Mutlu değildik mutsuzda değildik sadece duygusuzduk. Hem aşk bu kadar ulaşılmaz olmasaydı hayal kurmanın hiç anlamı kalırmıydı?
Bazen hayat ummadığın kişileri beklemediğin zamanda çıkartır karşına. Bazen hayat senin yıllarca fark edemediğin ama hep dolmayı bekleyen içindeki saf duyguların boşluğunu hatırlatır sana.
Karşımdaki kişiyle donup kaldım onun burada ne işi vardı. Yanında 40 lı yaşlarında sarışın kadın vardı göz çevresinde kırışıklıklar olmasına rağmen oldukça güzel bir bayan. Acaba annesi olabilirmiydi aslında benziyorlardı. Evet karşımdaki kişi ukala beyimiz Ali. Suratıma zorunlu bir gülümseme yerleştirdim ve annemler gibi " Hoşgeldiniz " dedim. Sarışın kadın " Hoşbulduk canım " dedi. Ali ise sadece bıyık altından gülüyor hiç birşey söylemiyordu. Annem (Meltem)- " Buyrun içeri geçin kapıda kaldınız Asuman " dedi. Demek adı Asumandı. Kenara çekilerek içeri geçmelerine izin verdim. Hep beraber salona yemek masasına geçtik. Babam masanın başına annem ile Asuman Hanım yanyana Ali ile ben maalesef yanyana oturmak zorunda kaldık. Babam (Güney)- "Yemekten sonra asıl konuyu konuşuruz şimdi sadece yemek yiyelim herkese afiyet olsun " Babamın bahsettiği konuyu merak ettim çünkü kimsenin yüzünde merak yoktu ben haricinde acaba mesele neydi ? Ali ve Asuman Hanım niye burdaydılar Ali ile sürekli karşılaşmaktan sıkıldım. Ali bugün cafede tekrar görüşücez demişti kahretsin ki yine haklı çıktı. Ukala herif. Kimseden çıt çıkmıyor herkes yemeğini yemekle meşguldü. Sonunda yemek olayı bittiğinde annem Nuran teyzeye hepimize kahve yapmasını istemişti. O sırada bizde büyük ve siyah beyazın hakim olduğu salonumuza geçtik. Mümkün oldukça Aliyle göz göze gelmemeye çalışıyordum ama o herseferinde ya öksürüp yada gözlerini üzerime dikerik dikkatimi ona vermemi sağlıyor. Ah hadi ama bu çocuğun amacı ne niçin burdalar üstelik ben bu kadar özenmiştim giyimime bu ukalaya mı süslendim. Annesi çok kibar ama bir o kadar çekingen ve utangaç duruyordu bizden mi utanıyo niye utansın ki ? Kafam o kadar çok karıştıki daha fazla dayanamayıp annemlerin muhabbetini böldüm. " Babacım evet esas konumuz nedir merak ettim bayağı " dedim ve istemeyerekte olsa "Aliye " inat güldüm. Babam bir kaç dakika düşündü ve konuşmaya başladı " Kızım annen anlatsa daha anlaşılır olabilir " dedi Annem - ( Meltem ) " Canım Asuman Alinin annesi aaaa tatlım sizi tanıştırmayı unuttum Asuman tanıyor seni ben bahsetmiştim bu Ali Asumanın oğlu bu da benim kızım Güneş " Allahım nolur tanıştığımızı söylemesin bu kadar patavaksız olamaz heralde demi söylemez yani Ali bana elini uzatarak " Memnun oldum Güneş " dedi ve çarpık bir şekilde güldü o an bir ohh çektim içimden bir şey çaktırmadı. Bende elimi uzatarak " Memnun oldum Ali " dedim ima dolu sesimle. Sonra anneme devam etmesi için kaş göz işareti yaptım. Annem - " Tatlım Asuman benim çocukluk arkadaşım aynı mahallede büyüdük o zamanlar en yakın arkadaşım oydu fakat bu arkadaşlığımız lise başlayınca bitti lise de birkaç kez görüştük ama sonra ise bazı sebeblerden dolayı görüşemedik yani anlayacağın uzun aradan sonra ilk defa son 1 aydır görüşüyoruz Asuman kocasından boşandı abisinin yanında kalıyor. Asuman ile 1 ay önce tesadüfen kadıköyde karşılaştık onu kliniğime davet ettim ailesel sorunlarını anlattı bende çözüm bulabileceğimi söyledim onun için herşeyi yapmaya hazırım o benim çocukluk arkadaşım sonuçta ayrıca hemcinsim onu gayet iyi anlıyorum Ali de senin gibi lise 3 e geçti aslında 18 yaşında 1 sene geç gönderilmiş, Alinin daha iyi bir eğitim görebilmesi için onu amcanın kolejine yazdırdık seninle aynı sınıfta olucak ayrıca yeğenin Burak ile aynı evde kalıcak hani şu Burağa ait olan evde annesi ise kendi abisinde kalıcak Asumana da bizim şirkette bir iş bulduk sana şu görev düşecek Aliyle arkadaş olmanı istiyorum okulda yabancılık çekmesin " şuan şoktayım Aliden uzak durmaya çalıştıkça çocuk burnumun dibine giriyo annemin anlattıklarına göre zor şeyleri yaşamışlar onu da anlamam gerek ama Ali kendinden Hiç taviz vermiyor dış görünüşü nasıl güçlü ise içide güçlü duruyor Aliye baktığımda o da bu durumdan pek hoşnut durmuyor sanki herşeye annesi için katlanıyor gibi geldi . Aliye tekrar baktığımda üzerine giydiği beyat V yaka tişörtü ve tişörtün üstüne giydiği siyah deri ceketi altına giydiği siyah pantolonu sert yüz altlarıyla kahvenin en güzel tonu gözleri ile sert çocuk imajı veriyordu bir o kadar da mükemmel yakışıklılığı vardı iyi birine benziyordu şimdi sert çıksam ayıp olur onunla arkadaş olabilirdik tabi o da isterse ."Tabi ki Meltem Sultan Ali bende merak etmeyin, Asuman Hanım sizinle tanıştığımıza Çok memnun oldum siz hiç merak etmeyin . Annecim Aliyle Burak tanışıyolar mı " dedim ve herkese içtenlikle gülümsedim. Annem " Evet canım onlar 1 aydır tanışıyorlar bayağı yakın arkadaş oldular sana daha önce bu durumu açmamamızın sebebi daha hiçbir şeyin belli olmamasıydı "dedi kafamı olumlu anlamda salladım olayı daha fazla uzatmak istemedim nasılsa ayrıntılı öğrenirdim . Aliye baktığımda şaşırmış bir şekilde bana bakıyordu ona içten bir gülümseme yollayarak göz kırptım. O da tatlı bir gülümseme yolladı ensesini kaşıyarak. Asuman Hanım - " Canım Asuman Abla diyebilirsin bana Hanıma gerek yok " " Pekala öyle olsun Asuman Ablacım " dedim. O sırada kahvelerimiz geldi hemen kahvemden bir yudum aldım ve anneme döndüm " Annecim biz Aliyle bahçeye çıkabilirmiyiz size ayıp olmassa " Ali de beni onaylarcasına bakıyordu. " Tamam Güneşcim çıkabilirsiniz " dedi hemen ayağa fırladım ve Aliyi koltuktan sürüklemeye başladım herkes bana sanki beni deliymişim gözüyle baktı. Ali bana noluyor ya bakışlarını yolladığında. " Sakın bana orda sıkılmadığını söyleme ben sende sıkılmışsındır dıye bahçeye çıkarttım seni " dedim ve kendimi bahçedeki koltuklara atttım Ali de koltukta ki yerini aldıktan sonra bir iç çekti ve sorumu yanıtladı " Saçmalama Güneş tabii içeride fena halde gerildim hatta sana teşekkür ediyorum beni kurtardığın için " dedi. " Rica ederim herzaman burdayım Alicik " Yüzünü buruşturarak " Alicik ne ya Güneş biraz yaratıcı olursan hani daha iyi ". Bu cümlesi beni güldürdü Ellerimi kaldırarak "Tamam sadece şakaydı " dedim. Aslında iyi ve eğlenceli birine benziyordu ama bir yanı karanlıktı , sanki yüzünün bir yani aydınlık saf çocuksu diğer yanı ise karanlık sert kötü işler içinde olduğunu gösteriyordu .Benim ilk güvendiğim erkek babamdı sonra ise Ateş, Onur ve Can dı belki gün gelir bir yüzü karanlık bir yüzü aydınlık olan bu ruhu çocuk ama bir o kadar da adam gibi olan Aliye güvenirim. Kim bile bilir ki geleceği evet benim geçmişim çok iyi hatıralarla değil, ama geleceğimin parlak ve iyi hatıralarla dolu olması için herşeyi yaparım .Ali - "Dünyadan uzaylı Güneşe " dediğinde anca kendime geldim " Haa " dedim.
