Çocuk bir posta arabasıyla geldi.
İlkbaharın başlarında bir öğleden sonraydı. Bill Remmer bütün gün gül fidanları dikmekle meşguldü.
"Siz Bay Bill Remmer misiniz?"
Yüzünde şaşkın bir ifadeyle duran çocuk, temkinli bir soru sordu. Akıcı telaffuzu garip bir his uyandırdı.
"Evet. Ben gerçekten Bill Remmer'ım."
Bill, giysilerindeki kiri temizleyen elleriyle hasır şapkasını çıkardı.
Hasır şapkasının gölgesiyle gizlenmiş bronzlaşmış yüzü ortaya çıktığında, ürken çocuk tükürüğünü yuttu. Çocuğun tepkisi Bill için olağandışı bir şey değildi. Bill Remmer'ı ilk gören herkes, kaba görünümlü görünüşü nedeniyle genellikle çocuk gibi tepki verdi.
"Sen kimsin?"
Bill çocuğa kaşlarını çatarak bakarken yüzü daha da korkutucu bir hal aldı.
"Merhaba. Bill Amca. Ben Leyla Lewellin. Lovita'dan geldim."
Çocuk net ve yavaş bir şekilde telaffuz ediyordu. Lovita ha.. Bill, onun telaffuzunun neden oldukça garip geldiğini anladı.
"Berg İmparatorluğu'na tek başına mı girdiğini söylüyorsun?"
"Evet. Trene bindim."
Çocuk garip bir şekilde gülümsedi ve duruşunu doğal olmayan bir şekilde düzeltti. Çocuğu getiren postacı, ikisine arkadan yaklaştı.
"Ah. Bu çocuk sonunda sizinle tanıştı Bay Remmer."
"İyi zamanlama. Bu çocuğu getirmenize ne sebep oldu?"
“Bu çocuk istasyonun önünde tek başına yürüyordu, bu yüzden ona nereye gittiğini sordum ve Herhardt ailesinin bahçıvanı Bill Remmer'ı bulmaya gittiğini söyledi. Onu buraya getirdim çünkü bazı mektupları teslim etmek için yoldaydım.”
Postacı gülümseyerek cevap verdi ve Bill Remmer'a bir zarf uzattı. Komşu ülke Lovita'da yaşayan uzak bir akrabadan gelen bir mektuptu.
Bill, zarfı hemen oracıkta açtı. Mektupta, yetim olan ve artık sözde 'kötü' koşulları nedeniyle onu evlat edinemeyen akrabaları tarafından evlat edinilen bir çocuğun hikayesi vardı. Çocuğun adı Leyla Lewellin'di. Bill'in önünde duran küçük kız yetimdi.
"Lanet olsun insanlara. Bana bu haberi çok hızlı söylüyorlar."
Bill şaşkınlıktan nefesini kaybetti.
Lovita'da bu sıradan yetime kimse bakamazdı. Bill Remmer, çocukla zayıf bir bağı olan son kişiydi. Mektupta, Bill'in durumu uygun değilse çocuğu yetimhaneye bırakması gerektiği belirtiliyordu.
Bill bir küfür mırıldandı ve buruşturulmuş kağıdı yere fırlattı.
"Bu insanlar cehenneme gitmeli. Bu küçük şeyi tek başına buraya nasıl gönderebiliyorlar?"
Bill tüm durumu anladığında yüzü giderek öfkeyle kızardı. Çocuk, bir akrabadan diğerine aktarılan ve kimse onu istemediğinde atılması gereken bir bomba gibi muamele gördü. Sonunda, hiç tanımadığı uzak bir akrabanın adresine sahip başka bir ülkeye gönderildi.
"Affedersiniz, Bill Amca. O kadar genç değilim."
Bill'i sessizce izleyen çocuk birden ağzını açtı.
"Birkaç hafta içinde on iki yaşıma gireceğim."
Oldukça yetişkin bir tonda fısıldadı. Bill şaşkınlıkla kıkırdadı. Düşündüğünden daha büyük olduğunu öğrenince rahatladı. Çocuk yaşından daha küçük görünüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cry Or Better Yet Beg
Romanzi rosa / ChickLitKüçük yaşta yetim kalan Leyla Lewelyn, Berg İmparatorluğu'ndaki Arvis malikânesinde bahçıvanlık yapan amcası Bill'in yanına taşındıktan sonra kendini dünyanın en şanslı kızı gibi hisseder. Leila'ya göre Arvis cennet gibidir; uçsuz bucaksız ormanı ke...