Güneş kavurucu derecede sıcaktı ama ağaç gölgesi serindi. Leyla kollarını dizlerine dolamış bir battaniyenin üzerinde oturuyordu. Bill ve diğer bahçe işçileri solmaya başlayan gül ağacını kazmakla meşguldüler.
Köşkün arkasındaki bahçede her türden gül varmış gibi görünüyordu. Gülün Berg İmparatorluğu'nun ulusal çiçeği olduğu ve dükün annesi ve büyükannesinin hayran olduğu çiçek olduğu söyleniyordu.
Ormandan gelen bir başka silah sesi günü nedeniyle Leyla, kulübenin etrafında gergin bir şekilde dolaşıyordu. Bill Amca onun gergin halini görmüştü ve onu bahçeye çıkarmaya karar vermişti. Silah sesleri kaybolunca zihni rahatladı.
Amcam Bill kavurucu güneşin altında çalışırken benim dinlenmem gerçekten doğru mu?
Leyla rahatsız bir şekilde Bill'e baktı. Yavaşça gözlerini kapattı ve küçük bir iç çekti. Bill Amca ona yardım ederse sinirleneceğini söyledi. Ona dinlemeyen çocuklardan nefret ettiğini söyledi. Leyla'nın kalbi rahat olmasa da işini bitirene kadar beklemeye karar verdi.
Leyla gözlerini tekrar teslimiyetle açtığında, karşısında duran tanımadığı bir çocuk tarafından irkildi. Tertemiz giyimli çocuk Leyla'nın yaşlarında gibi görünüyordu.
"Hey."
Gözleri buluştuğunda, çocuk onu güzel bir gülümsemeyle selamladı. Büyüleyici platin saçlı bir çocuktu.
"Burada mı yaşıyorsun?"
Çocuk etrafına bakındı ve ciddi bir tavırla sordu.
"Evet. Amca Bill ile."
Leyla gözlerini kısarak cevap verdi.
"Bay Bill? O korkutucu bahçıvan adamdan mı bahsediyorsunuz?"
"Korkutucu değil."
"Gerçekten mi? Bana korkutucu geliyor."
Çocuk başını eğdi ve rahatça Leyla'nın yanına oturdu.
"Sen de burada mı yaşıyorsun?"
Leyla ihtiyatla sordu. Çocuk gülümsedi ve başını salladı.
"Hayır. Babamı takip ettim. Herhardt evindeki aile doktoru. Madam Norma'ya tıbbi muayene yapmak için burada. Bazen babamla buraya geliyorum. Madam Norma bunun sorun olmadığını söyledi." 1
"Anlıyorum."
"Kaç yaşındasın?"
"On iki."
"Aynı. Ama sen biraz küçüksün."
Leyla'ya bakan çocuk gülmeye başladı. Leyla'nın yanakları öfkeden kıpkırmızı olmaya başladı.
"Sen de küçüksün."
"Ama sınıfımda en uzun olan benim."
Çocuk uzun boyunu kanıtlamak için sırtını uzattı. Kesinlikle yaşından biraz daha uzun görünüyordu.
"Neyse... Sen hala Amca Bill'den daha kısasın."
Leyla yumuşakça fısıldadı. Çocuk Leyla'nın sözlerine tekrar kıkırdadı. Mutlu mesut bir çocuk gibi görünüyordu.
"Hey, Bay Bill'den daha uzun bir çocuk veya yetişkin bulmak imkansız."
"Ben bundan pek emin değilim."
Leyla, battaniyenin yanında büyüyen çimenleri sebepsiz yere kopardı. Narin parmakları yavaşça yeşile döndü. Çocuğun hemen gitmesini diledi ama o kalkmaya dair hiçbir işaret göstermedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cry Or Better Yet Beg
ChickLitKüçük yaşta yetim kalan Leyla Lewelyn, Berg İmparatorluğu'ndaki Arvis malikânesinde bahçıvanlık yapan amcası Bill'in yanına taşındıktan sonra kendini dünyanın en şanslı kızı gibi hisseder. Leila'ya göre Arvis cennet gibidir; uçsuz bucaksız ormanı ke...