" Daldın heralde " dedi ."Yaa evet " dedim ve kafamda bir ampul çaktı Aliyle bir şeyler yapmak eğlenceli olabilirdi. Masum ve tatlı bir hal aldım ve Aliye döndüm " Aliiii " "Efendimmm " dedi benim gibi son kelimeyi uzatarak acaba sorsam mı? Kabul eder mi ki stresten ayaklarımı sallamaya başladım. " Şeyy ee şeyyy " güldü hatta kahkaha attı. " Ney şey " dedi. Ona yaklaştım ve " Acaba yarın boşmusun beraber bir şeyler yapabiliriz " dedim " Hmmm Bakılır " " Bakılsın o halde " dedim ve ikimizde kıkırdamaya başladık. Hava Sıcak olmasına rağmen esiyordu üşüdüğümü hissetim ve ellerimi kollarıma dolayarak sürtmeye başladım kendimce kendimi ısıtıyordum. Ali üşüdüğümü görmüş olacak ki bana yan gözle baktı. Birden sırtımda bir hareketlilik hissettim Ali üzerindeki deri ceketi benim omuzuma bırakmıştı. " Gerek yoktu ya içeriden bir şeyler alırdım " " şttt salla gitsin gerek kalmadı " " Okulda sana çok iyi rehberlik edeceğim ama öncelikle bir arkadaşın olarak aa arkadaşız diğmi ben kendi kendime gelin güvey olmayayım " dedim ve ikimizde gülmeye başladık. " Tabii arkadaşız Güneş arkadaşım " dedi arkadaş kelimesini bastırarak. " Çok sevindim Ali arkadaşım " dedim bende arkadaş kelimesini bastırarak. Aliye döndüm ve " benim çocukluk arkadaşlarım var Ateş Onur ve Seda hatta arkadas ötesi onlar benim herseyim eminim onlar ile de İyi anlaşacaksın cafede yanımda gördüğün kişiler hani sana ağzı sulu sulu bakan kişi Sedaydı aslında iyi kızdır sadece erkeklere karşı fazla fazla ilgisi var." Dedim o da güzel bir gülüş yolladı bu cümleme karşılık . " Yani senin o boynuna sarıldığın çocuk arkadaşındı şimdi taşlar oturdu " " Ne sandın ki " dedim. Yüzünde büyük bir gülümseme oluştu " Hiçç " " Pekala Ali o gün ilk tanışma faslımızda söylediklerim için özür dilerim ama sende çok kabaydın ayrıca hayatımı da kurtardın Sagol " evet çok kabaydı ama benim hayatımı kurtarmıştı. " Seninde çok nazik olduğun söylenemez bende özür dilerim şu arabadan kurtarma meselesi ise herkes aynı şeyi yapardı " dedi. Sonra ise Nuran Teyze yanımıza gelerek " Güneş kızım misafiriniz gidiyorlarmış sizi çağırdılar " " Tamam Nuran Teyzecim " " Ali yarın görüşürüz Okul çıkışı. Sen haftaya gelirsin heralde okula bakılır dediğin şeyde biran önce bakılsın " dedim " Görüşürüz Cadı aynen okula haftaya gelirim anca. Yarın ki görüşme bakıldı bil " dedi göz kırparak. Sonra anlamadığım şekilde Ali bana sarıldı ben şoku geçirdikten sonra Aliye sarıldım birbirimizden ayrıldıgımızda içeriye girdik kapıya vardığımızda annemler kapıdaydı " Hoşcakal " dedim Asuman ablaya ve Aliye. " Hoşcakal canım " dedi Asuman abla. Onları uğurladıktan sonra direk odama doğru depar attım direk üzerimi değiştirmeden yatağa attım kendimi masamın üzerinden telefonu mu aldım ve Yalın Benimki şarkısını açtım..... Benim ki geliyor oda biliyor kalbimi yerden yere vuruyor.....
Yalın Benim ki dinlemenizi tavsiye ederim...