2

12 0 0
                                    

Yaz tatilini Arvis'te geçirmeyi planlayan akrabaların ziyaretleri. Sosyal toplantılar. Önümüzdeki ay yelken açacak ticaret gemisi için sigorta sorunları.

Matthias, arabanın arkasında oturmuş, uşağı Hessen'in ailenin bekleyen sorunlarını bildirdiği pencereden dışarı bakıyordu. Matthias, Hessen'in sözlerine kısa bir cevapla veya başını sallayarak karşılık verdi. Yöneticiler şirketten sorumluydu ve Mattias'ın annesi ve büyükannesi aile işlerinden sorumluydu, ancak nihai kararı verme yetkisi Dük Herhardt'a aitti. Ve Matthias, on iki yaşından beri bu pozisyondaydı.

Matthias, Platanus yolundan Herhardt topraklarına girdiğinde Hessen'in raporu bitmişti.

Matthias, başını eğik bir şekilde tutarak tanıdık manzaraya baktı. Yolun her iki tarafını çevreleyen uzun ağaçlar, sanki el ele tutuşuyormuş gibi kemerliydi. Sallanan yaprakların arasından süzülen parçalı güneş ışığı, yolu güzel bir desen gibi işliyordu.

Yolu geçip bölgeye girdiğimizde, koyu mavi çatılı beyaz bir malikane kendini gösterdi. Ön kapıda, anne ve büyükanne ailenin başını selamlamak için dışarıdaydı. Matthias zaten doğrusal olan bağının pozisyonunu düzeltirken, vagonun kapısı açıldı.

"Hoş geldin, Matthias."

Arvis'in Dul Düşesi Norma Catarina von Herhardt, torununu parlak bir gülümsemeyle karşıladı. Matthias başını eğdi ve büyükannesinin öpücüğünü kabul etti. Arkalarında duran Elysee von Herhardt, Matthias'a biraz daha açık sözlü bir tavırla yaklaştı.

"Boyunuz uzamış."

Ona sıcak bir şekilde sarıldı ve gülümsedi. Oğlununki gibi koyu siyah saçları, yaz başındaki güneşte parlıyordu.

Matthias karşılık veren bir gülümsemeyle karşılık verdi. Sırada bekleyen diğer hizmetkarlarla paylaşılan selamlaşmalar pek farklı değildi. Matthias'ın zarif tavırları ve uygun nezaketi hizmetkarlara karşı açıkça gösteriliyordu. Bu ailenin mükemmel sahibiydi, Duke Herhardt.

Büyükannesi ve annesi arasında duran Matthias öne geçti ve lobi salonunu geçti. Merdivenlerden yukarı çıkmadan önce aniden başını kaldırdı ve gün ortasında yanan devasa avizeye baktı. Avizenin ötesinde tavana basılmış Herhardt ailesinin arması vardı.

O bir Herhardt'tı.

Zekânın, zarafetin ve yılmaz karakterin bir diğer adıydı.

Matthias kendi hayatında hiçbir zaman şikayette bulunmadı veya şüphe duymadı. Yaşaması gereken hayat türünün gayet farkındaydı ve bunu kabul etmeye istekliydi. Hayatını sanki nefes alıyormuş gibi idare ediyordu ve bu kadar kolaydı.

Matthias bakışlarını aşağıya odaklayarak büyük adımlarla merdivenleri tırmandı.

Ev sahibi sağ salim konağa girdiğinde, hizmetçiler de artık rahat nefes alabiliyordu.

Arvis halkı, Dük Herhardt'ı karşılamak için günler öncesinden hazırlıklarını yapmıştı. Her şey ve herkes, topraklarında yaşayanlar da dahil olmak üzere, onun gelişinde mükemmel olmalıydı. Hizmetçiler en iyi görünümlerinde olmalıydı. Arvis'in davetsiz misafiri Leyla Lewellin de bir istisna değildi.

•••••••••••

"Dük içeri girdi mi? Şimdiden mi?"

Hizmetçi grubunun kenarında duran Leyla, oldukça hayal kırıklığına uğramış bir sesle fısıldadı. Bill'in satın aldığı fildişi rengi elbise kızın hareketiyle birlikte dalgalandı.

"Ormanda Dük Herhardt'ı göreceksin. O zaman izin istemem gerekecek."

Bill Remmer net bir cevap verdi ve ormana doğru yürümeye başladı. Leyla da onun peşinden koştu.

Cry Or Better Yet Beg Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin