Kami baru saja sampai di station Tapops, walaupun tadi pendaratannya kurang baik......
Aku yang sudah selesai membersihkan diri, beranjak pergi ke perpustakaan untuk membaca buku.
Seperti biasa, karena aku bosan pasti aku larinya ke buku.
1 jam kemudian.........
"Hoam...... Ngantuk nye!!" Aku sudah mulai mengantuk, jadi aku merapikan buku-buku yang sudah ku baca tadi dan berjalan kembali ke kamar tidur ku.
Tapi ketika di persimpangan jalan........
"Boboiboy,aku tahu jika sebenarnya kau ade perasaan dengan (Name)!" Eh itu seperti suara Fang. Aku pun menghentikan langkah ku dan bersembunyi di balik dinding.
"Iye, sebenarnya aku memang dah ade perasaan dengan (Name), tapi kenape kau tadi ajak aku bincang kat sini??" Kt Boboiboy.
"Maafkan aku Boboiboy, sebenarnya aku pun ade perasaan dengan (Name)!" Kt Fang.
Aku yang terkejut langsung refleks menutup mulut ku agar tidak terdengar suara aku yang terkejut.
"Astaghfirullah, apalagi ini????. Aku kan dari awal sudah berniat untuk membantu Boboiboy dan yang lainnya,juga membantu Boboiboy bertemu kembali dengan kedua orang tuanya, tapi....... Kenapa harus ada adegan seperti ini????.
Dan jujur saja aku dari awal tidak terpikir akan ada kejadian seperti ini. Juga.........😔😔😔,aku kan kemungkinan besar akan tewas saat berhadapan dengan Black. Makanya aku tidak pernah membalas perasaan mereka. Tapi sekarang??????" Batin ku dan saat ini aku masih mematung terdiam."Jadi kau Fang????" Boboiboy agak terkejut mendengar penuturannya Fang.
"Dan yang kau tanyekan dengan (Name) sebab ape aku marah sangat dengan die,itu kerane aku cemburu yang kau boleh dekat dengan die tapi aku tak.!" Kt Fang.
Awalnya Boboiboy diam,lalu..........
"Tak pe Fang,aku paham yang kau pun same dengan aku!" Kt Boboiboy seraya merangkul pundak Fang.
"Tapi aku tetap tak kan mengalah, kalau kau berusaha untuk boleh dekat dengan (Name), aku pun akan berusehe juga agar boleh selalu dekat dengan die!" Kt Boboiboy.
"Jangan sampai kerane kita same-same ade perasaan dengan (Name), kite malah begaduh!" Kt Boboiboy seraya tersenyum ramah kepada Fang.
"Betul kau Boboiboy!" Kt Fang yang juga merangkul pundak Boboiboy.
Boboiboy dan Fang kemudian berjalan kearah aku bersembunyi,aku yang menyadari hal itu langsung mengambil langkah seribu,dan pergi menjauh.
KAMU SEDANG MEMBACA
KITA MASIH DISINI (BOBOIBOY GALAXY X READER)
RastgeleHalo semuanya,apa kabar para peminat setia film Boboiboy 😁😁. Nah,saya juga peminat setia film Boboiboy,dan yang perlu kalian tau. jika sebenarnya saya ini sudah berumur kuliah harusnya, tapi itu tidak menjadi halangan bagi saya untuk tetap menjadi...