Hoofdstuk 5

61 4 1
                                    

Als ik weer naar beneden loop kijkt wolfs me nogsteeds heel verwarrend aan.
'Ja sorry moest even snel naar het toilet.'
'Ah ik dacht al je was opeens weg.'
ik geef hem antwoord met een lach en ga nog even terug aan de tafel zitten. En ga daarna naar bed.

( Tijdsprong naar de volgende ochtend )

Wolfs en ik lopen samen het kantoor in.
hij gaat koffie pakken en ik ga m'n computer opstarten. dan hoor ik de deur van zitman haar kantoor opengaan en hoor ik m'n naam en ik loop naar haar kantoor.
'Goeiemorgen eva.'
'Goeiemorgen.'
'Weetje het zeker dat je dit wilt doen? Die undercover zaak.'
'Ja mevrouw, ik heb me er al een beetje op voorbereid.'
Wat ik natuurlijk niet heb gedaan want ja zijn mijn gedachten.
'Oke dus dan wil ik graag het plan aan je uitleggen, ja?'
'Ja dat is prima.'
'oké dus hier is een tas met kleding die je aan moet, ik heb er niet ingekeken dus ik hoop dat het een beetje oke kleren zijn. Maar goed. Jij gaat daar heen en probeert hem mee te krijgen naar een kamer maar dat doe je wel een beetje normaal als je snap wat ik bedoel, als dat gelukt is dan kloppen wij tien minuten later op de deur en arresteren we jullie beide. als dit allemaal gedaan is, gaan Marion en Wolfs deze Alexander verhoren, het lijkt me niet slim als jij dat doet.'
'Oke, ja dat is prima.'
Dit is meer dan prima, want Alexander kent mij natuurlijk dus dan is dit wel zo makkelijk geloof ik. Denk ik bij mezelf.
'Eva je krijgt de rest van de ochtend vrij om je hierop voor te bereiden. ze zeggen dat hij rond 2 uur 's middags komt vandaag dus dan moet je daar ook zijn.'
'Oké, bedankt, ik heb er vertrouwen in dat dit gaat lukken'
Ik verlaat zitman haar kantoor met de tas kleding. en loop naar wolfs om de auto sleutels te halen en te zeggen dat ik de rest van de ochtend vrij heb.

Eenmaal bij de ponti aangekomen loop ik naar mijn kamer om de kleding uit de tas te pakken en te bekijken. T lijkt nog best op de kleding die ik normaal aan heb als ik dit werk doe, maar zitman zei dat ze niet in de tas had gekeken dus ik kan ook prima gewoon mijn eigen jas en wat extra's aandoen zonder dat ze door heeft dat dit niet in de tas zat. Als ik op m'n klok-radio kijk zie ik dat het inmiddels half twaalf is dus ik nog 2 uur heb om te lunchen, om te kleden en daar naar toe te gaan.

Ik loop weer naar de keuken en pak een simpel broodje kaas met wat thee.
ga aan tafel zitten en check m'n extra telefoon, waar wat klanten in staan voor vanavond maar ik heb al bedacht dat ik niet ga werken dus moet ze helaas afwijzen. ik check ook gelijk nog of er post in zit maar er zit niets in dus ik loop gelijk naar boven om me alvast klaar te maken en om te kleden en m'n eigen plan van deze zaak door te stippen. Ik kijk de kleding nog een keer goed door en daarna kijk ik in m'n eigen kast.
Ik wissel het shirtje om met 1 van m'n eigen shirts maar doe voor de rest wel alles aan wat er in de tas zit.

rechercheur Secrets || Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu