, puls wynosi siedemdziesiąt sześć uderzeń na minutę, ciśnienie jest w normie. Stan pacjenta, stabilny. Najwyższym i najkorzystniejszym stanem jest zdrowy lecz wykryto liczne infekcje w organizmie oraz obrzęki, zalecane jest udanie się do najbliższego specjalisty. Najgorszym stanem jest, narażony, przy tym stanie zostaje wprowadzony protokół polegający na podaniu pozycji właściciela do najbliższych sojuszniczych jednostek, zmiany w protokołach mogą dokonać tylko administratorzy lub pracownicy, którzy otrzymali permisję od przełożonych. Wykryto rangę specjalisty, w przypadku niedogodności proszę skontaktować się z dowolnym administratorem do godziny dwudziestej pierwszej, od poniedziałku do soboty. W niedzielę, do godziny czternastej. Zakończono konfigurację, witaj operatorze. Od tej pory badane będą przeze mnie pańskie funkcje życiowe. Język domyślny to angielski, w razie potrzeby można go przełączyć, obsługuję ich dziewięćdziesiąt siedem z tego wszystkie europejskie. Parametry życiowe wyświetlają się na hudzie, na ekranie. Jestem w pełni interaktywnym programem, można ze mną rozmawiać, można też zadawać pytania, posiadam dużo wiedzy, mam bazę danych.

— Potrzebuję schematu, rozkładu pomieszczeń w rosyjskiego statku pasażerskiego. A najlepiej kilka podobnych, mogą się przecież od siebie różnić. Mogłabyś też zaznaczyć najsłabsze punkty takiego statku, takie, w których wystarczy tylko iskra, albo pojedynczy ładunek wybuchowy, by wywołać masowy zapłon.

– Pańska prośba jest dla mnie rozkazem. Chcę też wspomnieć, że ja jako bot nie posiadam fizycznej płci, pasują do mnie każde zaimki. Każdy zwrot będzie odpowiedni, właściciel może kierować się jednym lub też kilkoma. Zostało to stworzone tak by posiadacz mógł dokonać personalizacji urządzenia i czuć komfort podczas korzystania. Można również zmodyfikować głos, jeśli ten nie jest odpowiednio przyjemny, zmiana głosu nic nie zmieni, to tylko część kosmetyczna, dalej jestem tym samym programem. Na podstawie dialogu, wybrano żeńskie zaimki programu jako proponowane, zmienić je można w każdej chwili. Znalazłam rozkład pomieszczeń rosyjskiego statku osobowego, najbardziej odpowiedni wydawał mi się statek wojskowy, odrobinkę różni się od zwykłego osobowego. Proszę potwierdzić czy chodzi o taki statek.

— Tak.

– Statek rosyjski nie różni się prawie niczym od amerykańskiego, chyba że liczymy czas produkcji i użyte materiały. Jeśli chodzi o górę statku, kajuty są stosunkowo mniejsze od tych Amerykańskich o całe trzy centymetry kwadratowe. Co sprawia, że sam statek jest odrobinę mniejszy, ale różnica jest zbyt mała, by ją obliczać. Jeśli chodzi o dół, Rosyjski statek powinien mieć mniej zabezpieczeń, ich technologia jest mniej rozwinięta. Dół statku powinien być dostępny dla wszystkich żołnierzy ale powinien być chroniony przez strażników. Wyjątkiem może być tu przerwa lub wymiana handlowa, wtedy strażnicy powinni przebywać na górze a na straży pozostanie tylko kilku. Na każdym statku znajduje się tablica z mapą statku, jest na każdym poziomie. Jeśli przybliży pan urządzenie do tablicy, przeskanuję mapę i naniosę poprawki na ekran jak i rozłożę to na oddzielne poziomy. Na rosyjskim statku, górny poziom powinien być objęty szczególną ochroną, zwłaszcza jeśli przewozi dowódców i wysoko postawione osoby. Proszę czekać na dalsze instrukcje.

— Ktoś dzwoni... Jak to teraz odebrać. Hej, odbierz połączenie!

– Panie Coen. Mam dla pana informację. Statki czasem dokują w porcie, najczęściej wtedy handlują i wymieniają się zasobami, mają wtedy uśpioną czujność. W okolicy nie ma żadnych Amerykańskich wojsk więc trochę śpią na warcie. Najbliższe dokowanie jest za trzydzieści minut, oznaczę panu pozycję. Oznaczę też sklep z odzieżą, może i nie działa ale jest tam kupa dobrych rzeczy. Może i splądrowane ale nie ukradli tego co już mają. Jeśli chce pan tam wejść, musi pan wyglądać jak jeden z nich. W tym sklepie są czapki, które noszą, zielone. Z modą są do tyłu więc ubrania w sklepie są aktualne, nie zmieniali ubioru od momentu wybuchu konfliktu. Koszula na długi rękaw też się przyda, oni nie noszą na rękach takiego urządzenia, zorientują się, że to nie ich żołnierz. Ale wystarczy to zakryć. Wiem, że jest ciepło ale tę koszulę trzeba ponosić tylko chwilę, by wejść na statek. Przywitać się pan umie po rusku, to wystarczy. Jaki jest pański ekwipunek?

Battlefield: Czas WojnyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz