Hoofdstuk 6

47 4 3
                                    

Ik doe de ponti opslot en loop naar de auto. Zoek de autosleutels en rij naar de lounge. Ondertussen bel ik Wolfs even om te zeggen dat ik onderweg ben en dat hij dan de rest van het team kan inlichten die zijn nog op het bureau.

'met wolfs'
'met eva'
'Aaahhh eef, sorry had niet gezien wie er belde, anders had ik wel anders opgenomen'
'Ja dat dacht ik al wolfs, haha. Ik belde even om te zeggen dat ik onderweg naar de lounge ben, zou jij de rest op de hoogte willen brengen?'
'Oke, dat doe ik. Voorzichtig he eef, als er iets is bel me he.'
'Jaja doe ik'

Tien minuten later kom ik aan bij de lounge. Ik zie 1 van de collega's die aan het posten is voor als ik een seintje geef als ze kunnen arresteren. Ik neem nog 1x mijn plan door en loop naar de ingang. Ik begroet de gebruikelijke beveiliging en loop naar binnen. Ik zie vanuit mijn ooghoek Alexander al zitten, ik ga voor hem zitten en maak oogcontact met hem.
'Ha sasha.. jij bent hier nooit in de middag?' Vraagt hij me.
'Klopt, ik val in vandaag.' Beantwoordt ik hem met een knipoog.
'zullen we?' Vraagt Alexander aan me met een knipoog.
Ik pak zijn hand vast en loop naar kamer twee. Snel app ik zitman om te informeren dat ik binnen ben in de kamer en dat het kamer nummer twee is.

Tien minuten later word de deur ingetrapt. En horen we kei hard gegil.
'Alexander u bent aangehouden op verdenking van mishandeling.'
Hij word geboeid en mee naar buiten genomen. Ik word ook aangehouden, wat natuurlijk niet echt is maar er wel bij moest om mij niet te verraden als werkende bij de politie.

Twee uur later bekende hij dat hij Claire had mishandeld. Hij moet minstens 2 jaar achter de tralies.

Eenmaal weer terug in de ponti neem ik een douche en ruik ik de geur van bami uit de keuken komen. Ik berg mijn eigen kleding weer achter slot en grendel op, leg mijn wapen in de kluis samen met mijn extra telefoon en kleed me om in normale hang kleding.

Als ik beneden kom zie ik een grote pan bami op tafel staan.
'Hee wolfs, dat ruikt lekker!' Zeg ik.
'Ja ik dacht vandaag was een best wel heftige dag, ik bedoel als rechercheur wil je liever niet als prostituee werken en dan als je undercover moet enzo.' Zei hij.
'Tsja het is ons werk he.. en het is goed Afgelopen toch?'
Och hij moest eens weten waar ik de afgelopen avonden heb gezeten toen ik zei dat ik aan het hardlopen of bij Marion was..
'Ja gelukkig maar eef, eetsmakkelijk'

Na het eten spreken we nog een keer de zaak van vandaag door. Maar dan hoor ik mijn beltoon afgaan, ik neem m'n telefoon gelijk op zonder te kijken wie er belt.
'Met eva van dongen'
'Met zitman, eva ik weet dat het laat is maar je krijgt morgen een dagje vrij omdat vandaag een ander soort dag was.'
'Oh oke, top. Bedankt! Tot vrijdag dan.'
Wolfs kijkt me met een blik aan van wie was dat?.
'dat was zitman, ze zei dat ik morgen een dag vrij had. Ik had het liever ook niet maar ze zei dat ik er niet tegen in kon gaan.' Vertelde ik aan wolfs
'Dan moet ik zeker weer met romeo werken, of nog erger 1 van die rechercheurs in opleiding.'
Zei hij daarna.
'Haha, dan hoop ik dat je met romeo of marion mag want die zijn echt niet zo erg hoor.'

Hey allemaal! Dit deeltje is wat korter omdat ik een idee heb maar dat niet nog in dit deel wou plakken omdat het dan te lang was. Dus volgend deeltje begint de volgende dag!.

rechercheur Secrets || Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu