Ekim 2023
"Evet."
"Hayır."
"Evet Melek."
"Hayır Berk."
"Güneş bir şey söyle."
"Bir şey."
Ben sırıtırken Berk oflamıştı. Kitabından başını kaldırmaya bile tenezzül etmeyen arkadaşımın yanağını öpüp Berk'e döndüm. "O hep benim yanımdadır canım."
"Senin yanında sen olduğun için durmuyorum salak, mantıklı konuştun kırk yılın başı onun için duruyorum."
Güneş'i bıraktım hemen. "Hain."
Berk ise "Ya neresi mantıklı Allah aşkına ya..!" deyince sarışın kız nihayet başını kaldırdı. "Berk kurban olayım bir düşün ya. Son senemizdeyiz, sınava gireceğiz; tiyartoyla miyatroyla ne uğraşacak bu kız. Sen de uğraşma."
Ela gözlü çocuk somurtmuştu. "Ya hocayla konuştum, kısa bir piyes sadece. Çok kısa." diye ısrar etti. "Melek de evet derse mis gibi ikimiz de oynarız, hem CV'mizde de iyi gözükür bu yalan mı? Üniversiteler seviyor öyle cart curt sosyal etkinlikleri."
Güneş duraksadı. Sonra bana döndü. "O da haklı ama şimdi."
"Hain." dedim gene. Ama Berk bütün sabah ve öğle arasını beni tiyatroda rol almaya ikna etmeye çalışarak geçirmişti ve hafiften ona hak vermeye başlıyordum. Hem eğlenirdim de. Güzel bir deneyim de olurdu.
Dudaklarımı büzerek kalemimi açık test kitaba vurmaya devam ettim. O sırada yanımıza biri gelmişti. Oğuz yanımızdaki boş sıranın üstüne oturarak "Naber?" dedi ortaya. Berk başını sallayıp "Melek Hanım'ı tiyatroya katılsın diye ikna etmeye çalışıyorum." diye açıkladı.
Oğuz'a gülümseyip omzumu silktim. "Deniyor işte."
Yeşi gözlü alayla gülmüştü. "Tiyatro ne ama ya?" dedi. "Son senemizde bir de onunla mı uğraşacak kız, bırak ya."
"Ne alaka ya? Kısacık oyun işte, hem eğleniriz."
Berk'e gülümsedim. "Aslında aklıma yatmaya başlıyor ama..."
Karşımdaki çocuk gülümsedi kocaman. "İşte bu be. Hadi bak kabul et, başroller biz oluruz hocaya yeterince ağlarsak."
"Ay oldu, katıldık bir de başrolü kaldı Berk." dedim gülerek. "Başrol olmak çok uğraştırmaz mı? Yan karakterler iyidir."
"Ya madem yapıyoruz, tam yapalım şunu kızım. Eğleneceğiz çok ya sana söz."
Gözlerimi devirsem de gülümsüyordum. Benim de merağım yok değildi bu işlere, özellikle müzikal izlemeye bayılırdım ama şimdi oynamaktan bahsediyorduk bunu. "Tamam senaryo sende var mı?"
"Var hoca gruplara atmıştı."
"Tamam, bana da yolla bir daha, ben bu akşam bir okuyayım, bakayım olur mu?"
Berk sırıttı. Gülümseyince gamzeleri belli olmuştu. "Tamam, tamam, tamam. Bir tanesin Melek. Harikasın Melek."
Güldüm. "Abartma işte tamam, bakacağım dedim."
Oğuz bize bakarken tam ağzını açmıştı ki zil çaldı. İç geçirdim. Güneş ayaklanıp "Tamam al hadi sıranı." dedi Berk'e. Sıra arkadaşım yanıma dönerken Oğuz'a baktım ben de gidiyor mu diye. Onu bana bakarken bulmuştum. Heyecandan yanaklarımın kızardığını hissedebiliyordum ama sakin sakin durdum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tehlikeli İkilem
Teen FictionBir klarnet sesinde ağladı tüm şarkılar Hiç kimse hak etmedi, bu aşkı senin kadar Her kadehte içtim seni, düğümlendin boğazımda Yanımdaymışsın gibi Nevizade Sokağında 16072024 <3